Gå til innhold
Fiskersiden

Gaula 2010 - Preseason sladder og forventninger


Stinger
 Share

Recommended Posts

Status snøsmelting i nedslagsområdet.

Har tatt en kjapp sjekk av snødybder i fjellet på 4 ulike steder i nedslagsfeltet til Gaula (Røros x2, Røsbjørgen/Midtre Gauldal, Haldalen). Kort fortalt var det for noen uker siden så lite snø disse stedene som det nesten ikke har vært på årtier. Nå har imidlertid det kalde været satt sitt preg på smeltingen og snødybden er nesten helt på linje med samme tid i 2009, f.eks 53 cm på Aursund Røros (685 moh) 26.april 2010 mot 54 cm samme dato i 2009. Det er fortsatt noe mindre snø enn 2005-2008 men forskjellen reduseres med det kalde været...

Endret av Stinger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da var vårflommen i gang.

Vannføring gaulfoss

Første del av flommen kom noen få dager senere enn normalt de siste årene. Elva er ikke diger enda, men det kommer nok i mai... Antar noen av bamsene allerede nå benytter muligheten og drar oppover i elva. Konstanterer iallefall at storlaksen er på vei. Det ble holdt fiskekonkurranse i Leksvik (nesten rett over fjorden fra Trondheim) og jaggu ble vinneren en laks tatt fra land... 12,5 kg. Namsenlaks??

Fiskekonkurranse Leksvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten stigning dette, heldigvis. Bra at det har vært såpass "kaldt" i det siste, råvarmen kan vente på seg til langt uti juni ;) Har jo regnet endel oppi dalen i det siste, og det er nok bare dette som ga utslag på Gaula. Idag snør det vel lenger oppi dalen, for her på Heimdal sludder det idag, og det ser mørkt ut oppi Gauldalen. Typisk sånn junivær dette, kaldt og sludd ispedd haglbyger og sol innimellom, skikkelig laksevær men ufyselig og neglsprett for fiskeren :) De første storlaksene har nok allerede gått på elva ja, den har jo også vært på et fint nivå. Og jeg er overbevist om at de første allerede er på plass i Gaulfossen. Og det er sett meget stor laks nede ved Melhus for noen dager siden, kan få absistens av mindre :dribble:

Måtte en tur oppi Gaula på torsdag og se på "kjæresten" igjen, lenge siden nå. Da lå den på rundt 100 kubikk (den steg) og konsistens var farget med endel brunfarge i. Perfekt markelv egentlig.

Og jeg så endel store forandringer må jeg si, spesielt på mitt vald og valdet nedenfor. Der den enorme isproppen hadde lagt seg til for en stund siden. Det var mye masse som hadde blitt skurt vekk der ja.

Det er 16. mai vi skulle ha begynt i Gaula, så hadde vi fått fisket på all laksen som gikk de siste 14 dagene i mai vi også :D Det går noen tonn forbi oss før vi starter, som blir stående i Gaulfossen og stange. Og heller kuttet ut hele august. Kanskje på tide å se over fiskeutstyret fremover nå ! Og kvesse anglene.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med lite snøsmelting og forholdsvis kalt vær de første 10 dager ifølge YR, kan vi vel regne med mye vatten

og strie strømmer i første del av juni, men store fisker.

Fisker nedstrøms Kvål andre uke i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser reglene for 2010 og fremover, er jeg redd det blir registrert mye laks på 78 og 79cm i år. :closedeyes::notfair:

Og mange fisk vil ikkje verta registrert i heile tatt. Fangstbegrensninger er nødvendig i dei fleste elvene, kor grensa skal gå vil alltid verta omstridt, men det er opp til kvar og ein av oss å sørga for at dei vert fylgt. :innocent: Gleda over å få vera ved elvebredden saman med gode petribrødrer og søstrer er det viktigaste ved laksefisket for meg, ein eventuell fangst eller laksefight er ein bonus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal være god de som registrerer laks under 80 cm de første par ukene ihvertfall. En laks på 80 cm. er rundt 4,7kg. i Gaula i snitt. Dette er hva vi har kommet fram til etter målinger av hundrevis av laks. Og hvor mange laks på denne størrelsen og ned blir tatt før St.Hans ? Svært få vil jeg si :)

Spørsmålet er hvordan man skal klare å oppdrive hobbyen sin i sommer, for de som bor "like" ved elva og alltid har likt å stå ved elvebredden om sommeren og fiske. Eller de som har reist langt, betalt en liten formue og skal fiske i 2-3 uker. Det var mye enklere ifjor, da hadde vi 10 laks å forholde oss til, der størrelsen ikke telte. Synes det forsåvidt var greit nok. Men nå er jeg redd for at fisketiden kan bli svært så kort, for har man tatt vare på 2 mellomlakser f.eks til røykalaks, så skal det ikke jaggu mye til for at det er game over allerede etter den første uka. For er man så "uheldig" at den tredje laksen enten har svelget marken, eller blør, eller kanskje er sprengt etter en lang og hard fight på flua, ja da er man nok svært nære på å avslutte fisket i denne elva ;)

Så jeg har grublet endel på dette, jeg må passe på så jeg ikke dreper 3 lakser ganske kvikt, for da blir det nok lite moro mere den sesongen. For det er nemlig sakens kjerne mener jeg, har man moral så slipper man ikke uti laks som blør, har svelget marken eller er så sprengt at den kjemper etter oksygen uti elva. Så dette er nok et dilemma vil jeg si i år, om vi vil eller ikke.

Jeg synes ihvertfall det er helt vilt å slippe uti en død eller halvdød laks fordi at jeg er livredd for å drepe den 4dje laksen, for da kan jeg ikke fiske mere. Man må avslutte etter 4 laks over 80 cm. Så og si alle laks vi får før St.Hans er over 80 cm. Man vil jo kanskje prøve å fiske litt på en og annen smålaks senere i sesongen også ;)

Tror ikke alle laksefiskere egentlig har tenkt over dette, hva gjør de i sommer når laksen begynner å bite ?

Og hvor mange vil ha med seg målbånd når de nå skal fiske ?

Joda, de fleste laks som også blir tatt på mark på kald elv i juni er forsåvidt grei å hekte av, så man kan slippe uti de fleste laks ut ifra det jeg har erfart.

Men tør man å ta sjansen på de få som vil svelge marken f.eks. ? Det kan jo godt skje med den neste, he he. De andre fiskerne synes det er helt topp, da blir man kvitt en fisker. Men det er ikke så artig når det skjer med en selv, særlig når det står 10 fiskere rundt deg og sier etter at du var så uheldig å få på en slank 5-kilos på åpningsdagen:

-"Du må nok drepe den, ser du ikke at den blør ihjel" ! :)

Skal man fiske laks, eller skal man ikke ? Nei det var mye artigar før, synes nå jeg da ! Det er tross alt Gaula vi fisker i.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal være god de som registrerer laks under 80 cm de første par ukene ihvertfall. En laks på 80 cm. er rundt 4,7kg. i Gaula i snitt. Dette er hva vi har kommet fram til etter målinger av hundrevis av laks. Og hvor mange laks på denne størrelsen og ned blir tatt før St.Hans ? Svært få vil jeg si ;)

Spørsmålet er hvordan man skal klare å oppdrive hobbyen sin i sommer, for de som bor "like" ved elva og alltid har likt å stå ved elvebredden om sommeren og fiske. Eller de som har reist langt, betalt en liten formue og skal fiske i 2-3 uker. Det var mye enklere ifjor, da hadde vi 10 laks å forholde oss til, der størrelsen ikke telte. Synes det forsåvidt var greit nok. Men nå er jeg redd for at fisketiden kan bli svært så kort, for har man tatt vare på 2 mellomlakser f.eks til røykalaks, så skal det ikke jaggu mye til for at det er game over allerede etter den første uka. For er man så "uheldig" at den tredje laksen enten har svelget marken, eller blør, eller kanskje er sprengt etter en lang og hard fight på flua, ja da er man nok svært nære på å avslutte fisket i denne elva ;)

Så jeg har grublet endel på dette, jeg må passe på så jeg ikke dreper 3 lakser ganske kvikt, for da blir det nok lite moro mere den sesongen. For det er nemlig sakens kjerne mener jeg, har man moral så slipper man ikke uti laks som blør, har svelget marken eller er så sprengt at den kjemper etter oksygen uti elva. Så dette er nok et dilemma vil jeg si i år, om vi vil eller ikke.

