Gå til innhold
Fiskersiden

Ny skyteline


Pæta
 Share

Recommended Posts

Amnesia er som andre monoer, knuter ødelegger, men den får du helle ikke knute på så ofte, og OM det skulle skje er den så billig at du har råd til å bytte 3 ganger ila av en sesong of fortsatt havne LANGT under hva SA, guidline loop of fler forlanger av sine skyteliner

Delvis samme erfaringer! ErikR anbefalte denne lina til meg, etter å ha prøvt den 1 sesong må jeg si meg positiv overasket i forhold til den haugen av andre skyteliner jeg har brukt tidligere. De gangene jeg har fått knute så har jeg faktisk klart og rette det ut igjen uten at det har blitt knekk på lina.

Det er som Remy sier "Du får knute langt skjeldnere med denne lina og den er billig"

Jeg kjøpte 4 ruller til en veldig lav pris og jeg har liner i mange år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har du prøvd LRL sine skyteliner for 2hands stenger tykkelse 097 i forhold til Loop sine coated skyteline

Dette da til laksefiske Tenker da i forhold til flat nylon

Guideline LRL +, er den beste coated runningline som finnes. Denne holder minst 2 somre. (10 ukers fiske)

Den non-stretch greia med samme navn uten +, er ikke god.

Loop Opti er også ei slik non-stretch sak (mistenker same-shit)

Loop Cutom runningline er også meget god.

SA runningline med AST er alt for myk, blir imidlertid bedre etter mye bruk (blir litt stivere), men da er slutten nær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg er helt på jordet her nå, og er dårlig til å lese meg opp på forhånd, men under hvilke omstendigheter kan jeg, som fisker ørret og SØ, få bruk for ei skyteline?

Hva er egentlig bruksområdene på ei skyteline, det er vel det jeg lurer på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil neppe få særlig bruk for det - hovedområdet er laksefiske, enkelte sverger også til klump + skyteline til noe sjøfiske... Spesielt egnet er det til underhåndsskasting (speyvarianter). Jeg har kun brukt hele liner til mitt sjøørret, havabbor og ørretfiske, men enkelte sjøørretfiskere, kanskje spesielt på vestlandet der det enkelte steder er trange omgivelser samt mer vind, liker skyteline + klump. Jeg for min del er ikke så glad i rasling i ringer osv som skjøten gir så for min del er det i bruk til tohånds i lakseelver. Selv til enhåndsfiske i lakseelver foretrekker jeg personlig hele liner.-...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytelinene var for sø fiskeren en frelse for noen tiår siden. DEn gang var teknologien og utformingen på ett wf snøre langt fra optimalt og slet med å bære vekten av noe annet enn tørrfluer. Derfor var skyteline + klump veldig velkommen i klubben ettersom kastene ble lange. Men man mister mye kontroll. OG det har flere ulemper som mr ørud henviser til. Dagens wf snører er superbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Det som er tingen med amnesia er at den føles nesten ut som coated skyteline, men skyter mye bedre. Og den er tynn slik at strøm som tar tak ikke er noe problem, videre synker den for all del ikke fort i strømmende vann. Kjør på! Presentasjonen fikser du i kastet, ta i litt mindre på korte kast og vinklingen av stangen!

Tillater meg å komme med et alternativ, tåler 50 pund er 0,5 tykk lett og kommer i spoler på 50 eller 150 meter tror jeg. Den største koster ihvertfall omlag 200 spenn og gir 3- 4 skytelengder. Den er lett utrolig glatt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.