Gå til innhold
Fiskersiden

4-5 delt havstang


villlax
 Share

Recommended Posts

Har forgjengeren av denne (heter akkurat det samme, men uten AX betegnelsen). Er kjempefornøyd, en knallstang rett og slett. Bruker den både til agnfiske og til jigging/pilking. God følsomhet, og samtidig masse rygg til å takle stor fisk. En gjennomtestet stang med veldig bra rykte.

Den nye (den du linker til) virker minst like bra, og den er en del lettere. Aksjonen virker mer progressiv (har fiklet med den i butikken). Alt i alt et hakk eller to kvassere en forgjengeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt denne stanga, stanga fungerer jo greit og det er jo beastmaster, så det er jo i utgangspunktet en knall stang! Selv liker jeg ikke havstenger som er flerdelte, men som reise stang kunne jeg godt hatt denne, men selv liker jeg havstenger som er enten 1 hel del eller max 2 delt og da delt nede ved håndtaket. Føler ikke havstengene har kommet like langt som haspell stenger når det gjelder flerdelte stenger, men det er kanskje bare jeg som er rar å...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar:-) Glemte å skrive at det var primært til reise-fiske. Det er jo en del på markedet i forskjellige prisklasser men føler meg utrygg når prisene ligger under 500spenn. Denne ligger i "min" prisklasse og plukket denne linken tilfeldig. Mulig litt fordi det er shimano:). Bruksområdet blir skate(10-100kg) sydover og til vanlig langefiske her vest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.