Gå til innhold
Fiskersiden

Første jerkbait og stang


Recommended Posts

Jeg og en kompis har fått litt dilla på gjeddefiske, men da vi i fjor hadde dårlig hell med "små" wobblere (7-10cm), har jeg gått til innkjøp av en tyngre dorgestang og en abu 6500TC trophy collection. Men så har jeg fått litt interesse for jerkbait også, og har skjønt at jeg må ha enda en stang.

Så, hvilken egner seg best for en nybegynner? gjerne så billig som mulig, så får jeg testa om dette er noe jeg vil legge litt penger i :-)

Og regner med at 6500 TC funker til dette bruket? har også en blackmax, men den er vel litt for pinglete...

Hvor kraftig fireline bruker dere?

Tar gjerne imot anbefalinger angående 2-3 stk "must have" jerkbaits også, for å komme i gang :-)

Endret av jorgenms
Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres bra ut :-) noen som har noen kommentar til snella og fireline tykkelse?

bruk power pro, den er rundere, glattere, bedre! 0,41mm er den vanligste tykkelsen og bruke til jerkfiske..

snella bør romme nok sene og tåle mye juling..

buster og big bandit er ålreite første baits som ikke koster for mye og fanger fisk, finnes i flere varianter dvs, synk, shallowt svevende..

strøkent begynner-sett på tilbud hos skittfiske nå..

Endret av tanga-roger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.41 PP er et godt utgangspunkt som tanga sier :thumbsup: Bruker selv jerk snellene fra abu og funker helt fint. Buster, deviator, deviator belly up, mye greie og bra baits fra savagear og buster med store fisker på samvittigheten. jerk baits må ikke være dyre for å fiske, absolutt bare en "fetish" :thumbsup: som det er lett å bli hekta på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke så mye om den snella du nevner, men etter en runde på google fant jeg dette : http://www.musky.com/Features/Abu6500.htm

Ser ut som det finnes flere forskjellige, men ut i fra de fiskene som har fått egen trophy snelle er det ikke noe som tilsier at du ikke skal kunne bruke den til jerk.

Spørsmålet blir heller om du vil bruke den til jerk når det ser ut til at det er en sjelden snelle som kan bli verdt en del for samlere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.