Gå til innhold
Fiskersiden

MP's fangstrapporter! En frustrert herremann!


MP
 Share

Recommended Posts

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Herlig rapport! Gøy å se at det er flere enn Remy som er dyktige på SØ i Oslofjorden! Gratulerer med vanvittig flotte sjøørreter til begge to! (Hvor mange PMer får du per dag om plassen din? Skal la være å spørre jeg, bosatt langt fra sivilisasjon som jeg er.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av SMS

Herlig rapport! Gøy å se at det er flere enn Remy som er dyktige på SØ i Oslofjorden! Gratulerer med vanvittig flotte sjøørreter til begge to! (Hvor mange PMer får du per dag om plassen din? Skal la være å spørre jeg, bosatt langt fra sivilisasjon som jeg er.)

Faktisk ikke fått noen! Plassen blir nok ikke røpt nei, her får jeg så godt som alltid være alene og det håper jeg fortsetter!

Blir nok feil å sammenligne meg med Remy når det gjelder SØ, jeg begynte vel å fiske SØ i fjorden for fullt i fjor. Savner SØ-rapporter fra Remy, han er tydeligvis for opptatt med meitinga si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av NoCatch

sitat:Opprinnelig postet av MP

Takk for mange gratulasjoner! Alltid hyggelig det! Blir nok en tur til i løpet av uka.. Fisken hadde forresten en K-faktor på 1,23 og det er jo brukbart!

Æsj! Var den såpass feit og utrent....? Nei, da er jeg ikke misunnelig lenger...

Den var feit og usedvanlig slapp ja.. Tok flere torsker på 1kg+ som var MYE sterkere enn den ørreten. Litt trist egentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg og Tommy Vik var ute en kjapp tur i går. Erfarne som vi er glemte vi både å sjekke flo/fjære og vindretning før vi dro, så vi kom fra til fjære sjø og litt stiv vind fra nord. Ikke ideelle forhold med andre ord!

Kom vel fra rundt 2130 og fisket fisket til rundt 24.

Ingen monster-sø, men et par fine fisker hver, de største på drøye kiloen. Ikke noe bilder av disse, ville heller slippe fisken ut uten å drøye tiden med kameraet. Den obligatoriske håndfullen med torsk ble selvsagt dratt opp, alt fra Trym-torsk til ca.3,5kg.

En fin tur, skulle gjerne fisket lengre, men Tommy skulle tidlig på jobb dagen etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Var en tur på hytta i Telemark nå i helga. Har et koselig lite myrvann i nærheten som blir veldig fort varmt og kan faktisk levere døgnfluer allerede første uka i mai.

Stresset meg avgårde etter jobb på fredag og kom frem ganske sent. Men med ny belly så måtte jeg bare utpå!

100520051049415ia3JSb4rEE3.jpg?77

Det var allerede blitt litt mørkt og blåste ganske bra, men jeg landet et par trinne småørreter på en time. Utrolig deilig å ta årets første på tørt, selv om de var små.

Sto tidlig opp dagen etter for å være klar til døgnfluene som vanligvis kommer i relativt komprimerte klekkinger rundt 12-13 så tidlig på året. Men været var surt, og jeg så kun EN lepto i løpet av dagen. Mygg derimot var det nok av, og det poppet opp store mygg så langt øyet kunne se! Som kjent er det ganske krevende under slike forhold, men en og annen fisk lot seg lure. Resepten var noen store klekkere og palmermygg, virket ikke som om fisken var spesielt selektiv verken på klekkere eller tørre mygg.

100520051049414ICRkt96X2I3.jpg?18

Det vaket voldsomt en periode på formiddagen, men fisket var ganske krevende!

10052005104941D6Q4TOk4x3d6.jpg?89

Målet for turen var å slå fjorårets største på 42cm fra pytten, men endte opp med en "halvslank" en på 35cm som beste. Fisken på bildet over var på rundt 30cm.

10052005104941d9BTcnpfyPcS.jpg?70

Den nye belly'n leverte som bare det! Vindstille og fin dag, men som sagt veldig kaldt! Tipper 6-7 grader, men med varme klær på kroppen og litt jeger på innerlomma holdt jeg varmen!

10052005104941ax2g2n5MFPH7.jpg?47

Utpå ettermiddagen åpnet slusene seg og det hagla som bare f...

Bildet viser ikke stort, etter dette hadde jeg nok med å komme meg under en overhengende gran. Haglet tok knekken på klekkinger, så jeg dro tilbake til hytta for å ete. Vendte snuten tilbake en time senere da sola kom fra igjen. Utrolig skiftende vær hele helgen!

Lurte et par ørret på spent spinner og hadde sett meg ut av meget pen ørret som gikk å supet i seg myggklekkere i "head & tail" helt inntil land. PRøvde å kartlegge ruten og la ut både klekkere og palmermygg, men til ingen nytte. Endte opp med min kjære velprøvde superpuppan og endelig ble den tatt! Stusset litt over måten den tok flua på og etter en slapp kamp kom forklaringen.

100520051049426i8KjbxVIQDk.jpg?65

Det var en abbor-jævel som kom fisken min i forkjøpet, og jeg pakket for dagen.

Planen var å prøve mer på formiddagen på søndag og jeg håpet på varmere vær. I stedet våknet jeg opp tidlig på søndag med SNØ utenfor hytta. Dro skuffet hjem uten den helst store turen, men jeg tar vel turen tilbake om ikke så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.