Gå til innhold
Fiskersiden

Blye ned wobbler


Glenners
 Share

Recommended Posts

Jeg lurer på om det er noen som har anelse korsn dybde en wobbler blir å ha i 1,5-3knop med 30,50 eller 100gr bly på fortaum(6 fot) ved 30 og 50 meter sene ute?

hadde vært kult med en tabell for slikt!?

Det kommer vel litt an på wobbleren. Om det er en "top water", "standard", eller en "deep diver". Snøretykkelse har også veldig mye å si. Så det spørs om det finnes noen universaltabell som dekker alle forhold.

Hvis man vil ta det et skritt videre ut over "pæreblymetoden", kan man jo investere i et par tre paravaner. Anbefales hvis man ikke har dyprigg. Med en slide diver (type stor og tung paravan) og 0.20mm fireline har jeg klart å komme ned på 12-13m dyp. Med en kuusamo type blyparavan kan man vel komme ned rundt 7-8m for de største og tyngste.

Endret av palkr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ned på de dypene er det bare å investere i en rigg ja. Da slipper du også å lure på hvor dypt du fisker. En titt på telleverket gir svar. Ikke minst er det jo så enkelt å variere dypet. Når du skal fiske på såpass store dyp holder det ikke med en liten portabel rigg. Du må minst opp i størrelse Easitroll, jeg ville kjørt Uni om det blir aktuelt med Canon. Du må regne med å bruke rigglodd på minst 5 kilo, mer ideelt 7-8.

Endret av cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.