Gå til innhold
Fiskersiden

"Arbeidslys" til kveita


palkr
 Share

Recommended Posts

Her er en sak du klipser på sena, litt over agnet, som gir "arbeidslys" til kveita. Amerikanerne er kreative. Ser jo ut som god kvalitet også, og det kan jo hende det har noe for seg.

Dog er jeg usikker på om kveita har godt av å ligge og stirre på en UV-lampe, tror jeg fortsetter å kjøre ESCA jeg.... :)

http://www.halibut.net/trophytorch.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bare elsker nye dupiditter du Pål, det gjør jeg å :D

:D

Har blitt mye flinkere til ikke å slenge meg på alt nytt og fancy. Dog klarte jeg ikke å holde meg vekke fra speedjigg utstyr, det så altfor gøy ut til ikke å bli testet. Vi får se hvem som blir den første til å ta kveite på haspel til sommeren ;)

Hehe, de fikk ikke solgt alle som blekksprutlys skjønner jeg :)

Luringer, med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken haspelsnelle/ stang/ snøre skal du bruke på kveita Pål?

Til lett jigging:

Penn Slammer 560 med drøye 300m 0.25mm Fireline + 5m 0.80mm topshot

Beastmaster Jigging 6' 80-200g

4-5kg brems går fint på dette utstyret, så det holder nok til mitt bruk. Det vil nok ikke takle de aller største hvis bunnen er uren (og det er den dit jeg skal), men sånne bruker jeg da heller ikke å få :) Med jigger i 200g klassen blir det i beste fall stabb-kveite.

Til agnfiske etter de store madammene har jeg min gamle Penn 113H (nå med 600m 0.39mm Fireline) + B.M.boat 20-30.

Hvilken jigging-kombo endte du opp med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endte opp med en van staal med bøyle 250 ellerno heter den. bruker shimano bm 20-30 og 30-50 faktisk. haha, satser stooort :) havfiskekomboen blir penn 16vsx og accurate bx 2 600 med mange forskjellige stenger i 20-50 pundsklassen. merker jeg har mye av utstyr nå. det mangler bare fisk. haha. hvor skal du i sommer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endte opp med en van staal med bøyle 250 ellerno heter den. bruker shimano bm 20-30 og 30-50 faktisk. haha, satser stooort :D havfiskekomboen blir penn 16vsx og accurate bx 2 600 med mange forskjellige stenger i 20-50 pundsklassen. merker jeg har mye av utstyr nå. det mangler bare fisk. haha. hvor skal du i sommer da?

Det ble VS ja :) Tviler på at du mister noe fisketid pga for dårlig utstyr ... Hadde kjørt det utstyret der jeg også, hadde jeg vært ungkar ;)

Det blir samme sted som i fjor (har en tante der):

http://www.gulesider.no/kart/#lat%3D7529702.03531%26lon%3D762840.48511%26zoom%3D10%26layers%3DB0000%26id%3Da_10000457463%26offset%3D0%26tab%3Daddress

Du ser kanskje Helnessund på utsia, det er der 212kg kveita fra august ble tatt. Blir å holde meg på innsida, båten til tanta mi er temmelig liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se at dette lett jigg fisket får flere tilhengere.

Her er min " lette" jigg-combo. Stella 8000PG på shimano T-curve stang , PE5-7, 400 gram.

Snøre 65lb Tuf line, bare en meter 130 lb bitetafs med svivel for å unngå tvinn

97677_s.jpg

Den takler fint 7,5 kgs markløft:

97678_s.jpg

Ang bremsen på 8000 snella som gir omlag 22 lb max drag med full spole så er det litt mer avklart, forklaringen ligger her: Max drag, del på 2,54

"So for example, this means that a Stella FA or SW, (on which I've measured the diameters) with a Max Drag spec of 55 lbs., should be expected to produce about 20 lbs. when the spool is full. "

Dette stemmer bra med det denne 8000 snella gir.

"Tungskytset" er OTI 5,6 PE 8-10 600gram sammen med Stella 20000 m/ Sufix 80lb. Nå skal en kompis av meg til Orlando i febrar, her ligger bla Bass Pro og jeg har lagt inn bestilling på en 20k til...

Endret av persa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er d bare 200g stanga og ei SW6000 som mangler da? :)

Artig å se at dette lett jigg fisket får flere tilhengere.

Her er min " lette" jigg-combo. Stella 8000PG på shimano T-curve stang , PE5-7, 400 gram.

Snøre 65lb Tuf line, bare en meter 130 lb bitetafs med svivel for å unngå tvinn

97677_s.jpg

Den takler fint 7,5 kgs markløft:

97678_s.jpg

Ang bremsen på 8000 snella som gir omlag 22 lb max drag med full spole så er det litt mer avklart, forklaringen ligger her: Max drag, del på 2,54

"So for example, this means that a Stella FA or SW, (on which I've measured the diameters) with a Max Drag spec of 55 lbs., should be expected to produce about 20 lbs. when the spool is full. "

Dette stemmer bra med det denne 8000 snella gir.

"Tungskytset" er OTI 5,6 PE 8-10 600gram sammen med Stella 20000 m/ Sufix 80lb. Nå skal en kompis av meg til Orlando i febrar, her ligger bla Bass Pro og jeg har lagt inn bestilling på en 20k til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å se at dette lett jigg fisket får flere tilhengere.

Det er delvis din "skyld", det :) Har vært multiplikator mann i alle år, så da var det på tide å prøve noe nytt.

Her er min " lette" jigg-combo. Stella 8000PG på shimano T-curve stang , PE5-7, 400 gram.

Snøre 65lb Tuf line, bare en meter 130 lb bitetafs med svivel for å unngå tvinn

......

"Tungskytset" er OTI 5,6 PE 8-10 600gram sammen med Stella 20000 m/ Sufix 80lb. Nå skal en kompis av meg til Orlando i febrar, her ligger bla Bass Pro og jeg har lagt inn bestilling på en 20k til...

Forskjell på definisjonen "lett" til en søring og en nordfra, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.