el Toro Posted March 28, 2005 Report Share Posted March 28, 2005 Jeg bestemte meg før påsken at jeg skulle få ei stor gjedde på ismeite denne påsken, og i dag skjedde det, den siste meitedagen i påsken. og for ei gjedde! Raymond og jeg bestemte oss for å møtes på isen til vanlig tid som så mange ganger før. gikk til en plass som Ray har fått ett par fine gjedder før, drillet noen gjeddehull å fikk ut stengene. Startet pent med ei gjedde på 3480g i det første hullet jeg fikk satt ut i. Så ble det ett par timer dødtid. Og plutselig røsker det tak i tre stenger samtidig. Klarte bare kroke den ene, og ray kunne sette ut igjenn ei på 3180g. Morro! Så skjer det. Etter og ha hatt på noen store beist, men ikke klart å kroke dem skikkelig røsker det tak i stanga mi skikkelig, og denne gangen sitter den. den står rolig og har noen tunge drag innimellom, så får vi se den. Den kommer opp til hullet noen ganger før jeg klarer å lirke den opp. DÆÆÆVEN for ei praktfull gjedemor!! [:0] 122cm og 13800g! Ny pers det gitt. Raymond får sin trøst på 100cm og 6380g. Knalltur! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted March 28, 2005 Report Share Posted March 28, 2005 Noen blider.. Storgjedda [^] Trøsten[ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
syver Posted March 28, 2005 Report Share Posted March 28, 2005 Utrolig bra gjedde. Regner med det var fra samme vannet dere pleier å meite gjedder i ?? Dette må jo være årets nest største ismeitegjedde bare slått av Frederiks 14,5kilos opplandsgjedde. Megabra greier. Fikk den friheten etter fotoseansen?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
el Toro Posted March 28, 2005 Author Report Share Posted March 28, 2005 Takk skal dere ha. Gjedda lever i beste velgående, selvfølgelig.. Er en utrolig følelse å sette tilbake slike prakteksemplarer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HST Posted April 2, 2005 Report Share Posted April 2, 2005 Hva bruker dere som agn, og størrelse på agn?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
el Toro Posted April 2, 2005 Author Report Share Posted April 2, 2005 He. Ja, det er best å være på den sikre siden..! Men det går noen digre gjedder rundt omkring gitt, ray og jeg fikk noen fire-femkilosgjedder i dag med enorme bitemerker!! Vi bruker stort sett mort og abbor i normal størrelse til agn på gjedda, men vi går ikke av veien for å bruke større agn som brasme, buk og sik innimellom! Kommer ann på bettet på gjedda og hvilket vann vi fisker på. Bare å eksprimentere i vei, ikke være redd for å prøve nye ting![ ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts