Gå til innhold
Fiskersiden

Gaula 2010 - Preseason sladder og forventninger


Stinger
 Share

Recommended Posts

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

5 grader på Støren!. Det er vel noe varmere elv ved Melhus, og fine forhold for laksen

til å starte vandringen oppover elva. Det blir spennende tider både med flyt og synk liner, laks

som går og laks som kviler.

Endret av JanKaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå har jeg mista trua på elva (Gaula)

den går jo opp og ned som en jo-jo, nei i år må man nok jobbe noe veldig for og få laksen sin.

tror detta blir helt "&%#? :) ,

men lykke til skal dere ha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett forhold gleder eg meg noko inn i ******. No er alt pakka og klart og i morgon tidlig går turen nordover. Det blir min første fisketur nord for Sunnfjord (Nausta) og eg har ikkje nokon forhåpningar om fangst men eg reknar med å få sjå eindel andre kjøre storlaks. Det blir ein stor opplevelse. Skulle eg vere så heldig å få ein laks er det ein kjempebonus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når klokka nærmer seg midnatt mandagskvelden så er det med nytt håp og med stor iver, mange av FS sine gutter og jenter tar fatt på ny sesong. Berre det å vera ved elva desse magiske timane er vidunderligt deiligt. :) Håpet om fangst har alle, men teoretisk er den ikkje så stor, det er mange timer mellom kvart hugg. Dette er eit herlegt lotteri, der kanskje du er den heldige denne opninga. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå har jeg mista trua på elva (Gaula)

den går jo opp og ned som en jo-jo, nei i år må man nok jobbe noe veldig for og få laksen sin.

tror detta blir helt "&%#? B) ,

men lykke til skal dere ha

Trua er der alltid, jo-jo elv, vekslende forhold, usikkerheten, spenningen og innimellom forløsningen.

Gaula slutter aldri å overraske - det er vel derfor jeg reiser dit :)

2 dager 2 timer 23 minutter og 35 sekunder igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort tid igjen, ja :) Veldig mye er skrevet og ment om vannstand og temperatur, og det er forståelig for de med fiske ovenfor Gaulfossen i første halvdel av juni. Men, det store spørsmålet er jo hvordan årets innsig av laks er. Er fryktelig stille fra forsøksnota i Agdenes og telleren ved Bjørsetdammen i Orkla. De som har penger å tjene på laksefiske pleier å være veldig raske med å legge ut gode nyheter. Får en litt dårlig følelse når vi ikke hører noe. Noen som vet noe fra Agdenes eller Bjørset??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jaggu ikke lenge igjen til sesongstart!! Nedenfor fossen er det vel yrende liv og jeg er utrolig spent på å få de første rapportene som kan si noe om hvordan oppgangen har vært/er.

Laksetelleren i Bjørsetdammen (Orkla) er vel normalt en bra indikator også for Gaula. Deenne viser en helt enorm oppgang - så stor at de antar dette er feil... kamera er montert nå.

Hadde selv tenkt å vente med sesongstart noen dager (over fossen), men i håpet om at telleren i Orkla kan være riktig (helt eller til en viss grad) så blir det nok et forsøk i dag kl 0:00...

Skitt fiske til alle Gaulafiskere!!! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jaggu ikke lenge igjen til sesongstart!! Nedenfor fossen er det vel yrende liv og jeg er utrolig spent på å få de første rapportene som kan si noe om hvordan oppgangen har vært/er.

Laksetelleren i Bjørsetdammen (Orkla) er vel normalt en bra indikator også for Gaula. Deenne viser en helt enorm oppgang - så stor at de antar dette er feil... kamera er montert nå.

Hadde selv tenkt å vente med sesongstart noen dager (over fossen), men i håpet om at telleren i Orkla kan være riktig (helt eller til en viss grad) så blir det nok et forsøk i dag kl 0:00...

Skitt fiske til alle Gaulafiskere!!! thumbsup.gif

Skal mest se de har montert telleren feil vei, slik at den teller utvandrende smolt som stigende laks icecream.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde nettopp en ivrig Gammel-Erik på tråden. Trekløveret GE, JoDo og Oteren er på plass i Gaula for noen dagers fiske, og hadde etter sigende hatt en rimelig actionpreget første morgenøkt.

Det var noe prat om Oteren i firsprang flere hundre meter nedover elva med laks i klassen 15+ i enden av lina.

Regner med at gutta koser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nettopp en ivrig Gammel-Erik på tråden. Trekløveret GE, JoDo og Oteren er på plass i Gaula for noen dagers fiske, og hadde etter sigende hatt en rimelig actionpreget første morgenøkt.

Det var noe prat om Oteren i firsprang flere hundre meter nedover elva med laks i klassen 15+ i enden av lina.

Regner med at gutta koser seg.

Etter hva jeg hører var det ikke bare kos i enden av den løpeturen, men regner med det tar seg opp når de får sovet litt :rolleyes:

Mester JoDo vafflet seg forresten en laks på rundt 10, så han kan med den beste samvittighet hvile kropp og sjel, mens de andre forsøker å følge opp hans lysende eksempel :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.