JohanM Posted January 11, 2010 Report Share Posted January 11, 2010 Jeg er på jakt etter ett par havstenger til haspell, stengene kan godt være 6-8 fot. Jeg sjesker på beastmaster sine, men de koster jo noen kroner, så jeg lurte på om der fantes andre bra alternativer? Jeg er på jakt etter 2 stenger egentlig, en veldig lett, opp til 100-150 gram, og en tyngre 300-400 gram. Noen tips til stenger som passer ett fattigmannsbudsjett? Siden vi fikk barn i desember og madammen ikke får permisjons penger er det litt trangt for tida Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
palkr Posted January 11, 2010 Report Share Posted January 11, 2010 Jeg er på jakt etter ett par havstenger til haspell, stengene kan godt være 6-8 fot. Jeg sjesker på beastmaster sine, men de koster jo noen kroner, så jeg lurte på om der fantes andre bra alternativer? Jeg er på jakt etter 2 stenger egentlig, en veldig lett, opp til 100-150 gram, og en tyngre 300-400 gram. Noen tips til stenger som passer ett fattigmannsbudsjett? Siden vi fikk barn i desember og madammen ikke får permisjons penger er det litt trangt for tida Jeg har en rimelig en til salgs, en Abu Big Game 12lbs. Egentlig ikke en jigging stang, men har store stangringer og passer fint til haspel. Veldig lett og følsom, 7 fot. Brukt svært lite, fremstår som ny. Skulle du kjøre forbi Stabekk (ikke langt fra E18, mellom Oslo og Sandvika) en gang i løpet av vinteren er du velkommen innom for en titt. Går for 250 kroner, da jeg aldri får brukt den. Er todelt (splittes i håndtaket). Har kryssbutt ,ende-holken følger med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge S Posted January 11, 2010 Report Share Posted January 11, 2010 Denne (er kanskje litt lang): Penn NeverCrack Gen. 2, Senso Pilk 20-120 gramm og denne: Penn NeverCrack, Fjord Spin 30-50 lbs Edit: Det står at Senso Pilk 20-120g er 9' og 210cm. Det kan ikkje stemme for 210cm er jo 7' så noko er feil her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gotland Posted January 11, 2010 Report Share Posted January 11, 2010 Har brukt denne men i multiplikator utgave hele sesongen og fanget mange 10+ sei med den, noen nermere 15kg. Mye stang for pengene. http://www.outfishing.no/storefront.php?pid=3815&c1=29&c2=&c3= Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanM Posted January 11, 2010 Author Report Share Posted January 11, 2010 Takker for tipsa Når det gjelder Penn Nevercrak stanga så er det som du sier noen uoverenstemmelser der med 9 fot og 210 cm ja, men jeg kan jo evt bare sende en mail til Ingo og høre Den stanga ligger jo på det samme som breastmasterene gjør for tida... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts