Gå til innhold
Fiskersiden

Ikke frikjent, likevel


 Share

Recommended Posts

ikke frikjent, likevel

Klar for utskifting, eller?

Får ikke håpe det.

Uten henne blir det et Helv****''' å holde fokuset oppe. Med henne er det ikke en dag uten at avisene peker på de tette båndene mellom næring og politikerne. Konspirasjonsteoriene har gode dager nå, og det gavner bare vår sak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for utskifting, eller?

Jeg holder en knapp på eller!!!!!!!!!!!!!

Sportsfiskefjorden!!

Begynner faktisk å tro att det er bra hu sitter jeg.. Har jo aldri vært så mye blest om oppdrett og skadevirkninger noen gang som nå... så ting må jo på banen hele tiden.. Tor ikke det hadde skjedd med en annen figur i setet??? Eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dommen faller hos Økokrim for forsettelig og lovstridig underrapportering, ikke nødvendigvis rømmingen i seg selv, da står hennes embete på pill råtne pilarer.

Men om hun går av???

En ting er sikkert - verden blir et kjedeligere sted uten henne i posisjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke frikjent, likevel

Klar for utskifting, eller?

Hadde alternativert vært en lidenskapelig allsidig sportsfisker så hadde svaret vært ja, men desverre fylles ikke fiskeriminister posten i Norge med slike.

Slik saken har utviklet seg tror jeg vår nye fiskeriminister er såpass redd for å gjøre noen ytterligere feil, at hun heller sørger for å vise at hun IKKE jobber ensidig for oppdrettsnæringen, men heller garderer seg litt med å helle over på andre siden.

Tror uansett at når Stoltenberg skifter ut noen minister om ett par år at hun ryker - alternativet blir som jeg innledet med nok ikke noen drømmeminister det heller...for vår del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik saken har utviklet seg tror jeg vår nye fiskeriminister er såpass redd for å gjøre noen ytterligere feil, at hun heller sørger for å vise at hun IKKE jobber ensidig for oppdrettsnæringen, men heller garderer seg litt med å helle over på andre siden.

Det er nettopp derfor jeg er bekymret for hardkjøret mot henne. Hun trenger viktige seire på miljøsiden som helst går på tvers av industriens ønsker. Det kan vi gi henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin artikkel i Dagens Næringsliv.

Denne beskriver ganske greit Helgas grenseløse inkompetanse, eventulet hennes like grenseløse ansvarsfraskriving. Men, den peker også ganske flott på de mulighetene Lisbet har til bli den ministeren som reddet ei skakkljølrt skute i å synke. Det ER håp for Lisbet. Nå skal det sies at hun ikke akkurat har hoppet etter Virkola :)

Men, at det er mange grep hun KAN ta er ikke det samme som at hun tar dem. Hun kan begynne med å kreve luseforskriftas §9 blir fulgt. Så langt er INGENTING gjort for å fjerne resistensen. Det er et ensidig fokus på å få lusetallene ned til tiltaksgrensene. Og som vi vet, da beholder man jo de resistente lusene. Og her er man jo gjennom forskrifta pålagt å hindre spredning. Forstå det den som kan.

Problemer med hva som skjer når vi beholder den resistent lusa gjennom vinteren beskrives også av Frank Nilsen i dagens KYST.NO. Kaldt vann gjør at lusa utvikler seg senere, og selv om det kan høres positivt ut betyr det jo også at de infektive stadiene befinner seg myyye lenger i sjøen, klare for reinfeksjon.

Og dagens Kvistad slår fast at det ikke er for oppdrettsnæringas skyld man avluser, det er av omtanke til villfisken. han ser fremdeles ikke på resistens som et problem som må fjernes.

Nei, Lisbet, du har en gyllen mulighet til å være den som tok ansvar etter en generasjon med galskap

Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra kommentarartikkel det der. Slettes ikke sikkert at ting vil bli bedre med en annen minister. Helga Pedersen, den feite udugelige gåsa, var jo en katastrofe for laksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp derfor jeg er bekymret for hardkjøret mot henne. Hun trenger viktige seire på miljøsiden som helst går på tvers av industriens ønsker. Det kan vi gi henne!

Hun trenger viktige seire, men det er da virkelig ikke vi som kan gi henne. Det kan hun kun skaffe seg ved å gjøre noen merkbare tak, og vise at hun kan gå på tvers av næringas egne ønsker og visjoner der det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.