Gå til innhold
Fiskersiden

"Beste" Gjeddevannet


Marvin
 Share

Recommended Posts

Heisann, Ser det er en del som fisker gjedde her i distriktet..

Hva er det beste gjedde pytten i Vestfold,Lyst til og prøve et nytt vann når isen går...

Noen som har noen formening om saken?? gjeren noe som funker uten båt også,

Har selv fisket en del i Borrevannet, men vanskelig å si hvor bra det er uten noe å sammenligne med... men får jo en fisk i ny og ne...

Marv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akersvannet i Vestfold er helt klart et bra fiskevann. Ikke bare for gjedde men også for Abbor og spesielt Gjørs. Fleste parten av de virkelig store Gjørsene som er fanget på sportsfiskeutstyr i Norge er tatt i Akersvannet. Største fanget i Akersvannet veide i overkant av 10kg.

Du har jo også Borrevannet som ligger i Borre i Vestfold. Dette er et veldig bra gjeddevann, har hørt om folk som har tatt gjedder veide mer enn Norgesrekorden i Borrevannet. Men du er avhengig av båt for å få til bra gjeddefiske der. for utenom gjedde så finnes det både: Abbor, Mort, Brasme, Sørv, Ål, Laue, Gjørs, samt Suter i Borrevannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel ta meg tur til Akersvannet kanskje :D

Ja, Borrevannnet er bra, og ja båt er himla kjekt der selv om det er noen gode plasser fra land også.. jeg ikke har fått noe store der, men det er vel mest meg... Gøy og dra noe ny steder bare...

Har liten peil på Gjørs, men går ikke den mer høy og i fritt vann eller er jeg helt borte da, tror nemmelig det leker noe gjørs mitt i borrevannt i blant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er gjørs i Borre også, men de trives ikke i den grad som i Akers. Borre er et meget trivelig vann å fiske i, men å slåss med miljøstalinister, grunneiere, og annet piss fordi man rigger til med el-motor gjør at jeg har sluttet å fiske der. Det blir for dumt og slitsomt fordi de slår seg på brystet med regelen at motorferdsel på vann mindre enn *km² er forbudt. Utrolig nok vil ikke de forstå at el-motor ikke forsurer vannet på noe som helst måte.

Det er mye gjedde der, men neppe like storvokst som i Akersvannet (selv om det er DEN ENE som ble tatt og er utstoppet på pumpestasjonen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.