Gå til innhold
Fiskersiden

Enkel sørlandsart


nanablag
 Share

Recommended Posts

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lenefjorden er nok plassen for horngjell, makrell og ha, i tillegg til fjesingen. Eg ville brukt litt tid der..... :)

HA hadde vært topp ja.... Horngjel og makrell regner jeg liksom med at jeg bare får en eller annen gang, så ruta legges nok ikke opp etter de to :thumbsup:

Da skal jeg prøve å legge ned timer i Lenefjorden! Disse andre bør gå kjapt :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler da å kjøre til travbanen - parkere på baksiden av den, og så gå ned på grunna der og finne grundlingene

Takk :)

Vil det si omtrent her?

Fjesingen er virkelig plagsom om dagen utenfor sjøsanden/strendene her nede, så både den og flere burde vel kunne ordnes via piren eller laksestigen.

Takk, det er notert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjesing og rødknurr på odden som stikker ut mellom sjøsanden og risøbank. Ellers lenefjorden er over befolket med fjesing.

Bekkerøye kan du ta i lindesnes kommune hvis du kjenner til plassene wink.gif Ellers en tur opp til åseral kommune, mer nøyaktig en kilometer nord for kyrkjebygd mot ljosland vil gi bekkerøye fangst på 5 sekund ohmy.gif

Gullfisk og gull vederbuk har du ved sørlandsparken som de andre har nevnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkerøye kan du ta i lindesnes kommune hvis du kjenner til plassene wink.gif Ellers en tur opp til åseral kommune, mer nøyaktig en kilometer nord for kyrkjebygd mot ljosland vil gi bekkerøye fangst på 5 sekund ohmy.gif

Hvor store er BRene der?

Jeg har fått arten etter at tråden ble startet, men kunne selvfølgelig tenke meg å få større fisk :)

Den jeg fikk var på fattige 120 gram, men for at jeg skal bruke tid på bekkerøya bør det være et sted med sjanse for fisk på minst 500 g, det er ikke noe poeng for meg å nappe opp flest mulig bittesmå bekkerøyer :) Men arten er jo veldig kul så det kan vel tenkes at jeg orker å prøve selv om jeg ikke kan få halvkilosfisk, men jeg vil gjerne ha større bekkerøye enn det jeg allerede har fått.

Takker for mange gode svar, folkens :)

Sjøsanden som flere nevner, er det noen forekomster av flate der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde fint kunne fanges mange varianter av de flate der ja. Flott sandbunn langt utover. Problemet kan jo mest bli det å komme til. Ofte ganske befolket på stedene vi snakker om. Kuringer, reke og makrell sakte sveivet inn langsetter bunn var det som funket best i barndommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor store er BRene der?

Jeg har fått arten etter at tråden ble startet, men kunne selvfølgelig tenke meg å få større fisk :crazysmile:

Den jeg fikk var på fattige 120 gram, men for at jeg skal bruke tid på bekkerøya bør det være et sted med sjanse for fisk på minst 500 g, det er ikke noe poeng for meg å nappe opp flest mulig bittesmå bekkerøyer :D Men arten er jo veldig kul så det kan vel tenkes at jeg orker å prøve selv om jeg ikke kan få halvkilosfisk, men jeg vil gjerne ha større bekkerøye enn det jeg allerede har fått.

Den største jeg har tatt var 800g, men har ikke fått i nærheten av den størrelsen i ettertid. Den på 800g var tatt for ca 3 år siden. Den plassen i åseral er hovedsakelig bare små fisk, men tenkte bare hvis du 'måtte' har arten.

Visste ikke det fantes grundling ved vanse. Jeg var i farsund å fiske karpe for en måned siden. Grundling har jeg tatt altfor mange av i storbrittania i kanalene, men ville ha vært gøy å ta de på flua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bananmannen: Jeg har ikke ferie om dagen, men se ikke bort fra at jeg i det minste kan hilse på og ta en kaffekopp. Når går turen av stabelen?

Veldig veldig godt spørsmål.

Planen var opprinnelig å dra førstkommende fredag, dette ser nå i overkant optimistisk ut. Det er mulig det må flyttes ei hel uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wiggy: Er jeg like heldig som havtryta og får med deg en dag hvis det passer? :rolleyes:

Jeg sier fra her når jeg endelig får dratt.

Ting er utsatt på ubestemt tid pga faktorer jeg ikke har kontroll på.

Har jeg flaks får jeg dratt til helga, med uflaks er det helt uvisst når det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Så ble det ingen sørlandstur i år heller :thumbsup:

Denne tråden har ihvertfall gitt meg mange fine tips som jeg skal bruke nåe jeg ENDELIG får dratt meg sørover.

At turen ikke ble noe av var dumt, blant annet fordi årsmålet om 60 arter nesten garantert ville blitt nådd dersom denne turen hadde blitt gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det ingen sørlandstur i år heller :thumbsup:

Denne tråden har ihvertfall gitt meg mange fine tips som jeg skal bruke nåe jeg ENDELIG får dratt meg sørover.

At turen ikke ble noe av var dumt, blant annet fordi årsmålet om 60 arter nesten garantert ville blitt nådd dersom denne turen hadde blitt gjennomført.

Forslaget om kaffe og fiskepreik står ved lag når du en vakker dag finner det for godt å stikke nesa sørover, kanskje jeg står klar med fiskestanga au?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.