Gå til innhold
Fiskersiden

Ambassadeur 5601c Predator


Recommended Posts

5601 er bygget på samme måte som de fleste andre Ambassadeurer men med forsterkninger av baksperre, drev og lagre for bruk til jerkfiske.

Solid og god snelle, kan absolutt anbefales.

Men hvis det du sier stemmer, ser jeg ikke noe grunn til å bruke 500 kr mer på predator enn jerkbaiter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste visst ikke helt overskriften så jeg endte opp med å svare på 5601JB i stedet for predator.

Jeg ser ingen grunn til å kjøpe Predator, dette er ei snelle med annen spolekonstruksjon enn den som brukes på Classic Ambassadeurene i dag. Det er en stor risko for at Predator og Inshore som deler spolekonstruksjon vil lide samme skjebne som stort sett alt annet ABU har gjort av mer omfattende endringer på de runde snellene de siste 20 årene, nemlig å forsvinne i stillhet. Predator har etter min mening ingen fordeler sammenlignet med JB. JB deler konstruksjon med Rocket som av mange er regnet som den beste Ambassadeuren.

Ikke er det mulig å trimme Predator heller hvis en virkelig vil ha en optimal snelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste visst ikke helt overskriften så jeg endte opp med å svare på 5601JB i stedet for predator.

Jeg ser ingen grunn til å kjøpe Predator, dette er ei snelle med annen spolekonstruksjon enn den som brukes på Classic Ambassadeurene i dag. Det er en stor risko for at Predator og Inshore som deler spolekonstruksjon vil lide samme skjebne som stort sett alt annet ABU har gjort av mer omfattende endringer på de runde snellene de siste 20 årene, nemlig å forsvinne i stillhet. Predator har etter min mening ingen fordeler sammenlignet med JB. JB deler konstruksjon med Rocket som av mange er regnet som den beste Ambassadeuren.

Ikke er det mulig å trimme Predator heller hvis en virkelig vil ha en optimal snelle.

Konklusjon: Kjøp jerkbaiter (5601JB) istedet ;) så sparer du 500 spenn i tillegg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forskjell, men ikke nødvendigvis en fordel..

Det kommer an på hvordan man liker å fiske det eller???? Og om man liker baits som glir mye og lager mye slakkline for hvert pull????

Jeg la ut svar for min egen del. Kom ikke å forklar meg hva som er fordel og ikke når det gjelder mitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvordan man liker å fiske det eller???? Og om man liker baits som glir mye og lager mye slakkline for hvert pull????

Jeg la ut svar for min egen del. Kom ikke å forklar meg hva som er fordel og ikke når det gjelder mitt fiske!

OK. Jeg sa: "ikke NØDVENDIGVIS". Jeg vil fortsatt si at høyere utveksling ikke NØDVENDIGVIS er en fordel. Det kan være det, men da kan det også være en fordel med lavere utveksling. Det spørs på hva man fisker med, fisketeknikk osv., som du sier.

En annen sak er jo at denne tråden ikke handler om ditt fiske, men om hva som er fordelen med Predator vs andre sneller. Dessuten er det lite vits i å legge ut poster "for din egen del". Da bør du heller sende en PM til deg selv eller noe :thumbsup:

Jeg har heller ikke sagt noe om hvordan du skal fiske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess.. Jeg ser jeg kansje var unødvendig "krass" i min siste post. Men ettersom han som du sier ville ha svar fra noen som hadde erfaringer med predatorn syntes jeg det var rett å skrive at jeg syntes 6,3:1 har en klar fordel over 5,3:1 utv. Jeg ser også unødvendigheten med ditt svar på mitt inlegg, men det er dette som er problemet med forum, mange som mener mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En får mindre insveivningskraft og litt mindre følelse med det som skjer i vannet med støre utveksling. Om dette har noen betydning for jerking vet ikke jeg. Prøvde 6,3:1 i elva i sommer, men likte det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart snakk om smak og behag dette. Kan sikkert være en fordel med høy utveksling når man fisker med glidere som f.eks. manta som glir en meter fra side til side.. Men igjen er dette snakk om hva man er vant med, teknikk osv. så jeg vil ikke si at høyere utveksling er en klar fordel - Men for noen kan det være det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.