Gå til innhold
Fiskersiden

jerkbait-sett


 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Prøvde du å smøre snella før bruk?

Det anbefaler jeg i hvertfall.

Har den selv, og er helt knall! Spesiellt etter smøring!

den burde jaggu være smurt nok rett ifra esken! men ja jeg åpna den og kjente om noe var løst ect.. Fikk liksom ikke helt den store kvalitets følelsen av den.. om man skal ha seg billig snelle kan man kjøpe ny Abu BCX eller Abu C4.. Bcx fra 35$ på ebay og c4 fra ca 70$.. Styr unna okuma Lx-Sx san juan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk stanga og snella i posten i dag (+ div. jerkbaits :D ) Både stang og snelle virker toppers! Stanga er har akkurat den aksjonen jeg er ute etter :hailfs: snella er seeexy.. :D Gleder meg til å få testa ut dette!

Er det ikke du som er så imot stive jerk stenger da? savagear stanga er jo minst like stiv som bft stiff! har samme stang sjøl så jeg veit hvordan de er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke du som er så imot stive jerk stenger da? savagear stanga er jo minst like stiv som bft stiff! har samme stang sjøl så jeg veit hvordan de er!

edit: ser jeg har skrevet i feil tråd her nå.. sorry :hailfs:

Endret av Edvard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

den burde jaggu være smurt nok rett ifra esken! men ja jeg åpna den og kjente om noe var løst ect.. Fikk liksom ikke helt den store kvalitets følelsen av den.. om man skal ha seg billig snelle kan man kjøpe ny Abu BCX eller Abu C4.. Bcx fra 35$ på ebay og c4 fra ca 70$.. Styr unna okuma Lx-Sx san juan

Vel, både Amb jerkbaiter-snella mi og begge Viva-snellene mine ble mye bedre etter at jeg smurte opp dem. Både det å sveive, bremsen ble bedre og i tillegg at de tåler kulde mye bedre.

Så for min del, har jeg lært å smøre sneller før bruk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, både Amb jerkbaiter-snella mi og begge Viva-snellene mine ble mye bedre etter at jeg smurte opp dem. Både det å sveive, bremsen ble bedre og i tillegg at de tåler kulde mye bedre.

Så for min del, har jeg lært å smøre sneller før bruk..

Hva eksakt er det du smører i snellene for å få de til å prestere så bra da? Hvordan ble bremsen bedre etter smøring? kulde?? fisker ikke om det er mer enn minus 6 jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva eksakt er det du smører i snellene for å få de til å prestere så bra da? Hvordan ble bremsen bedre etter smøring? kulde?? fisker ikke om det er mer enn minus 6 jeg!

Jeg bruker Kulelagerfett kjøpt på tube på bensinstasjonen, denne tåler kulde bra også, i motsetning til vanlig fett. Og fettet som har vært i snellene fra butikken har begynt å bli tykt og snellene har trøblet med en gang tempen går ned på minus-siden.

Etter smøring, har snella fungert smertefritt, helt ned i 17 minus som jeg har testet.

Bremsen skal ikke smøres, men lamellene vaskes og tørkes rene for fett, da det ofte ligger litt fett og olje på disse da man får snella fra butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.