Gå til innhold
Fiskersiden

Misfostrene sprer seg


Gimbo
 Share

Recommended Posts

Joda, men en saklig diskusjon rundt å stille tilleggspørsmål på vegne av potensielle andre og andre ting er vel ikke så ille. Hadde jeg hatt mistanke om at Nanablag tok dette med noe annet enn et smil så hadde jeg kanskje regaert også.

Nå har det seg av naturlig grunner slik at moderatorene ikke kan sitte inne i enhver tråd og trykke F5 hele tiden slik at det kan gå noe tid før noen leser over tråden - derfor har vi vi en fiiiin kanpp under hvert innlegg som det er en trekant på og teksten Report - den er til for alle å bruk dersom de kommer over noe de synes er i nærheten av, på eller over kanten. Når noen har trykket den blinker det en fin liten varsellampe på moderatorvaktrommet og vi ser umiddelbart hviket innlegg noen mener er i nærheten av, på eller over kanten. Hvorfor man bare poster enda en post i en tråd man mener er avsporet kan man jo bare spørre seg selv om. Bruk heller knappen som er nevnt. Det hender nemlig at noen på moderatorvaktrommet får besøk av familien i helgene og det tar dem da litt lengre tid å lese enhver post som postes...

Jeg tar dette med alt annet enn et smil

Report sendt. (Min første på dette forumet)

Moderatorer er også mennesker og har begrenset tid på FS, dere kan ikke kritiseres for det.

EDIT: Det er bare et av innleggene jeg ikke klarer å ta med et slags smil.

Folkens...istdedet for å hakke på Nanablag, hadde vært het utrolig fint om man kunne holde seg til tema.

For en gjeng med suppedasser!

Jeg var den første som beveget meg utenfor tema.

Alt etter det er min skyld.

Hvis du føler deg tråkka på tærna for den tolkbart krasse kommentaren min Nana, så beklager jeg.

Ikke så mye som det kunne se ut som :)

Det går helt fint :)

Rapporten min uteble i går pga dette her.... ble liksom ikke igjen tid til å skrive den....

EDIT: Fangstrapporten altså....

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får tilgi meg Gimbo men jeg må bare tilføye at jeg er helt enig med salmoncamera. Jeg er en gammel gubbe uten spesiell god kjennskap til googel ol. Jeg jobber sammen med svært oppegående unge, trolig født på et keyboard og ser hvor fort de finner fram. De har interesse og jobber daglig med det. Har derfor lært utrolig mye her inne på kort tid. Nok til å kunne ha en mening om de negative sidene med havbruksnæringen misfostre iberegnet. Håper derfor jeg kan påvirke andre til å bli mer kritiske.

Hvorfor skal man drive med oppdrett av et fiskeslag som vi, hvis vi vil, kan ha nok av langs kyste? Spørsmålet blir vel heller hva som er nok. Noen får aldri nok og derfor ble vel oppdrett av torsk lansert som den neste gullgruva. Håper de økte mengdene med torsk i Barentshavet vil utslette torskeoppdrettet. Men faren er stor for at statlige penger dukker opp for å redde "distriktsarbeidsplasser". Navarseter sitter nok ikke stille etter besøk av lobbyister fra næringen..

Sportsfiskefjorden!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smått komitragisk lesning i denne tråden. Har du ambisjoner her i verden, kan denne lille smørbrødslista kanskje være til hjelp:

- Meld deg snarest inn i et kystmeitelag, helst med geografisk beliggenhet noenlunde midt i Norge

- Mens du allerede er i området: Ta likegodt noen vekttall på NTNU

- Google (ja, her kommer slageren igjen gitt) etter et latinsk navn på noe som du synes er kult (spiller ingen rolle hva,husk dette skal være imponerende for utenforstående), og opprett så en profil med dette navnet på et eller annet fiskeforum

- Sørg for å reflektere kryptisk og imponerende profesjon i Avatar (viktig!) og henvis så ofte som mulig til dette, bare for å minne omverdenen om din intellektuelle kapasitet

- Teppebomb det utvalgte fiskeforum med alle dine særegenheter, legg spesielt vekt på mort, skate,C&R, sirkelkrok og avkrokingsmatte

- Sørg snarest for å alliere deg med en håndfull likesinnede , og bygg cred innand i dette lille hierarkiet

- Jo flere parallelle tråder på det stakkars utvalgte forum, jo bedre! (Kyst)meite er jo for folket!

- Uansett hva som skjer: Sørg for å fordømme fettfinne-relaterte emner på det sterkeste!

- Mens du er i gang: Sørg for å hyle opp over innholdet i AoF hver gang det kommer ut et nytt nummer, selv om du overhodet ikke abonnerer på bladet. Viktig å minne omgivelsene på din eksistens, og faglige kapasiteter, selv om alt dette selvsagt har minimal interesse for de aller fleste andre på forumet!