Jeg synes ihvertfall det er helt vilt å slippe uti en død eller halvdød laks fordi at jeg er livredd for å drepe den 4dje laksen, for da kan jeg ikke fiske mere. Man må avslutte etter 4 laks over 80 cm. Så og si alle laks vi får før St.Hans er over 80 cm. Man vil jo kanskje prøve å fiske litt på en og annen smålaks senere i sesongen også :)

Tror ikke alle laksefiskere egentlig har tenkt over dette, hva gjør de i sommer når laksen begynner å bite ?

Og hvor mange vil ha med seg målbånd når de nå skal fiske ?

Da er vel unnskyldningen til de håpløse klekket ut, "Glemte målebåndet hjemme" hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel unnskyldningen til de håpløse klekket ut, "Glemte målebåndet hjemme" hehe :)

Riktig, i år har fiskerne enda en unnskyldning for å unngå reglene. Du lærer fort Veg ;)

Men tenk over mine argumenter. Hvem er villig til å betale 10-30 høvdinger for å bare fiske 4 mellomlaks (i verste fall) ? For det kan svært sannsynlig skje. Hvis man vel og merke samtidig skal tenke på laksen ve og vel, og kun slippe uti frisk og fin laks. Noen er det, men alle de andre da ? Jeg tror det blir juksing i stor stil skal jeg være ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo nok et typisk Størensvedtak. Hadde enda tanken bak det vært å sikre gytelaksen, men dette handler kun om å begrense fisket nedefor fossen. Fra Størensområdet og oppover oppereres det med ukeleie i stor stil, i motsetning til lenger ned der det er mange trøndere med sesongfiske.

Nye grupper fiskere inn hver uke, kakk,kakk,kakk,kakk.... Fire lakser og vekk med deg slik at vi kan få inn neste gruppe.

Blir det noe mindre uttak av dette da?

For meg er fire lakser mer enn nok, men jeg vil da for svarte ha muligheten til å stå i elva uten å tenke på at jeg balanserer på kniveggen i forhold til sesongslutt. Jeg setter mer enn gjerne tilbake fisk, har faktisk gjort det lenge før kvoter var en realitet, men jeg får meg ikke til å sette ut skadet eller sprengt fisk.

Den helvetes oppdrettsmafiaen er i ferd med å ta fra oss hobbyen vår!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som man må legge opp turer utover sesongen.

fiske litt mindre ikke ukes turer lengre.

Og jeg får nok fiske mindre med mark, for da sitter den jo der som regel etter første runden :lolu: Litt skryt, men det er som regel slik når feitmarken fristes på rett plass. Så jeg får gjøre det litt vanskeligere i år, fiske mye mere med flue. Og bruke noen alldeles stygge fluer som jeg ikke har trua på, fisket altfor høyt på kald elv. Så får jeg iallefall fisket i noen dager før den første laksen tar. Og ha ei knipetang på lomma og hekte av laks under 10 kilo :) Så får jeg satse på 4 laks over 10 kilo på flua da. For det må da være lov. Og får jeg evt. 3 laks på flua over 10 kilo, kan jeg bli litt mere dyrebar på den siste. Sortere, helt til jeg evt. får en laks på over 13-15 kilo på flua. Så kan jeg fiske til fanden tar meg. Tror jeg går på den løsningen i år.

Hadde vært moro med ny pers på flua igjen, fisket på fluestang selvsagt :thumbsup:

Ble litt fornøyd med meg selv nå, det er da håp enda.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg får gjøre det litt vanskeligere i år, fiske mye mere med flue. Og bruke noen alldeles stygge fluer som jeg ikke har trua på, fisket altfor høyt på kald elv. Så får jeg iallefall fisket i noen dager før den første laksen tar. Og ha ei knipetang på lomma og hekte av laks under 10 kilo :thumbsup: Så får jeg satse på 4 laks over 10 kilo på flua da. For det må da være lov. Og får jeg evt. 3 laks på flua over 10 kilo, kan jeg bli litt mere dyrebar på den siste. Sortere, helt til jeg evt. får en laks på over 13-15 kilo på flua. Så kan jeg fiske til fanden tar meg. Tror jeg går på den løsningen i år.

