Gå til innhold
Fiskersiden

Guideline Lecie


Nikolassisen
 Share

Recommended Posts

Har vært ute å prøvekasta ei Guideline Lecie enhånds kl 7/8, 10,8 fot. Og jeg er mektig imponert. Dette må være den beste enhåndsen jeg har hatt i handa ever! Det er stor fare for at den gamle Vangen blir hengt på veggen i lag med Hørgård-stanga :)

Da gjenstår ei ny snelle. Bør romme 200 meter 30 punds backing. Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har du tenkt til å bruke på snella? Det finnes jo så mye på markedet for tiden, så det blir litt lettere å komme med forslag hvis en vet det.

Tja, stanga er jo state of the art osv. så snella bør jo harmonere.1000-2500,- Vurderer ei Loop storspole kl 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt denne og er storfornøyd http://skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=46220# noe å vurdere?

Absolutt interessant. Virker solid og gjennomført. Er litt skeptisk til kapasiteten - jeg vil ha minimum 30 punds backing så det blir rundt 100 meter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye lekkert. Og til gode priser. Falt litt for Scierra TX2. bra kapasitet. Har også ei Scierra fra før - på tohåndsen - som jeg er meget godt fornøyd med. Danielson var vakker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil i teksten hos skittfiske - 7ten er større enn det som er oppgitt : http://www.danielsson-flyreels.se/index.php?page=fw-serien-teknisk-fakta〈=sv

Ja, det har du rett i - da kommer den på førsteplass :) Stor fare for at det kan bli ei sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tviler på kapasiteten ang backing kan du jo vurdere gelspun backing, jeg bruker dette og er veldig fornøyd. En gel spun i #30 er tynnere og bygger mindre enn #20 vanlig backing. Anbefales

Og ang Danielsson så er de snellene blandt de beste på markedet, en snelle for livet. Hvis det er i den prisklassen du vurderer kan du jo også se på Lamson. Enten Lightspeed eller ULA FX. Jeg bruker disse pga en tanke større spole som gjør det litt fortere å snelle inn på spolen. Men Danielsson er også meeeeget bra. Lykke til med valget

Endret av Rypekongen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.