Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskekakeoppskrift


Ølgylt
 Share

Recommended Posts

Nå begynner det å bli for fullt i fryseren, og jeg regner med å ha med noe mer fra Nautnes, så da blir det fiskekakeproduksjon

Jeg har søkt frem et par oppskrifter;

230220100843764367a718ba42aeb9.jpg?79

.

2302201008490ff27cc6b0cb4baaaf.jpg?71

De funker sikkert, men er det noen her som har sine egne favoritter?

Det er forresten lyr, brosme, hyse, lange, torsk og kveite jeg har, hvilke egner seg best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagde noe ganske likt den overste.. en del hyse, og en del hyse + sei. Blev digg! Når jag tenker meg om så tror jag det blir fiskekaker til middag i morgen :)

99340_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/39847/99340.jpg

Tror det var denne faktiskt: http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?id=10418448 Men en god del mindre melk, for at det ikke skulle bli pannekaker.

Endret av Dan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sei,torsk,hvitting,og aller helst noe hyse eller lyr for fasthetens skyld! er aldri gjerrig på løk/purreløk i fiskekakene.sper ut med et par egg pr 2 kilo fiskefilet,og en ss potetmel. får mye skryt av kakene :) blir stående å lage kaker av 30-35 kilo sløyd fisk selv i morgen.var bra på fjorden i dag :))

bruker aldri å lage fiskekaker av fisk som har vært frosset da de blir smakløse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter`n sine fiskekaker. :)

Muskatblomme er uenverlig,og gastromat som krydder oppå kakene etter steking.

Ganske likt den øverste oppskriften. Men uten purreløk og paprika. Bruker ekte melk,ikke fløte. H-melk selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk det som står i toppen av oppskrift to, ha kalde ingredienser.

Ellers så blir kakene mine veldig luftige og fine de gangene jeg orker å skrape fiskefileter for å lage fiskefarse i stedet for kvern. Eventuelt gjør det med deler av deigen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker aldri å lage fiskekaker av fisk som har vært frosset da de blir smakløse!

Mener å ha hørt noe sånt før. Men frysern skal nå lettes for innhold uansett, så jeg får lage av både frossen og fersk, og så blir det som det blir. Kanskje krydre litt mer på de som har vært frosne.

Noen som har prøvd kveitekaker?

Takk for svar til dere andre og, ser ut som om det er den øverste jeg blir å bruke som mal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et tips av den gamle fiskehandlern i Holmestrand for mange år siden.

Han brukte avskjær og rester i fiskekakene. Det viktigste var krydderblandingen! Og kakene hans var gode..

Han fortalte aldri hvilke krydder han brukte, men tror det gir mer å forske på krydderet i stedet for fiskeslagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.