Gå til innhold
Fiskersiden

Digital Fiskevekt


Stefan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av Ariakas

Jeg kalibrerte sampson digital vekta mi opp mot en Laboratorie vekt i dag . lab vekta viste 10.008 fiske vekta viste 10.02. Blir da en dif på ca 0.01. Det må vell vere bra vell? Pleir dere da og trekke fra de 0.01 grammet eller blir det regna som akseptabelt?

Hmm, det blir vel en diff på 12 gram? 10020-10008=12

Da ville jeg vel trukket fra 10 gram dersom vekta di har en avlesningsnøyaktighet på 10 gram. Derom nøyaktigheten er 20 gram ville jeg trukket fra dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Hei folkens.

På tide å vekke opp denne tråden, for nå skal jeg ha meg en digitalvekt.

Ser for meg en 0-5 kg's eller kanskje 0-10kg.

Står jo masse lurt i denne tråden, men den begynner kanskje å bli litt gammel???. Det har kanskje skjedd noe på digitalvekt-fronten i det siste?

Hvilken vekt ville dere gått for med tanke på høy nøyaktighet for en billig penge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ei Milo 0-5kg vekt med 5 grams intervaller, den er 100%, ferdig med det.

Kjøpte den hos TO for noen år siden, men lurer på om den ikke er å få tak i lenger :)

Har samme vekta. Veldig fornøyd. Kjøpte den hos Leirud på nyåret, så den var å få tak i for et kanapt år siden i alle fall :).

Mvh Oz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får Electro Samson i 10kg utgave hos Leirud for 999. Disse vektene har vunnet eller kommet på andre plass i alle tester jeg har sett.

Har selv en Bonso som desverre ikke er å få tak i lenger og kommer til våren å kjøpe meg en Electro Samson 25kg til å ha i båten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får Electro Samson i 10kg utgave hos Leirud for 999. Disse vektene har vunnet eller kommet på andre plass i alle tester jeg har sett.

Har selv en Bonso som desverre ikke er å få tak i lenger og kommer til våren å kjøpe meg en Electro Samson 25kg til å ha i båten.

Nøyaktigheten på Elektro sampson skal være veldig bra! Ohlsson Fiske i sverige har av og til hatt denne vekta 10kg på tilbud til 3-400kr........ ellers koster den 899

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Tror jeg tar en tur på biltema og sjekker vekta de har der jeg.

Hadde biltema vekta, den var helt ok, helt til kona skulle hjelpe meg å skylle av fiskeutstyret etter en vestlandstur (snille kona mi :-)).

Hun trodde vel vekta var vanntett, noe den sef. burde være, og vasket den under krana.. *adios* til den vekta.

Den slår seg av automatisk, noe jeg liker godt, men jeg syns den er noe stor og klumpete. Den har en del innstillinger, noe jeg ikke liker da jeg ikke liker å måtte fikle når jeg skal veie fisk.

Men den er absolutt verdt pengene for den er jo relativt billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dne jeg kjøpte har 1grams intervaller til 5kg..... testet den mot postvekt og det var veldig bra. Kostet 149kr , navnet står på litt lenger bak her.

Hvor handy er den å ha med seg?

Og hvordan tester en egentlig mot postvekt? Oppgir å være nerd, eller har du tilgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dne jeg kjøpte har 1grams intervaller til 5kg..... testet den mot postvekt og det var veldig bra. Kostet 149kr , navnet står på litt lenger bak her.

Joda, men kanskje du var heldig. Tviler at en ClasOhlson-vekt til 149,- tåler mange turer og er noenlunde nøyaktig hver gang. Hvis ikke må dette være årets kjøp!

Milovekta er vel ikke å få tak i lenger? Finner den ikke på Ebay engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På noen postkontor har de vekter stående fremme slik at man kan veie brev osv og finne ut hvor mye man skal ut med i porte.

Og endel arbeidsplasser har egen postvekt.

Vektene har klistremerker som forteller når de sist ble sjekket av justervesenet eller hva det heter.

Den er ikke VELDIG handy, men går greit i bagen jeg har med uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.