Gå til innhold
Fiskersiden

fender list


link
 Share

Recommended Posts

Gjerne koke den i en stor gryte. Og ha godt med dra og strekke hjelp. Det sies å være litt utfordring å få det skikkelig til.

Var i hvertfall det rådet jeg fikk i en båtshappe ved skifte av federlist. De gjorde dette på en del båter, og det gjordes ved å ha fenderlista i kokende vann. Skikkelig gjennom varm. Og mulig en må teste det flere ganger føre det sitter og formes som det skal. Kan tenke meg at det kan være lurt å ha en varmluftpistol i tillegg på vinkler og baug.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at det kan være lurt å ha en varmluftpistol i tillegg på vinkler og baug.

Ligg unnsa med varmluftpistolen. En kjenning prøvde dette og fenderlista hans er ikke akkurat noe pent syn på baugen. Gikk utrolig fort fra kald til kokt påstod han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja kan klare meg med 30 cm eller så må jeg bytte rundt hele 14 fotern

Har noen rester liggende av ny svart fenderlist, er det svart du har fra før ??

Skjøting er ikke det som er beste løsning men det går i nøden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja svart jeg har fra før ja. Har du litt hadde det hvert knall .Kjøter innpå og tar alt når båt sesongen er over.Er jo en båt jeg bruker til fiske så ikke så farlig om det ser litt harry ut i sommer

sender en pm med adressa mi :lol: ps mailen din er full :)

Endret av link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja svart jeg har fra før ja. Har du litt hadde det hvert knall .Kjøter innpå og tar alt når båt sesongen er over.Er jo en båt jeg bruker til fiske så ikke så farlig om det ser litt harry ut i sommer

sender en pm med adressa mi :lol: ps mailen din er full :)

Ryddet litt i den nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos fatter`n i Svelvik er det ølfat som er modifisert til kokekar for fenderlist.

Bare å bruke den du bruker til blysmeltingen. (Fatet er uten øl,og kun til lån.)

Tror også han har 2 ruller med fenderlist,hvor jeg sikkert kan ta med til båten din for en billig penge.

Kjører forbi deg 4/6,så jeg kan møte deg v E6.

Send meg en sms hvis jeg skal spørre fatter`n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får fremdeles ikke sendt noen pm til deg :)

Hmmmm, har sletta mere nå.

Nr mitt er 41471931

Mvh

Lasse Bergh

Hos fatter`n i Svelvik er det ølfat som er modifisert til kokekar for fenderlist.

Bare å bruke den du bruker til blysmeltingen. (Fatet er uten øl,og kun til lån.)

Tror også han har 2 ruller med fenderlist,hvor jeg sikkert kan ta med til båten din for en billig penge.

Kjører forbi deg 4/6,så jeg kan møte deg v E6.

Send meg en sms hvis jeg skal spørre fatter`n.

Tenk om alle hadde vært som oss, snille å greie å ikke minst veldig pene.

Ikke mye krig å uroligheter i værden da nei :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.