- Hold en viss avstand til ”almuen”, under ingen omstendighet må det svares på spørsmål som er under din stand, da dette kan være ødeleggende for din stilling og cred i meite-ligaen

- Må du allikevel ut i en noe opphetet diskusjon med hvermannsen på det utvalgte forum, ha i bakhodet at dette er god trening for din fremtidige (og selvutnevnte) samfunnsmessige ledende rolle

- Er du i boks mht alle punktene over, er losjen neste steg på stigen. Lykke til videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smått komitragisk lesning i denne tråden. Har du ambisjoner her i verden, kan denne lille smørbrødslista kanskje være til hjelp:

- Meld deg snarest inn i et kystmeitelag, helst med geografisk beliggenhet noenlunde midt i Norge

- Mens du allerede er i området: Ta likegodt noen vekttall på NTNU

- Google (ja, her kommer slageren igjen gitt) etter et latinsk navn på noe som du synes er kult (spiller ingen rolle hva,husk dette skal være imponerende for utenforstående), og opprett så en profil med dette navnet på et eller annet fiskeforum

- Sørg for å reflektere kryptisk og imponerende profesjon i Avatar (viktig!) og henvis så ofte som mulig til dette, bare for å minne omverdenen om din intellektuelle kapasitet

- Teppebomb det utvalgte fiskeforum med alle dine særegenheter, legg spesielt vekt på mort, skate,C&R, sirkelkrok og avkrokingsmatte

- Sørg snarest for å alliere deg med en håndfull likesinnede , og bygg cred innand i dette lille hierarkiet

- Jo flere parallelle tråder på det stakkars utvalgte forum, jo bedre! (Kyst)meite er jo for folket!

- Uansett hva som skjer: Sørg for å fordømme fettfinne-relaterte emner på det sterkeste!

- Mens du er i gang: Sørg for å hyle opp over innholdet i AoF hver gang det kommer ut et nytt nummer, selv om du overhodet ikke abonnerer på bladet. Viktig å minne omgivelsene på din eksistens, og faglige kapasiteter, selv om alt dette selvsagt har minimal interesse for de aller fleste andre på forumet!

- Hold en viss avstand til ”almuen”, under ingen omstendighet må det svares på spørsmål som er under din stand, da dette kan være ødeleggende for din stilling og cred i meite-ligaen

- Må du allikevel ut i en noe opphetet diskusjon med hvermannsen på det utvalgte forum, ha i bakhodet at dette er god trening for din fremtidige (og selvutnevnte) samfunnsmessige ledende rolle

- Er du i boks mht alle punktene over, er losjen neste steg på stigen. Lykke til videre! :)

Det må vel være lov å si : "Dust!"

Alle vet jo at Triturus ikke hyler opp over AoF lenger :)

PS : Heia Bananblad!! (aka Nanablag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smått komitragisk lesning i denne tråden. Har du ambisjoner her i verden, kan denne lille smørbrødslista kanskje være til hjelp:

- Meld deg snarest inn i et kystmeitelag, helst med geografisk beliggenhet noenlunde midt i Norge

- Mens du allerede er i området: Ta likegodt noen vekttall på NTNU

- Google (ja, her kommer slageren igjen gitt) etter et latinsk navn på noe som du synes er kult (spiller ingen rolle hva,husk dette skal være imponerende for utenforstående), og opprett så en profil med dette navnet på et eller annet fiskeforum

- Sørg for å reflektere kryptisk og imponerende profesjon i Avatar (viktig!) og henvis så ofte som mulig til dette, bare for å minne omverdenen om din intellektuelle kapasitet

- Teppebomb det utvalgte fiskeforum med alle dine særegenheter, legg spesielt vekt på mort, skate,C&R, sirkelkrok og avkrokingsmatte

- Sørg snarest for å alliere deg med en håndfull likesinnede , og bygg cred innand i dette lille hierarkiet

- Jo flere parallelle tråder på det stakkars utvalgte forum, jo bedre! (Kyst)meite er jo for folket!

- Uansett hva som skjer: Sørg for å fordømme fettfinne-relaterte emner på det sterkeste!

- Mens du er i gang: Sørg for å hyle opp over innholdet i AoF hver gang det kommer ut et nytt nummer, selv om du overhodet ikke abonnerer på bladet. Viktig å minne omgivelsene på din eksistens, og faglige kapasiteter, selv om alt dette selvsagt har minimal interesse for de aller fleste andre på forumet!

- Hold en viss avstand til "almuen", under ingen omstendighet må det svares på spørsmål som er under din stand, da dette kan være ødeleggende for din stilling og cred i meite-ligaen

- Må du allikevel ut i en noe opphetet diskusjon med hvermannsen på det utvalgte forum, ha i bakhodet at dette er god trening for din fremtidige (og selvutnevnte) samfunnsmessige ledende rolle

- Er du i boks mht alle punktene over, er losjen neste steg på stigen. Lykke til videre! :)

Jeg vet ikke helt hva du har i mot meg (jeg tar det for gitt at det er meg du sikter til), har jeg fornærmet deg noen gang? Eller tar du igjen for mobbingen du fikk som liten? Eller kanskje du faktisk er 11 år?

