Gå til innhold
Fiskersiden

Klar for ny sesong?


Recommended Posts

Javel? Er du gud? :) på yr.no er det meldt regn i morgen, på fredag og neste mandag. Altså 3 dager med regn av 10 dager..

Haha.. Jeg skrev utifra været som var akkurat DA.Men kom bra med nedbør inatt, og det regner fremdeles. Og sikten igår var like bra som i en espresso.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Njai, JEG personlig liker naturlige farger. Spørs jo på vannet du fisker i! Sikkert 1 000 000 andre anbefalninger på baits, men ser ikke grunnen til å dra inn feks custom baits helt i starten. OVernevnte baits er über enkle å fiske å få til å gå riktig, pluss at de funker! PS: Ikke glem 4 Play!

En grei tommelfingerrelregel: Sterke farger i grumsete vann, naturlige farger i klart vann. Men ingen regel uten unntak, ofte kan det omvente funke bedre :)

Haha.. Jeg skrev utifra været som var akkurat DA.Men kom bra med nedbør inatt, og det regner fremdeles. Og sikten igår var like bra som i en espresso.

Okay. Uansett drøyt å si at sesongen er over selv om det var regn da du så ut av vinduet! :D Bare såvidt det drypper ute nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En grei tommelfingerrelregel: Sterke farger i grumsete vann, naturlige farger i klart vann. Men ingen regel uten unntak, ofte kan det omvente funke bedre :)

Okay. Uansett drøyt å si at sesongen er over selv om det var regn da du så ut av vinduet! :D  Bare såvidt det drypper ute nå ;)

Da skal jeg ikke blande meg videre .. for all del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men privatpersoner har alltid hatt lov å selge, så skjønte ikke den!

Ok da mistolka jeg reglene i og med at jeg er en "produsent" :)

Kjekt å vite etter påske :P

Men når det er sagt, så har jeg interessenter på de fleste i produksjon nå, men om det skulle bli noen til overs kan jeg legge ut her.

Michael

Endret av Pikopath
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Var på messa i dag sammen med Twistar, og i likhet med han kjøpte jeg også en del jerkbaits. Ble stort sett savage gear. Ett par freestyler i gjeddefarge og firetiger. Et par 19cm 4-play i samme farger, en 25cm 4-play i golden ambulance, og to stk westin i gjeddefarge og rød/hvit. Villmarksbutikken tok 49 og 79 for en god del forskjellige savage-gear baits, og westin kosta 150 for to stk. Så ble ikke mange kronene for åtte baits. I tillegg lurte Twistar meg til å kjøpe en boks til å ha det i. 299,- for en ganske stor "koffertboks" med plass til et sted mellom 15 og 20 baits.

Har et lite lass fra før også, noen i litt grelle farger og noen i abbor og gjeddefarger. Også måtte jeg ha en ailien eel også. Så nå er boksen jeg kjøpte på messa så og si full :-)

Hvis det ikke blir noe gjedde når isen går så har jeg kasta bort mye penger ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første jerke-gjedde kom i land i går. :D

hørtes kult ut:)

skal på villmarksmessa til lør og da hadde jeg tenkt meg jerk utstyr og noen baits, kun prøvd noen kast før men syntes det var kult selv om jeg var litt skeptisk til plaske baite lagde da det treffer vann flata, men etter mye tenking så kom jeg framm til at det er kun snipent på 5kilo som blir redde ikke de virkelig store:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hørtes kult ut:)

skal på villmarksmessa til lør og da hadde jeg tenkt meg jerk utstyr og noen baits, kun prøvd noen kast før men syntes det var kult selv om jeg var litt skeptisk til plaske baite lagde da det treffer vann flata, men etter mye tenking så kom jeg framm til at det er kun snipent på 5kilo som blir redde ikke de virkelig store:P

Hvor lang tid skal det ta før jeg får banka inn dette i hue på deg!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. har på følelsen at jeg går glipp av noe ved å ikke dra på messen. :thumbsup:

-Men nå skal jeg ut å prøve gjedda. :lolu:

Mulig du gikk glipp av no, ja. f.eks. ta 2 for 100 på jerkbaits fra savagear. :rolleyes: Vetle fikk seg jerkbaitutstyr med veilledene pris 4800kr til 2000kr. Det må sies å være bra :thumbsup:

Bare isen går nå..! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.