Gå til innhold
Fiskersiden

Erfaringer med Shimano Symetre 500 FJ?


halvor fridtjof
 Share

Recommended Posts

Hei, vurderer å kjøpe ny snelle, ser på en Shimano Symetre 500 FJ, noen som har noen erfaring med denne? skal bruke den på lett ferskvannsfiske og som pilkesnelle på sjø og ferskvann.. alternativet er en Shimano Technium 1000 FB, kanskje noen som har prøvd begge? eller har andre anbefalinger på lette små sneller?

på forhånd takk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd noen av disse desverre, men vet at ofte kan man miste mye kastelengde med en 500 snelle fremfor ei 1000 snelle... Så det er hvertfall greit og tenke litt på ;)

Jeg har også bare hørt positivt om Technium'en ;) men som sagt, ikke testet denne selv, så jeg kan vel egentlig ikke uttale meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nlightn

Hei, vurderer å kjøpe ny snelle, ser på en Shimano Symetre 500 FJ, noen som har noen erfaring med denne? skal bruke den på lett ferskvannsfiske og som pilkesnelle på sjø og ferskvann.. alternativet er en Shimano Technium 1000 FB, kanskje noen som har prøvd begge? eller har andre anbefalinger på lette små sneller?

på forhånd takk..

Hei, Snella er ett smykke ,kan vel sammenlignes med en twin power i micro utgave. Har brukt den på isen i vinter , lett for å fryse på i snøreføreren , men det gjør det jo på de fleste haspelsneller..Ikke noe å utsette på den ellers , tight og fin ! Har brukt de foregående modellene av symetre på ørret og abbor fiske ,har til dags dato alltid levert..Har også en Twin Power 1000 FC som er brukt hardt , har ei heller noe å utsette på den.

Outfishing har meget gode tilbud på de snellene om dagen Twin Power 1000FC Symetre 500FJ

Endret av nlightn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FJ'en er et smykke! jeg ville gått definitivt for den. jeg har prøvd begge snellene og når du sier lett ferskvanns fiske,da sier jeg Symetre FJ. selv har jeg denne snellen på en speedmaster 8 fot, med fireline. du trenger ikke bekyrme deg for kaste lengden heller,selvom det er en 500 snelle ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 11 years later...
On 3/15/2010 at 6:17 PM, krispo said:

Hei!

Har denne snella selv, bruker den med en Beastmaster 5 fot.

Grei nok den.

Det som irriterer meg, er at den har en del mere slark i "plastikkgreia du holder i når en sveiver".

Mere enn de andre Shimano snellene mine.

Jeg føler det blir en del "ubalanse" pga. slarken, som irriterer meg grønn.

Krispo

Kan man ikke fikse den slarken i sveiva på noen måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.