Gå til innhold
Fiskersiden

Sjarkarn's fisketråd!


Sjarkarn
 Share

Recommended Posts

ja kveita elske dem, regne me at d e lite me kveita innaskjærs når man ikke finn grønnsporingen engang. Satse på å finne ho fra slutten av mai. Irriteranes når man ikke får satse på steinbiten nå i mnd skifte når den er på topp. Men jaja,,17 dager men fyll og feiring er heller ikke og forakte:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok en 20 stk grønnspor i gratangen sist helg på 20-30cm.

Va å leita etter de i går og i dag uten hell.

Morro å dra slike inn på UL stang med ei 500 snella :)

Når jeg fikk disse småe va de helt oppe i vanflata , når jeg gikk noen meter ned under insveivinga fikk jeg de som større.

Sei er genialt som agn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j. Irriteranes når man ikke får satse på steinbiten nå i mnd skifte når den er på topp.

Det virker som fisket kommer senere i gang i år enn tidligere. Tror ikke steinbitfisket blir ordentlig bra før om ca. 1 måneds tid, så det bør jo passe perfekt med dine russeplaner.Er ikke noe som tyder på at den har siget opp på grunna enda nei.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da hadde jeg meg en liten tur etter småseien før agn til helgas kveite sats :) Fikk gamla med i bilen og kjørte avgårde. Vi dro først ut til en gammel godplass som har levert sei, kveite, SØ, Laks og fin torsk! Dessverre var det ikke mye liv her men fikk noen sinnsykt fine bilder!

Et typisk møte her nordpå=)

CIMG3178.jpg

Blåmann

CIMG3180.jpg

Her er den nord-norske midnatt sola, blir aldri lei av og se på den!!

CIMG3181.jpg

CIMG3183.jpg

CIMG3186.jpg

CIMG3187.jpg

CIMG3182.jpg

Så tok vi turen til hvor jeg brukte mye av min barndom, Håkøybrua. Har ikke fisket dær på 7-8 år så var veldig spent!

CIMG3189.jpg

CIMG3196.jpg

Grønnsporing på vei opp! må beklager noen uskarpe bilder, men dårlig kamera kombinert med ei tøtta som ikke kan bruke det blir de fort dårlige :angel:

CIMG3193.jpg

CIMG3192.jpg

Trur du ikke gamla og fikk noen!

CIMG3200.jpg

CIMG3202.jpg

CIMG3203.jpg

Ny sei på vei opp(trøtt å jævlig på bildet..)

CIMG3205.jpg

CIMG3207.jpg

Havet!

CIMG3204.jpg

Etter litt små diskusjon av hva som blei agn og hva som blir småsei mølja(gleder meg!) ble turen avsluttet! Da er det bare å vente spent til over helga, får blir gal vist ho ikke bit nu!

agn!

CIMG3208.jpg

Må beklager vist det blir mye bilder! men mener at bilder gjør rapporten mye bedre! God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man kommet frem..Det nye framdrevet på mopeden(hadde kjørt 10 mil med det..) ekspolderte helt nederst i kvalsund tunnelen så blei stående dær i 1 time ventende på hjelp..så rakk dessverre ikke floa. Men er flo kl 3 i natt så da fær man ut. Ønsk meg lykke til, før nu lev kveita farlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare bra med masse bilder! savner ringvassøy allerede! dæven det blir bra til sommeren, blir det noen form for møte der oppe med flere fra fs? har vært dårlig respons hittill. kanskje ikke de stooore gutta vil være med den yngre genrasjonen.... :rolleyes::dribble:

Når i sommer kommer dere opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var dagens innsats gjort! Kom meg ut ca halv 1 i går kveld. Satte kursen mot godplassen. Så med engang at det var enormemengder med fugler, noe som betyr mye grønnsporing, og etter min erfaring biter vist ikke kveita da..så rett så rett. Trålte meg rundt hele grunna å en skrens som gikk fra 5-200m opplevde noen fine napp fra noe jeg tror va større torsk, men alt jeg fikk opp var en på 9kg og en på 6kg som var verd og tavare på. Ellers får jeg satse på å få noen timer søvn nå, så komme meg ut igjen senere.

Bilder kommer når jeg står opp

Endret av Sjarkarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at kveita ligger å jakter i slike stimer av småsei.

Har flere ganga hadd kveita etter opp til ripa når jeg har dradd inn småsei.

Da kan det være lurt å agne med småsei som du skjærer noen små rifter i .... det var nu slik jeg tok mi :)

også dorga jeg gjennom stimen i lav fart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.