Gå til innhold
Fiskersiden

Lars' fisketurer 2010


Lars M
 Share

Recommended Posts

Slenger ut et par bilder fra Seiland..

Torsken har endelig begynt å trekke inn. Nå gjelder det bare å berge boknafesken før lodda kommer inn fjordene og torsken blir uspiselig.

Grei fangst idag; steinbit, torsk, hvitting, sei, hyse, uer og brosme :)

Tommy med en flott torsk :)

4435966763_40b406ec70_o.jpg

Mæ sjøl med dagens største og pers. årsbeste.

4436740268_db37f3ee6a_o.jpg

Denne skal saltes

4436740504_0a9196a1b1_o.jpg

Tommy med en av turens mange steinbiter :)

Samtlige tatt på "svevende øye" agnet med fiskestrimler.

Fikk også mye fin, stor hvitting på dette.

4436741064_834ba5a2cf_o.jpg

Måsa er endelig tilbake i fjordene :)

4427357329_b0ce112591_o.jpg

Endret av Lars M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 355
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis ikke du absolutt trenger f/2.8 i den prisklassen men kan klare deg med f/4.0 så ville gått for Canon sin Remy, den tegner skarpere enn Sigma sin 70-200 og er nesten dobbelt så lett - veldig kjekt med et lett objektiv når man er mye ute på fisketurer etc. som dere. Jeg har Canon sin 70-200 f/2.8 fordi jeg trenger lysstyrken til ymse, og da sjekket jeg ut Sigma sin itillegg siden den var mye billigere men følte meg mye mer fornøyd med Canon sin på alle områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke IS? Tenkt på det selv, er du fornøyd? Lurer mellom det og SIGMA 70-200 MM APO F2.8 EX DG HSM Lens

Har et SIGMA 70-200 MM APO F2.8 EX DG HSM og er rimelig fornøyd. Det tegner ikkje på langt nær så skarpt som et 20 år gammalt 300/4,5 prime men det skal det gjerne ikkje heller. Ellers synes eg Sigmaen har litt treg fokus. Det kan vere at det er forskjell etter kva fatning det har men eg trur eg hadde gått for Canon sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke IS? Tenkt på det selv, er du fornøyd? Lurer mellom det og SIGMA 70-200 MM APO F2.8 EX DG HSM Lens

Har ikke IS nei..

Skulle gjerne hatt 2,8 IS, men da er jeg stygt redd den hadde blitt liggende mye hjemme. Den veier nesten tre ganger mere enn f/4, og jeg skal primært bruke denne på fjellturer, sammen med en Canon EF 17-40 f/4 L USM. Sammen med en 1,4x teleconverter og Canon nærlinse til 70-200'ern vil det dekke de aller fleste situasjoner.

Hvis jeg oppgradere ytterligere tror jeg det blir en Canon EF 70-200 f/4 L IS USM. Stabilisatoren kompenserer vel for omlag 3 blendertrinn.

Sigma'en har jeg ingen erfaring med, men etter å handtert Canon L-optikk frister ikke dette.

Digger bildet av steinbiten. Kule votter også hehe:)

Tommy kjører sin egen stil :shiftyninja:

Godt du ikke har sett hjelmen enda :goodjob:

Endret av Lars M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det blir en snartur ut idag også om været letter litt. Jentungene har "bestilt" hvitting :shiftyninja:

Hvittingen har det forøvrig blitt mye av her oppe de siste årene. Tidligere var det bare en og annen slenger på noen bestemte plasser, nå er de vanlige mange steder her. Største i fjor var vel 54 cm... Har en på 48 cm som største hittil i år.

Her er et par bilder fra Vinnasundet og Store Vinna som jeg tok for et par uker siden.

Riiimelig snøtunge skyer i vest :goodjob:

4401699257_b58157629e_o.jpg

4402463680_34c4e84d0c_o.jpg

Samt en liten fjæreplytt, knipset i Survika på nordre Seiland :)

4402613470_6a416c80f5_o.jpg

Endret av Lars M
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.