Hadde vært moro med ny pers på flua igjen, fisket på fluestang selvsagt :lolu:

Ble litt fornøyd med meg selv nå, det er da håp enda.

Du kan jo låne noen ulldotter av meg da :)

jeg er nok enig i at det blir mest flue i år og det er jo knall det da,

men de 2 første dager så blir det nok slik at jeg fisker med??????? :dribble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I praksis kan du nok ikke ta fler enn tre store. Den siste må du spare til 31. august om du vil fiske sesongen ut.

"Sesongkvoten er det antall fisk en person kan avlive i løpet av en sesong. Når 4 laks over 80 cm er avlivet, skal alt fiske opphøre."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lett og gå seg bort her, hvis man tar 3 store kan man da ta 4 små eller er jeg helt på jorde nå.

ikke det er noe stort problem for min del men greit og vite :thumbsup:

Ja selvsagt, årskvoten er jo på 8 laks. Men de 8 laksene må fordeles på min. 8 fiskedøgn da døgnkvoten er 1 laks. Så lenge du ikke dreper den 4dje laksen over 80cm. så kan du selvsagt fiske så mye du vil etter evt. 4 laks inntil 80cm. Dvs. smålaks eller liten mellomlaks. Men det spørs om du vil risikere å ta 3 lakser over 80cm. i juni ? For du vet jo aldri hva som vil skje med den 4dje :)

Enn om den blør ihjel, og du ikke har hjerte til å slippe den uti. Da er det game over kjære Mao, augustfisket kan du da bare glemme. Huff å tyte.

Hører jo sterke rykter fra mafiaen at du har funnet på noe lureri til juni mtp. redskap, som er så hemmelig at ikke engang jeg får noe ut av deg. Skjelve, skjelve ! Så du blir vel en farlig mann i elva i år, ja for laksen ja :lolu:

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sikkerhets skyld sendte jeg en mail til natursenteret der jeg stilte det samme spørsmålet som deg, Mao. Svaret jeg fikk tilbake var følgende: Sesongkvoten er 8 laks. Når du har avlivet 4 laks over 80 cm skal fisket avsluttes.

Slik jeg tolker dette svaret, så kan du f.eks. få 4 laks under 80 cm tidlig i starten og deretter ta 4 laks til som er over 80 cm. Eller om man vil strekke fangsten over hele sesongen, kan man jo f.eks. ta en eller to over 80 cm tidlig på`n, slippe ut noen, ta noen mindre fisk osv. Spørsmålet er vel da bare hvordan man fordeler fangsten i forhold til lengde.

Endret av rogna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det store spørsmålet er:

Har mao begynt å menge seg med balsaligaen her på forumet ?

Eller har han oppfunnet et fargestoff som han mater feitmarken med, som gir fluoriserende farger på marken ?

Eller har han laget en helt spesiell tubeflue som laksen bare ikke klarer å motstå på iskald junielv ?

Eller er det bare en gedigen bløff, for å psyke ut Reven oppi dalen ? Ja dette skal bli spennende å se :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo nok et typisk Størensvedtak. Hadde enda tanken bak det vært å sikre gytelaksen, men dette handler kun om å begrense fisket nedefor fossen. Fra Størensområdet og oppover oppereres det med ukeleie i stor stil, i motsetning til lenger ned der det er mange trøndere med sesongfiske.

Nye grupper fiskere inn hver uke, kakk,kakk,kakk,kakk.... Fire lakser og vekk med deg slik at vi kan få inn neste gruppe.

Blir det noe mindre uttak av dette da?

For meg er fire lakser mer enn nok, men jeg vil da for svarte ha muligheten til å stå i elva uten å tenke på at jeg balanserer på kniveggen i forhold til sesongslutt. Jeg setter mer enn gjerne tilbake fisk, har faktisk gjort det lenge før kvoter var en realitet, men jeg får meg ikke til å sette ut skadet eller sprengt fisk.

