Gå til innhold
Fiskersiden

MP's fangstrapporter! En frustrert herremann!


MP
 Share

Recommended Posts

Følger trenden her og starter min egen tråd.

Kommer nettopp hjem fra en kjapp kveldstur. HAdde egentlig pålagt meg selv fiskeforbud i dag, men en kompis kom nettopp hjem fra syden og han var sugen på SØ.

For å gjøre en lang historie kort; SØ fikk han ikke, jeg derimot lurte en vakker liten tass på 8-9hekto.

3003200500160859I86UsNnu2M.jpg?49

Latterlig dårlig fight, var vel 20 sekunder med meningsløs plasking før den var kjørt. Fikk også 4-5stk Trym/Erlend-torsker. Alle fiskene ble tatt på en lang svart Zonker (ser den i munnvika på ørreten) og flytesnøre.

30032005001608FI25NLSC3BC7.jpg?89

Rett etter fotografering ble fisken satt ut igjen...

Var forresten veldig lavt vann i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av NoCatch

Ser ut til at du har funnet deg en fin plass!

Undersøker mulighetene til å få deg radiomerket....[ :) ]

Bare prøv deg [ :D ]

Fikk nettopp SMS fra Tommy som er der nå og han hadde nettopp fått en SØ på rundt halvkiloen og mistet en til. Og det er nå og utover vi har fått mest så jeg venter spent! Tror jeg klarte å verve han på siden her så han rapporterer vel selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer MP..tenkte jeg skulle rapportere litt ja. Det ble med den ene SØ. Var borti en til som var betydelig større når det ble helt mørkt[} :) ] var bare og rulla seg over flua et par ganger..ser ut som vi har funnet en god plass der gitt[8D] forresten så synes jeg du skylder fotografen en stor takk for det fine bildet av deg[:I]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tommy Vik

Det stemmer MP..tenkte jeg skulle rapportere litt ja. Det ble med den ene SØ. Var borti en til som var betydelig større når det ble helt mørkt[} :) ] var bare og rulla seg over flua et par ganger..ser ut som vi har funnet en god plass der gitt[8D] forresten så synes jeg du skylder fotografen en stor takk for det fine bildet av deg[:I]

Får vel takke fotografen da[ ;) ]

Plassen er brukbar ja, finnes bedre plasser, men her får vi jo være alene.. Snakk om tur på lørdag når jeg er ferdig med messa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute på samme plassen ute i fjorden idag!! Ingen SØ å få idag,men torsken var litt vel bitevillig.. Den største torsken veide 1.7 kg og den minste 1 kg, alle var morsomt spreke på 4/5'er stanga..Det som var godt å se var at torsken rett og slett spydde STOOOR børstemark når den vel heiset på land[ :) ] så nå går vi nok en spennende fremtid i møte dere[8D] 03042005225734k6Wkjr427aHL.jpg?45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var jobbinga på messa ferdig og jeg tok turen til fjorden sammen med en kompis som aldri har fått SØ før. Jeg var litt cocky siden de siste turene har gitt fisk og lovte han nærmest SØ, og det uten å ha sett han kaste med flue før. Da tenkte over hva jeg hadde lovt angret jeg voldsomt, at jeg aldri kan passe munnen min!

Begynte vel å fiske litt over 21 og vi hadde vel fisket en knapp halvtime før det hogg. Jeg kjørte en ganske slapp og tung sak som bare rulle seg og plaska i overflata. Rett før den skulle landes så jeg hvor stor den var. Etter litt om og men ble den vinsja inn i tangen. For en bredde!!! Skjønte med en gang at det var ny pers, så denne måtte både måles og veies. Den målte vel rundt 61cm og veide 2,8kg. En snygg sak med andre ord. Jeg takket pent for kampen og så den svømte avgårde i lyset av hodelykten.

0504200501591133lpfy15YvL5.jpg?48

05042005015911UY4E9kW8X9C6.jpg?73

(Legg merke til kom-og-ta-meg blikket mitt)

Da var turen min reddet og vel så det! Målet nå var at Anders også skulle få fisk. Ettersom jeg har litt mer erfaring og kjenner plassen relativt godt, så guidet jeg etter beste evne. Satt på min yndlingsflue, gav han noen råd om inntrekk og sendte han rett til "krem-odden". Verken han eller jeg hadde vel den helt store troen, men etter 4 kast satt det en spretten liten SØ. Etter 4-5 hopp og en frisk fight var den landet og turen var en ubetinget suksess for oss begge! Fisken veide vel 6-7hekto og etter et lite foto ble den også satt ut igjen.

050420050159113F4krdJ9Xo5M.jpg?77

Med skuldrene senket ruslet jeg litt bort for å prøve en annen plass. Jeg hadde ikke rukket ett eneste kast før jeg hørte en som ropte noe usammenhengende på trøndersk ute i mørket. Etter en vill fight kunne jeg taile nybegynnerens SØ på 66cm og 3kg blank.

05042005022522949HPEgAQc9q.jpg?17

Resten av kvelden gikk begge i gledesrus, jeg fikk enda en SØ og de obligatoriske Trym-torskene. Han fikk en sinnsyk start på SØ-karrieren, det meste må jo bli anti-klimaks etter dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Cato

Måtte jo ha vært en sinnsyk artig tur... Grattis med ny pers!

Hvilken flue ble de tatt på?

Var moro ja.. Tok på en svart Zonker, store beist! Skremmende lik Espens Midnight Magic! Har vel tatt de fleste ørretene mine på den i år. Og flytesnøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til dere begge - fantastiske fisker.

Må si jeg er spesielt imonert over guidingen - her lover du fisk og fy f*** og du leverer [ :) ] Ikke nok med det men dere setter begge personlige rekorder og du "gir" han en fisk som til og med er større enn din egen pers. Det er imponerende uselvisk.

Si gjerne ifra om du trenger en håver/fotograf med på kveldsturene dine [ ;) ][ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner!! Plutselig ville sjefen bli med meg på fisketur...

sitat:Opprinnelig postet av Jfarmen

Må si jeg er spesielt imonert over guidingen - her lover du fisk og fy f*** og du leverer [ :) ] Ikke nok med det men dere setter begge personlige rekorder og du "gir" han en fisk som til og med er større enn din egen pers. Det er imponerende uselvisk.

Er vel en herlig blanding av mye flaks og ørlite dyktighet som det pleier å være [ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.