Jump to content
Fiskersiden

Kjapp rapport fra Langesund

Popper
 Share

Recommended Posts

Heisann!

Var en tur utpå i lettbåt i dag, fisket langs Dybingen og området deromkring.

Fisket med makrell som agn, mest bunn-fiske for å sjekke forholdene.

Ble/er veldig frustrert fremdeles, fordi det gikk på noe stort som jeg ikke fikk opp! :)

Drev hele tiden å holdt agnet nede ved bunnen og hadde akkurat sluppet ut et par-tre nye meter med snøre, da jeg trodde jeg hadde satt fast i bunnen! (Snakk om klisjê) Men så begynte bunnen å "dra imot" i veldig seige og tunge drag. Jeg ble litt paff og fikk litt trøbbel med å stille bremsen (tykke hansker osv), men fikk sakte men sikkert pumpet inn litt snøre. Stangen bøyde seg flere ganger langt under vann og så ble det bare slakk! Jeg kom med et par høylytte gloser som enhver svenske ville vært stolt av og måtte bare konstatere at fortommet var revet av på midten! :)

Så hvis noen får en diger torsk (kjentes slik ut på motstanden) med en hel-svart krok i kjeften, kan vedkommende da sende meg en PM? :)

Var lite fisk å få ellers, ble bare 3 småtorsk, hvor kun 1 på ca kiloen ble tatt med hjem.

I dypingen er det flere muligheter. Der er det lange, men det er ikke tatt noen skikkelig store der. Og det er også tatt noe Havål (dog i ruse og garn).

Var selv ute på bukta i går. Men med et heller skralt fiske. Min eneste fisk mista jeg 10 -15m fra båten. Kunne skue den i kikkerten, og vil annslå fisken til ei lita lange på 6-8kg. Foruten denne fikk jeg kun en svarthå. Det kom bare en lange ombord i båten, og det var en liten baguette på 3-4kg, samt en litt større svarthå på 625g. Min veide kun 430g.

Beklager hvis jeg skrev litt utydelig, jeg fisket ikke etter "storvilt". Det som er det dumme, er at det var dårlig med fisk å få de siste gangene (i fjor) da jeg var ute, så i går slang jeg bare uti søkke og 0.45 fortom mest for å sjekke dybden og strøm! (Burde visst bedre, kanskje) Men så gikk altså den fisken på akkurat i det søkket tok bunnen, det lille jeg fikk pumpet inn av snøre ble møtt av en veldig seig og tung motstand. Tror ikke det var noe monster, men den var stor nok til at jeg ble litt satt ut. Hadde jo uansett ikke fått den opp, siden den slet fortommet tvert av.

Kjipt var det iallefall, får spore den opp på neste tur! [ :) ]