Gå til innhold
Fiskersiden

Helt fersk i kystmeite


jegern84
 Share

Recommended Posts

Prøvde en liten tur i dag men noe som må karaktiseres som lett kystmeiteutrustning. Ei 10-30g haspelstang og ei spinstang på 20-50g men dertil egnede søkker og "bruk". Er litt usikker på hvor jeg skal leite etter f.eks flydre så jeg prøvde der vi har lager på jobben, og der jeg har båten på sommern :P

Er dette en egnet plass? Ellers er tips om hva jeg skal se etter veldig bra :jig:

normal_andv%C3%A5gen.JPG

hvis du trykker på bildet i linken får du full størrelse

100365_s.jpg

100366_s.jpg

Endret av jegern84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe glømte å svare på den. Nei ga meg når det kom et skikkelig snøvær etter ca 1 time. Hvor dypt må man for å finne flatfisk på denne tiden?

100373_s.jpg

Kan dette være en potensiell plass? (klikkbart bilde)

Lurer også på hvor langt kan man forvente og kaste(ca) med ei standard surfstang, får ei fra @JohanM om ei stund :rofl: Den har vel kastevekt opp til 200g.

Kan jo være greit å ha litt alternativ til båten hvis det blåser litt på fjorden til sommern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe glømte å svare på den. Nei ga meg når det kom et skikkelig snøvær etter ca 1 time. Hvor dypt må man for å finne flatfisk på denne tiden?

:) Jeg vet faktisk ikke, men det hender vel ikke så sjeldent at de er svært grunt på våren. Men mulig det er litt tidlig og litt for grunt. Biotopene er jo helt etter boka ellers. Leste nettopp artikkelen fra Havøysund i AOf om spette fiske. Grunt fiske der i hvertfall, men mye strøm. Mye av spetten der er tatt i mai og utover. I hvertfall i følge

fangst statistikken. Men det er jo ikke sikkert det er mange som satser på spette der oppe føre våren heller. Så mulightene er vel til stede der du har prøvd også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått så mange spetter, men de to første tok jeg i påsken for fire år siden på Langstranda utenfor Narvik.

Mener dybden her skal være omtrent 10-15 meter, og er ikke særlig mye strøm der.

Så jeg tror den plassen din, litt avhengig av vær og vind, skal kunne gi spetter om en måneds tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.