Gå til innhold
Fiskersiden

Langesund Fiskefestival 2010


Oz
 Share

Recommended Posts

Da er det på tide å minne folket på Langesund fiskefestival igjen! Årets festival går av stabelen 6. - 8. august og påmeldingen er i gang! For de som ikke er kjent med festivalen,Vil jeg her klippe litt fra hjemmesida:

Langesund Fiskefestival er en organisasjon bestående av Bamble Jeger og Fiskelag, Langesund Motorbåtforening,

Bamble Røde Kors Hjelpekorps, Langesund Fiskerlag, Trutta Sportsfiskeforening og Bamble Kommune.

BJFL er hovedansvarlig for festivalen.

Dette er en av Norges største åpne sjøfiskekonkurranse og festivalstemning i byen.

Konkurransen samler gjerne 200-300 deltakere og er spesielt attraktiv pga. Langesundsfjordens store artsrikdom.

Stor fiskekonkurranse for barn arrangeres på lørdag, i festivalhelgen. Påmelding til dette skjer på konkurransedagen.

Selve konkurransen foregår på LangesundFisk's område (Fiskesalgslaget) i Langesund, hvor det også vil være utstillere og servering.

Det foregår også mange aktiviteter i Langesund sentrum, hvor et stor-telt vil finnes.

Aktivitetene blir nærmere annonsert i programmet og på plakater.

Selve fiskekonkurransen er basert på artsfiske. Man veier inn en fisk av hver art, denne blir gitt poeng utfra en på forhånd satt grunnvekt. Grunnvekta gir 100 poeng, man kan maks få 200 poeng. Fisket foregår fra båt, og det fiskes lørdag og søndag.

Premiebordet er solid, og de 50 øverste plassene premieres.

Vi følger med i tiden, og er på Facebook. Meld dere gjerne inn i gruppa, det vil etterhvert komme info både der og her.

Her har du link til hjemmesida, med påmeldingsskjema, artsliste med grunnvekter og annen info

Mvh Åsmund Isaksen (konkurranseansvarlig LFF)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette skulle jeg gjerne vært med på, men mangler båt og lag og alt som er :P

Er i samme situasjon! Hvis du kan kjøre båt så kan jeg få lånt en fin fin båt av broren til kona mi... Jeg kan nemlig ikke kjøre båt så han vil ikke låne den bort til meg med mindre det er med noen som har kjørt båt før. :)

Så hvis du vil så kan vi lage et lag sammen. Få med et par til så blir det nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon! Hvis du kan kjøre båt så kan jeg få lånt en fin fin båt av broren til kona mi... Jeg kan nemlig ikke kjøre båt så han vil ikke låne den bort til meg med mindre det er med noen som har kjørt båt før. :)

Så hvis du vil så kan vi lage et lag sammen. Få med et par til så blir det nok bra.

Dette tilbudet er for godt til å være sant.

Jeg må bare tenke litt på hvor lyst jeg har til å kjøre båten til noen jeg ikke kjenner og hvor lyst jeg har til å skulle ha ansvaret for å navigere i farvann jeg ikke kjenner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt en av (om ikke den) de mest spennende konkurransene i Norge! Og premiebordet pleier jo være uslåelig!

Absolutt DEN mest spennende konkurransene i Norge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at grunnvekta på kloskate er 3000g(3kg)

stemmer vel ikke helt..... ;)

Nei, den er egentlig endra til 1000, men det har tydeligvis ikke nådd frem til den lista. En glipp der bare. Tipper den er satt etter den gamle nreken, som jo ikke var ei kloskate i det hele tatt. Uansett er ikke problemstillingen særlig stor, går votter og vinter mellom hver sportsfiskefanga kloskate her nede :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumbsup: Hei!

Vet du hvordan reglene tolkes i år med hensyn til minstemåls regler etc. Tenkte spesielt da på at det er blitt noen nye regler.

Det kunne jo blitt noen poeng på fisk under minstemålet også... Om jeg ikke tar helt feil.

Dette blir diskutert, og er åpenbart noe vi må ta hensyn til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.