Gå til innhold
Fiskersiden

Jons fiske 2010 - Saltvann/ferskvann


Gjest BanJon
 Share

Recommended Posts

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer, alltid morro å se at gutsing gir resultater :)

Gjedde er konge, utrolig spennende å gir store kick når de plutselig angriper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Ser veldig ut som garnmerker på den, syns jeg. Men hvor gamle de eventuelt er, hvis det er det, vet jeg ikke. Håper det ikke er garnmerker, for det vil da si at "de lokale" har begynt å sette garn der igjen. Forøvrig aldri sett suter der før; ble tidligere i sommer overrasket over å se en stor abbor der og. Så vannet innholder tydeligvis mer enn jeg har trodd. Håper bare at det er flere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Crap! B)

Tikilosgjedder finner man både her og der, trekilos suter not so much! Tar oss en prat i fylla om det vannet Jon! :rolleyes:

Ha ha! :D Det skal vel la seg ordne. Synd jeg ikke har noe karpefòr eller lignende, for da skulle jeg "strødd" litt og sett om jeg så noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Jeg må bare beklage... denne tråden har jeg ikke fulgt gått nok med på :)

BIG GIANT gratz til deg for overkul gjedde tatt på det aller kuleste som finnes av resskap. :)

Men jeg må si det er vågalt å satse på storgjedde på overflateagn, men det betaler seg ser jeg.

Takk for det. :) Nå skal det sies at jeg har hatt ganske mange turer til denne plassen, uten å ha truffet på noe større enn 5320 gr. tidligere. Men som nevnt i tråden; jeg har alltid hatt trua på at det kunne gå noe større der, derfor var det ekstra moro at det gikk som det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Se på den gjedda da, et stykk vakker madam! Grattis!

Og suteren.....olala.... (Men jeg visste ikke at de var der, spennende!)

Jeg tror nok at Lunde i Nome er et bedre sted for suter; mistenker at den jeg fant må ha vært en slenger. I alle fall når det gjelder størrelse; ellers hadde jeg vel sett rulling og vak i området..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Nydelig Gjedde :P Gratulerer med den! Tok du lengden på den?

Dæven for en Suter også,skikkelig digg å ha ett sånn vann i nærområdet :)

Takk for det. :)

Tok lengden, men for en gangs skyld husket jeg på gjeddekonkurransen her, så får holde tett om lengden frem til 1 september. :P

Var en ny tur og glodde i dag, men ser ingenting som kan tyde på suter i området. Spørs om jeg må krype til korset og handle litt karpefòr for å se om det kan skje noe ved fòring, men da behøver jeg innspill av folk for jeg kan svært lite om bestanddeler, miksing osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. :P

Tok lengden, men for en gangs skyld husket jeg på gjeddekonkurransen her, så får holde tett om lengden frem til 1 september. :)

Var en ny tur og glodde i dag, men ser ingenting som kan tyde på suter i området. Spørs om jeg må krype til korset og handle litt karpefòr for å se om det kan skje noe ved fòring, men da behøver jeg innspill av folk for jeg kan svært lite om bestanddeler, miksing osv.

Her har du det meste du trenger :)

https://www.fiskersiden.no/index.php/artikler-mainmenu-114/meite/370-ferskvannsgrevlingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at Lunde i Nome er et bedre sted for suter; mistenker at den jeg fant må ha vært en slenger. I alle fall når det gjelder størrelse; ellers hadde jeg vel sett rulling og vak i området..

Østeråa er vel alltid førstepri etter suter ja, men alltid spennende med nye plasser! Tror dog du kan ha rett i dine antakelser om slenger, men kjør på med en liten forings så finner du jo ut om det er flere.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.