Spesielt ettersom du bare har 3 innlegg på dette forumet er det vanskelig å skjønne din motivasjon til å rakke ned på en forumbruker til de grader. Eller har du vært passiv bisitter i flere år og ventet kun på denne ene muligheten til å utbasunere all opparbeidet galle i ett innlegg? I såfall er jeg smigret over din interesse.

Men helt prikkfri i din research har du imidlertid ikke vært, da innlegget ditt inneholder flere faktafeil - i tillegg til de halvsløye forsøkene på å være morsom/ironisk. You fail miserably.

Nei, slike nisseinnlegg kan ikke tas seriøst.

Men jeg skulle ærlig likt å vist hva som motiverer en til å skrive slike personrettede hatinnlegg. Kanskje du egentlig har et crush på meg, og higer etter oppmerksomhet? Det er greit altså, jeg har ikke noe imot sånne folk jeg. Men dessverre, jeg er ikke "helt der".

Kos deg videre med fluestanga di du - men ikke for mye da. Ehem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å sipp ;)

Det er jo dette som gjør litt liv her inne - ikke bare den evinnelige c&r og o-fiskdiskusjonene !

Spm sagt, neon har vist glemt å lukke grinda til barnehagen... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å se at folk kan begynne å like deg Irvin! Den Linda Eide-looken din treffer spot on hos folket, det er det liten tvil om!

Spm sagt, neon har vist glemt å lukke grinda til barnehagen... :P

Jepp! Nå har du sjansen til å slippe ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel eg som kom med "skuddene i Sarajevo" i denne tråden, og det var ikkje meininga. Burde hatt med ein " ;) " . Men eg innrømmer at google-kommentaren var sarkastisk meint. Likevel kunne eg ikkje vite at det skulle bli tolka som eit forsøk på å lure nanablag (ref. Mora moro), for det var ikkje meininga.

Smått komitragisk lesning i denne tråden. Har du ambisjoner her i verden, kan denne lille smørbrødslista kanskje være til hjelp:

- Meld deg snarest inn i et kystmeitelag, helst med geografisk beliggenhet noenlunde midt i Norge Det er ikkje dumt å melde seg inn eit lag, men ein kan risikere å få gode venner som drar deg ut på fisketur.

- Mens du allerede er i området: Ta likegodt noen vekttall på NTNU Trondheim er ein fin by!

- Google (ja, her kommer slageren igjen gitt) etter et latinsk navn på noe som du synes er kult (spiller ingen rolle hva,husk dette skal være imponerende for utenforstående), og opprett så en profil med dette navnet på et eller annet fiskeforum Er det uvanleg at folk har eit nick som dei likar? Du er kanskje interessert i romfartshistorie, og ikkje alle veit kven Gagarin var. Det er vel minst like idiotisk som å ha namnet på eit fascinerande dyr eller dyregruppe?

- Sørg for å reflektere kryptisk og imponerende profesjon i Avatar (viktig!) og henvis så ofte som mulig til dette, bare for å minne omverdenen om din intellektuelle kapasitet Kva meiner du egentlig her?

- Teppebomb det utvalgte fiskeforum med alle dine særegenheter, legg spesielt vekt på mort, skate,C&R, sirkelkrok og avkrokingsmatte Er det fælt for deg at nokon legg ut fiskerapportar?

- Sørg snarest for å alliere deg med en håndfull likesinnede , og bygg cred innand i dette lille hierarkiet Ja, innanfor meitelaga er det berre marionetter som blir psykisk kontrollert av nokre få, leiande personar.

- Jo flere parallelle tråder på det stakkars utvalgte forum, jo bedre! (Kyst)meite er jo for folket! Igjen, er det gale for det at folk legg inn rapportar frå kystmeite?

- Uansett hva som skjer: Sørg for å fordømme fettfinne-relaterte emner på det sterkeste! Du har tydeligvis ikkje fått med deg at enkelte finn glede i å fiske etter alle artar, altså variert?

- Mens du er i gang: Sørg for å hyle opp over innholdet i AoF hver gang det kommer ut et nytt nummer, selv om du overhodet ikke abonnerer på bladet. Viktig å minne omgivelsene på din eksistens, og faglige kapasiteter, selv om alt dette selvsagt har minimal interesse for de aller fleste andre på forumet! Dette punktet fell vel på sin eigen urimeligheit.

- Hold en viss avstand til ”almuen”, under ingen omstendighet må det svares på spørsmål som er under din stand, da dette kan være ødeleggende for din stilling og cred i meite-ligaen I mine auge grensar vel denne til idioti. Basert på èin tråd konkluderar du med dette? Nokon gjev og tar på eit forum, du verkar til å vera ein som berre tar.

- Må du allikevel ut i en noe opphetet diskusjon med hvermannsen på det utvalgte forum, ha i bakhodet at dette er god trening for din fremtidige (og selvutnevnte) samfunnsmessige ledende rolle

- Er du i boks mht alle punktene over, er losjen neste steg på stigen. Lykke til videre! :P

Av ein eller annan grunn forventar eg vel ikkje svar på denne posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.