Gå til innhold
Fiskersiden

Haspel vs multiplikator


abbor
 Share

Recommended Posts

Leste en tråd på Fiskesnack om haspel vs multiplikator.

Der var det en som postet følgende:

Gäddfiske=Ambasssadeur

Öringfiske=Ambassadeur

Mete=Stannar hemma

Havsfiske=Ambassadeur

Flugfiske=Ambassaduer :lolu:

Bortsett i fra når det gjelder fluefisket er jeg helt enig, eller så finnes det noen Ambassadeurmodeller jeg ikke har oppdaget enda.

Er en poll i tråden, 104 av de som har svart foretrekker multiplikator, 61 haspel. Kan tyde på at det er stor forskjell i snellepreferansene mellom to forholdsvis like naboland.

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambassadeur til havfiske??

Er det ikke bedre å bruke en havfiskesnelle som har kraftigere brems??

Min teori er at svenskene er flinkere til å fiske enn nordmennene.

Ambassadeur er ikke noe for idioter.

Jeg foretrekker haspel der det er et alternativ.

Ambassadeurene mine brukes kun til lakefiske, til havfiske har jeg noen shimanogreier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en tråd på Fiskesnack om haspel vs multiplikator.

Der var det en som postet følgende:

Gäddfiske=Ambasssadeur

Öringfiske=Ambassadeur

Mete=Stannar hemma

Havsfiske=Ambassadeur

Flugfiske=Ambassaduer :lolu:

Bortsett i fra når det gjelder fluefisket er jeg helt enig, eller så finnes det noen Ambassadeurmodeller jeg ikke har oppdaget enda.

Er en poll i tråden, 104 av de som har svart foretrekker multiplikator, 61 haspel. Kan tyde på at det er stor forskjell i snellepreferansene mellom to forholdsvis like naboland.

Hvis man ser ut i verden, ivertfall til England/ USA, virker det som om de også der foretrekker multiplikator til det meste, inkludert lett øretfiske...

Har en mistanke om at haspel har fått sin posisjon her i landet pga av landets vanvittige priser på nær sagt alt, fiskeutstyr inkludert, og at en forholdsvis billig pakke med stang og haspelsnelle derfor blir ingangen til fiske for de fleste.

Endret av Gimbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL, no problem. Fisket med Ambassadeur 2500C og 2g Droppen i fjor, funket helt greit. Går jeg opp til 4g kaster jeg lenger enn med haspel. Nå har jeg kjøpt meg 1500C så da regner jeg med at jeg kan gå ned mot 1g. Må tilstå at snellene mine ikke er helt orginale :thumbsup:

Endret av abbor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste en tråd på Fiskesnack om haspel vs multiplikator.

Der var det en som postet følgende:

Gäddfiske=Ambasssadeur

Öringfiske=Ambassadeur

Mete=Stannar hemma

Havsfiske=Ambassadeur

Flugfiske=Ambassaduer :thumbsup:

Bortsett i fra når det gjelder fluefisket er jeg helt enig, eller så finnes det noen Ambassadeurmodeller jeg ikke har oppdaget enda.

Er en poll i tråden, 104 av de som har svart foretrekker multiplikator, 61 haspel. Kan tyde på at det er stor forskjell i snellepreferansene mellom to forholdsvis like naboland.

Dette tipper jeg kommer av at fiskeformer som trolling og jerk ermer utbredt i Sverige enn her i Norge. Her er det jo åpenbart at multiplikator er mer egnet enn haspel.

Forøvrig ville jeg styrt greit klar av ambassadeurer til havfiske :dribble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL fiske med multisnelle... :thumbsup:

Nå var det ikke UL fiske jeg nevnte, men lett.

Men når du sier det, ja så er heller ikke UL noe uoverkommelig problem med riktig utstyr. Men om man ikke behersker utstyret blir det jo selvsagt problemer...

Endret av Gimbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.