Hafnor Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 hei alle fiskeglade. trenger litt hjelp av dere. for noen måneder siden kjøpte jeg en stang i en forretning der jeg har handlet MYE i før. stanga var en ny penn overseas 30-50pund. denne stanga solgte de for rundt 1300kr og jeg fikk den til 900. virket som et godt kjøp så jeg slo til. stanga lå hjemme i tuben helt til igår hvor jeg tok den ut for å se på den. når jeg skulle kjenne på aksjonen på stanga bøyde jeg den og hørte stygge ulyder. (knirking og knitring) jeg bøyde litt mer og hadde den i ca 60 graders bue da plutselig hele greia brekker mellom tredje og fjerde ring fra tuppen. Etter min oppfatning er dette bedriten kvalitet og jeg har kjent på antares 12-20pund med tre ganger så mye kraft- denne røk ikke! min oppfatning er at dette ikke skal skje med en stang til 1300 kroner. senere sjekket jeg på nettet og fant ut at stanga ligger på 50 dollar!!! så uten tvil et dårlig kjøp! har kvittering og alt. burde jeg be om å få pengene tilbake/bytte? eller er det ingen vits i dette! personlige erfaringer å dele når det gjelder lignende reklamasjon? ps. kameraten min holdt stanga som en ville holdt den hvis en fisket mens jeg kjente på aksonen på tuppen. ingenting galt med å teste på denne måten? trenger hjelp folkens. svar mottas med uendelig takknemlighet. mvh. Thor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
palkr Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 hei alle fiskeglade. trenger litt hjelp av dere. for noen måneder siden kjøpte jeg en stang i en forretning der jeg har handlet MYE i før. stanga var en ny penn overseas 30-50pund. denne stanga solgte de for rundt 1300kr og jeg fikk den til 900. virket som et godt kjøp så jeg slo til. stanga lå hjemme i tuben helt til igår hvor jeg tok den ut for å se på den. når jeg skulle kjenne på aksjonen på stanga bøyde jeg den og hørte stygge ulyder. (knirking og knitring) jeg bøyde litt mer og hadde den i ca 60 graders bue da plutselig hele greia brekker mellom tredje og fjerde ring fra tuppen. Etter min oppfatning er dette bedriten kvalitet og jeg har kjent på antares 12-20pund med tre ganger så mye kraft- denne røk ikke! min oppfatning er at dette ikke skal skje med en stang til 1300 kroner. senere sjekket jeg på nettet og fant ut at stanga ligger på 50 dollar!!! så uten tvil et dårlig kjøp! har kvittering og alt. burde jeg be om å få pengene tilbake/bytte? eller er det ingen vits i dette! personlige erfaringer å dele når det gjelder lignende reklamasjon? ps. kameraten min holdt stanga som en ville holdt den hvis en fisket mens jeg kjente på aksonen på tuppen. ingenting galt med å teste på denne måten? trenger hjelp folkens. svar mottas med uendelig takknemlighet. mvh. Thor Det var leit! 50 daler på nettet? Det skulle vel tilsi en 60-70 i butikk, altså en stang til en verdi av røffly 700 kroner her på berget? (veldig grovt regnet altså, men har funnet at 10x faktoren mellom butikkpris her og i USA stemmer for ganske mye, dog kan forskjellen på en del fiskeutstyr være mye større :-) Dette er en soleklar reklamasjonssak. Så lenge man ikke drar tuppen ned mot snellefestet, og alle holker sitter skikkelig. Om du får byttet den i noe annet er vel opp til butikken å avgjøre, men de fleste er jo greie på dette, hvis det er oppegående mennesker som jobber der og man ikke tråkker dem på tærne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oz Posted January 14, 2010 Report Share Posted January 14, 2010 Reklamasjon er det ganske sikkert, og i utgangspunktet skal du få en ny, lik stang. Litt avhengig av butikken er det nok ikke noe stort problem for deg å, mot et eventuelt mellomlegg, bytte til ei bedre stang. Å finne stanga til 50 USD (knappe 300 spenn) på nettet er selvsagt litt kjipt, men sånn er det nå en gang, at fiskeutstyr er temmelig mye billigere i USA, spesielt nå som dollaren står så lavt. Husk forøvrig at moms, fortolling og frakt må tillegges, spesielt frakt er ofte kostbart på lange ting som stenger. På den annen side, det hadde sikkert blitt billigere enn 900, uten at det bør komme som noen overraskelse på noen at (ofte) det er billigere å handle fra utlandet enn i Norge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hafnor Posted January 14, 2010 Author Report Share Posted January 14, 2010 fint å høre. alltid kjipt å gjøre et halvdårlig kjøp... får prøve meg på reklamasjon til helgen og håper dette går bra. takk for hjelpen=) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts