Gå til innhold
Fiskersiden

Hvor stor agnfisk kan man bruke?


Edvard
 Share

Recommended Posts

Meget seint svar i denne tråden, men gjorde meg noen erfaringer på harestuvannet. Fikk ingen fisk på sildebiter, fikk fisk på stor sild, dro i fiskebutikken og fikk sild der, var vel ikke langt unna 30 cm. Brukte owner kroker i størrelse 4, en i munnen og den andre ca ved ryggfinna.

Biter av fisk er vel ikke det beste til gjedde nei. Men morsomt at du fikk fisk på soppas stor sild. Jeg prøvde stor sild (30-35cm) på to turer. Fikk fisk på abbor og mort men ingen ting på sild. Så jeg har bare med meg noen i tilfelle agnfisken ikke biter.. Men det gjør den jo stort sett :rolleyes:

Liten abbor (50g +/-) har funka bedre for meg enn litt større abbor (100-300g) Setter som regel agnfisk i litt variert størrelse på meitestengene. Får mest på liten abbor. (jeg bruker mye abbor siden morten er litt vrien i vannet jeg fisker mest)

Har også erfart at visse plasser, er mort ekstremt mye bedre agn enn abbor! Sjelden omvendt. For eksempel på lysern, er det så og si umulig å få gjedde på abbor. Men dette har jo selvfølgelig med hva som er hovedføden for gjedda i vannet. laue er også knall agn, kanskje helst til abbor pga. størrelsen. :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjedda får det den vil ha av meg :thumbsup:

Da skal du bare putte stortåa i hullet - så blir det gjeddefest vettu. Billig fiskemetode er det også - bortsett fra noen kroner til Ski legevakt da.

P.s. Får vel slutte å tulle nå, men det ble så dårlig resultat på siste isfisketur (Tunhovd)- bare kulepenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal du bare putte stortåa i hullet - så blir det gjeddefest vettu. Billig fiskemetode er det også - bortsett fra noen kroner til Ski legevakt da.

P.s. Får vel slutte å tulle nå, men det ble så dårlig resultat på siste isfisketur (Tunhovd)- bare kulepenner.

hehe, du får vel ta deg en tur i ****tjern i påska! er noen av litt større kaliber der! + god kjangs for fin ørret :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.