Gå til innhold
Fiskersiden

Fjesing, Hvor?


Karleif
 Share

Recommended Posts

sitat:Opprinnelig postet av Karleif

Er det noen som veit om noen bra plasser etter denne i Stavanger - Eigersund området[?]

Vigdel stranden, sør for Ølberg. Ute på klippene nord/vest for stranden, på sandbunn 8-10 meter, glide søkke, lang fortom, liten lett krok og liten makrell strimmel eller Gulp(!)(artifisiell dugg-mark). Det er til tider MYE fjesing der nede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man fjerne kroken på en fjesing eller en annen fisk med mye pigger (ikke tenner), så putt tommelen i munnen på fisken og pekefingeren under, og fjern så kroken. Er ingen fisk i norske farvann som er giftige i kjeften. Gjør selvfølgelig ikke dette med en steinbitt eller Berggylte ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold your horses Davidsen!! [ :P ] Men jess-ved Ruskodden! Tok dem fra båt, men var så nær land (20-30m) at det vil gå fint fra land også. Hvis det finnes bra plasser å stå på da. Har aldri fisket fra land så langt ute. De var alle ganske små, men jeg har egentlig ikke peil på hvor store de blir og hva som er gjennomsnittstørrelsen. To av dem gikk overbord, den tredje var kroket så stygt at den ble med meg hjem. Tok bilde av den med fyrstikkeske som referanse. Har ikke bilde tilgjengelig, men mener å huske at det gikk ca 4 fyrstikkesker på den så rundt 20cm vil jeg tro. (Er det lite? Hva ligger normalen på?)

Tok alle tre samme dag. Får også mye Knurr i det området.

Gaute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.