Den helvetes oppdrettsmafiaen er i ferd med å ta fra oss hobbyen vår!!!!!

I praksis er det vel bare sesongfiske som blir begrenset,og det gjelder ikke bare Gaula. Ikke for lasksens beste, men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er enkelt og ta 8 laks.

Tror jeg tar det problemet hvis jeg skulle vera så heldig og få de i det hele tatt:)

Får jo bare bytte elve etterpå selv om dette må vere ett luksusproblem for de fleste:)

orkla

Enkelt er det nok ikkje, men dei som har løyst sesongkort kjenner som regel sin del av elva, og vil møta problematikken etter ei stund. Dersom ein skal gå langs elva og ikkje kunne fiske , i redsel for å fylla kvoten for tidleg, ja , då vert litt av sjarmen borte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye reglene for Gaula er vel som skapt for laksehallikene med sine ludder, og er musikk for deres ører. Ja også musikk for rettighetshaveres ører mht. det å kunne dra til prisskruen enda et par tørn på bekostning av sesongfiskere, og lokale fiskere som ønsker å fiske noe mer enn ei uke eller to om sommeren. Det kan jo bli mer penger i å leie ut til hallikene.

Disse hallikene leier jo i utgangspunktet opp fiskestrekker, som igjen videre utleies med prostituerte (guider) og tjenester til avskrekkende høye priser. Da fortrinnsvis til tilreisende som oftest kommer fra det store utland med ønske om å oppleve laksefiske i Norge. Dette er personer som overhodet ikke er interessert i fisken som mat, kun opplevelsen av å kunne plage den i noen minutter for egen tilfredsstillelses skyld. Disse "fiskere" har ofte har null kunnskaper om elva hyrer seg disse ludder (guider) for å hjelpe seg i å kunne få oppleve litt risting i stanga. Ofte er dette fiskere som har hevet seg selv litt over oss andre ved å påta seg en klisjé med betegnelsen "C&R only". Noen nordmenn har også tredd på seg denne hatten, i sitt forsøk på å spille i samme ligaen som de tilreisende, ofte er dette personer med velfylte punger (lommebøker altså).

Min påstand er at disse nye regler bidrar sterkt til å få fjernet den allmenne tilgangen til fiske etter laks i denne elva. Tydelig vis skal sesongfiskere og lokale bort fra elva med slike vedtak.

80 cm regelen, bidrar jo til et meget begrenset juni fiske, om dette skulle være i hensikt for å redusere beskatningen av storlaks, så hvorfor ikke utsette sesongstart til 20. juni eller helg for midtsommer feiring, og maks 8 laks totalt?

Endret av NoBody
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hvorfor ikke utsette sesongstart til 20. juni eller helg for midtsommer feiring, og maks 8 laks totalt?[/size][/font]

Dette hadde nok vært ideellt for ligaen lenger opp i dalen. Og det er faktisk vært snakk om det, å såkalt "lekefrede" laksen de første ukene. Skulle ikke forundre meg om også det vil skje om ikke lenge.

Hva vil det resultere i ? Joda, vi som fisker nedenfor Gaulfossen får ikke fisket, og går glipp av mesteparten av innsiget av laks på en hel sesong. Men er laksen fredet ? Nei, de som fisker ovenfor fossen og helst litt lenger opp, vil få all laksen for seg selv. Og det er slik de vil ha det. Subben som fisker nedenfor, de såkalte markfiskerne og slukfiskerne er noe svineri for laksen som man må bli kvitt. For det har jo alltid vært 3-5 vald her som har vært de såkalte tunge valdene i Gaula som har fisket best, naturlig nok, i og med at laksen her er ferskest på elva. Slik har det alltid vært, og adelen har sett seg lei på dette. Ja jeg har nok hørt utrolig mange nedatlatende bemerkninger fra de såkalte sossefiskerne lenger opp i dalen, om det skitne fisket vi bedriver i nedre deler. Men det er jo komisk og artig å se at mange av disse fluefiskerne konverterer til markfiske de første 2 ukene i juni i våre trakter, desperat etter å få seg en storlaks. Å booke seg inn lagt oppi dalen den første uka har jo alltid vært et stort lotteri :) Man får ikke mere laks der oppe de første 2-3 ukene, fordi at prisene stiger radikalt, og utleier/grunneier markedsfører valdene opp i skyene. Trykket har blitt så stort også lenger opp i dalen nå, og fiskerne der kan ikke lenger vente til slutten på juni, da fisket starter for alvor der oppe.

