Jump to content
Fiskersiden

Tips til havfiske stang til haspell

JohanM
 Share

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter ett par havstenger til haspell, stengene kan godt være 6-8 fot.

Jeg sjesker på beastmaster sine, men de koster jo noen kroner, så jeg lurte på om der fantes andre bra alternativer?

Jeg er på jakt etter 2 stenger egentlig, en veldig lett, opp til 100-150 gram, og en tyngre 300-400 gram.

Noen tips til stenger som passer ett fattigmannsbudsjett? Siden vi fikk barn i desember og madammen ikke får permisjons penger er det litt trangt for tida :)

Jeg er på jakt etter ett par havstenger til haspell, stengene kan godt være 6-8 fot.

Jeg sjesker på beastmaster sine, men de koster jo noen kroner, så jeg lurte på om der fantes andre bra alternativer?

Jeg er på jakt etter 2 stenger egentlig, en veldig lett, opp til 100-150 gram, og en tyngre 300-400 gram.

Noen tips til stenger som passer ett fattigmannsbudsjett? Siden vi fikk barn i desember og madammen ikke får permisjons penger er det litt trangt for tida :)

Jeg har en rimelig en til salgs, en Abu Big Game 12lbs. Egentlig ikke en jigging stang, men har store stangringer og passer fint til haspel. Veldig lett og følsom, 7 fot.

Brukt svært lite, fremstår som ny. Skulle du kjøre forbi Stabekk (ikke langt fra E18, mellom Oslo og Sandvika) en gang i løpet av vinteren er du velkommen innom for en titt. Går for 250 kroner, da jeg aldri får brukt den. Er todelt (splittes i håndtaket). Har kryssbutt ,ende-holken følger med.

Takker for tipsa :ph34r:

Når det gjelder Penn Nevercrak stanga så er det som du sier noen uoverenstemmelser der med 9 fot og 210 cm ja, men jeg kan jo evt bare sende en mail til Ingo og høre :wacko: Den stanga ligger jo på det samme som breastmasterene gjør for tida...