Gå til innhold
Fiskersiden

Langesund Fiskefestival 2010


Oz
 Share

Recommended Posts

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Søndagen vurderte jeg andre hobbyer, null fisk å veie inn, total skivebom på alle taktikker og forsøk, tap av trua og generelt sett laber stemning i pannebrasken, falt 50 plasser på lista også. Men jeg gleder meg til neste år, pokker heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stilte med lånt båt. hadde hverken ekkolodd,eller kartplotter. endte på 34 plass.

hadde 17 arter,og fikk bare småfisk.i fjor tok kongen sølvet med 16 arter,så føler at jeg fikk litt dårlig uttelling :dribble:

men det ble min beste plassering på mitt tredje forsøk,og kan ikke klage :D

lærte litt igjen,men sliter big time med brungylt,lomre,gapert,og kolmule.

kanskje noen kan hjelpe meg? :D

gleder meg allerede til neste år!

Tja brungylt og lomre var to bankersarter som gikk skogen for meg iår. Bare der røyk 6 plasser. Så jeg er nok ikke rette mann og spøre akkuratt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en fin helg, koselig selskap på hytta med intense fisekonkurangser ;)

Synd at motoren til S10G tok fyr på søndagen selvfølgelig men godt at de fikk slokket det kjapt siden det var ca 40 ltr bensin om bord.

Kommer bilder å rap fra turen når jeg kommer meg hjem.

Det ble nye arter på oss alle 3.

Profft opplegg dette, å neste år er ingen tvil hvor vi skal igjen etter denne "testturen" :)

GRATTIZ til alle vinnerne.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja brungylt og lomre var to bankersarter som gikk skogen for meg iår. Bare der røyk 6 plasser. Så jeg er nok ikke rette mann og spøre akkuratt :lolu:

;) joda du er en av de jeg virkelig ønsker meg tips fra! alltid i toppen :)

fikk fire kjappe brungylt på testuren i 07,siden har jeg ikke sett den

lomre har jeg faktisk aldri fått på stang.men har ikke prøvd bankersplassen til oz :blush:

viggo ga tips om dybde,og biotop til min fløyfisk.ulka kom tilfeldig,ellers var resten av artene jeg fikk målrettet.fikk tips fra oz på skrubbe,og brungylt,men det gikk i vasken :blush:

har planer om å bestille en tur med grefstad for å lære meg blåkjeft,svarthå,vassild.

håper enda flere deltar neste år.artsjakt er bare så utrolig knallmoro :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle som gjorde det bra og kondolerer til meg selv og de andre som ikke hadde lykken med seg denne helgen :thumbsup:

Et artig treff (bortsett fra fiskingen da :withstupid: ), og det var moro å hilse på både gamle og nye kjente.

Her er Potbelly med bra makrell

09082010224013HY1XBipfhD9O.jpg?54

Og Los med irriterende småsei

09082010224013cq684o7yGjB7.jpg?81

Synd ikke konkurransen gikk ut på å få mest småsei :P

09082010224013aRiFpKxLij1y.jpg?4

Men litt moro var det å få ny art, Fjesing - var på tide å få den på lista

0908201022401326Kx9k5D55QT.jpg?93

Alt i alt en hyggelig helg, men litt for mye sol - det må arrangørene gjøre noe med neste år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja brungylt og lomre var to bankersarter som gikk skogen for meg iår. Bare der røyk 6 plasser. Så jeg er nok ikke rette mann og spøre akkuratt :withstupid:

Nja, du la vel skuta omtrent i panna på brungylta jeg fikk dagen før i løpet av de fem minuttene vi testet, så jeg klager ikke. Men så fikk jeg ikke vært med på konken da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra min første Langesundfestival, og er kjempefornøyd med helgen! Har drømt om fjesing, koordinater, kartplottere og grunnvekter de siste to nettene så LFF gjordet hvertfall inntrykk! Var på lag med Rage og StadJon og plasseringsmessig var vi vel enige om at vi var fornøyde med en 21. plass på lagkonken (av 62 lag), og spesielt fornøyd med å ha slått Team Otra (los, Potbelly og Gabrielsen, som lå i hytta ved siden av oss), samt og ha slått Team Avkroken :dribble: Individuelt var vi et godt stykke nede på listene, men målet om å komme blant topp 100 (av 176) nådde vi alle tre. Hadde igrunn ingen ambisjoner før konkurransen heller, annet enn få litt tan og pilke litt småtorsk. Artig å treffe på nye og gamle kjente, det krydde av FS-ere på kaia. Har temmelig lyst å delta til neste år også.

Noen av helgens mange høydepunkter:

1. 30 meter unna der vi bruker 2 timer på å true opp 2 blåkjeft bruker Ruud-familien 20 min på å få 10 blåkjeft og en vassild. Hvitskate, brosme på 13 og en bøtte vassild hadde de også fått viste det seg. Overmennesker?

2. Svenske-eliten som både fisker best og er fullest om kvelden. Overmennesker?

3. Jon hadde problemer med blåkjeften, men måker var han en rakker på. Fævværn overlevde men Jon måtte klisse på med anti-bac for å unngå måkepest.

4. Eksotisk innslag på artsutstillinga på sentrumsbrygga med flyvefisk (fløyfisk). Piggskatene de hadde der var forsåvidt også kloskater.

5. Målrettet 3,5 kgs lyr tatt på sildehekle midt i vannet som holdt til plakett for festivalens største av arten.

6. Åsmunds knallinsats som arrangør og premieutdeler. Han rakk tilogmed å komme innom på hytta på torsdagskvelden og dele ut noen godplasser.

7. Andreas og Jons snorking. Eller, vent, et høydepunkt var det kanskje ikke.

8. Fikk tatt vevsprøve av hvitskata, men da vingene var uttørka og i generelt dårlig forfatning ble det knipetang og balletak i steden (det var en hannskate).

Hekla til Andreas var litt FOR effektiv.

4878717296_7bdfe146d9_b.jpg

Også var det stillestående kø fra Langesund til Oslo. Det må arrangørene få gjort noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig å høre at dere førstereisgutter trivdes, og at dere har lyst til å komme tilbake! Også trivelig å få skryt for gjennomføringen av arrangementet, det var et blodslit, men samtidig veldig gøy! Litt kjipt å stå på land mens alle var ute og fiska, men hadde såpass mye å gjøre at det stort sett gikk veldig fint :) Deilig når ting går sånn nogenlunde på skinner, og at man ser resultatet av mye planlegging og jobbing.

Ble litt bekymra da jeg fikk telefon fra S10g om at de hadde hatt brann i motoren, og at de lå og drev utenfor Finnebåane, men heldigvis gikk det bra med gutta! Folka fra Røde kors var også veldig begeistret for å få noe å gjøre ;)

Litt flere bilder:

4880402892_fca8e52eb6_b.jpg

Fullt hus på barnefiskekonkurransen! 113 deltagere ;)

4880402880_f678296818_b.jpg

Magnus Karlsson med søt fenknot

4880402874_b782690d89_b.jpg

Innveiingskøen på søndag

4880402854_6dd349baa2_b.jpg

Røde kors på vei inn sundet med Øysteiin og s10g på slep ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.