Og det morsomste er at de sier at de ikke hadde noe glede av laksen, for den ble tatt på mark :) Hvorfor kommer de i store strømmer da, når det ryktes om stor oppgang av storlaks i nedre deler, og lite laks har gått opp Gaulfossen, he he ?

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde nok vært ideellt for ligaen lenger opp i dalen. Og det er faktisk vært snakk om det, å såkalt "lekefrede" laksen de første ukene. Skulle ikke forundre meg om også det vil skje om ikke lenge.

Hva vil det resultere i ? Joda, vi som fisker nedenfor Gaulfossen får ikke fisket, og går glipp av mesteparten av innsiget av laks på en hel sesong. Men er laksen fredet ? Nei, de som fisker ovenfor fossen og helst litt lenger opp, vil få all laksen for seg selv. Og det er slik de vil ha det. Subben som fisker nedenfor, de såkalte markfiskerne og slukfiskerne er noe svineri for laksen som man må bli kvitt. For det har jo alltid vært 3-5 vald her som har vært de såkalte tunge valdene i Gaula som har fisket best, naturlig nok, i og med at laksen her er ferskest på elva. Slik har det alltid vært, og adelen har sett seg lei på dette. Ja jeg har nok hørt utrolig mange nedatlatende bemerkninger fra de såkalte sossefiskerne lenger opp i dalen, om det skitne fisket vi bedriver i nedre deler. Men det er jo komisk og artig å se at mange av disse fluefiskerne konverterer til markfiske de første 2 ukene i juni i våre trakter, desperat etter å få seg en storlaks. Å booke seg inn lagt oppi dalen den første uka har jo alltid vært et stort lotteri blush.gif Man får ikke mere laks der oppe de første 2-3 ukene, fordi at prisene stiger radikalt, og utleier/grunneier markedsfører valdene opp i skyene. Trykket har blitt så stort også lenger opp i dalen nå, og fiskerne der kan ikke lenger vente til slutten på juni, da fisket starter for alvor der oppe.

Og det morsomste er at de sier at de ikke hadde noe glede av laksen, for den ble tatt på mark lolu.gif Hvorfor kommer de i store strømmer da, når det ryktes om stor oppgang av storlaks i nedre deler, og lite laks har gått opp Gaulfossen, he he ?

I utgangspunktet er laksen fredet på lik linje med vilt. Det gis fritak i fredningsbestemmelsene for å kunne beskatte arten i en tidsangitt periode og/ eller innenfor en angitt kvote. (GBM)

Denne tar ikke hensyn til om laksen blir slått i hjel på Lundamo eller i Haltdalen, men er en del av statistikken når den blir slått i hjel. Feilen med den nye rapporteringsordningen er at C&R fisk regnes med i total fangst, og belaster således kvoten innenfor GBM. Faktisk kan slik C&R fisk være registrert flere ganger i totalfangsten. Så vidt meg bekjent settes ikke noe formelt krav om at fiskerens navn skal registres, men derimot skal fangst rapporteres ved; fiskens art, vekt, lengde og kjønn, samt fangstplass. At dette kan praktiseres forskjellig på ulike vald har jeg forståelse for.

For meg så er ikke annet å forstå enn at ved denne 80cm regelen, kommer der til å bli et utstrakt selektivt fiske etter virkelig stor laks, og at junifisket for framtiden står foran store endringer vedr tillatt fiskeredskap / agn. Personlig syntes jeg nok at regelen om 8 laks / fisker / sesong er mer riktig, slik at enhver fisker kan tilpasse sitt fiske og fisketid etter eget ønske / tilgjengelighet av fiskeplass. bbq.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.