Gå til innhold
Fiskersiden

Sørøyaekspedisjonen påsken 2010


Perca
 Share

Recommended Posts

Gratulerer med et flott fiskeeventyr! Den som tok på 35 meter og stakk til bånns høres ut som kveite. Spørs om ikke det var en pen bordplate som stakk der ja

Jeg skal innrømme at tanken om ei kveite var til stede, men da den hadde kommet ned til bånn og jeg begynte å pumpe den opp så rullet den på sena akkurat som torskan bruker å gjøre. Nå har ikke jeg verdens største erfaring med kveite, jeg har aldri fått opp noen når jeg skal være helt ærlig, men oppførselen til denne fisken var helt lik torsken. Med Fairline så kjenner du godt at fisken ruller seg. Dere som har god erfaring med kveitas oppførsel når du har fått den på snøret kan kanskje fortelle meg om kveita ruller seg som torsken? Helt ærlig så tror jeg at det var en gigatorsk! De har fått inn flere torsk på fiskemottaket i år som har veid mellom 50 og 60 kg rund vekt! Det hadde vært noe det... :thumbsup:

De av dere som ennå ikke har vært på fiske ved Sørøya og har sansen for havfiske må bare ta dere en tur dit! Men ikke dra dit uten på forhånd å ha avtalt leie av båt eller skipper med båt. Det er ikke enkleste stedet i verden å få leid båt uten også å ha leid seg inn på en av disse fiskecampene som ligger på øya. Vær er det også ganske mye av så å treffe slik med været som vi gjorde denne påsken er omtrent som å få 7 rette på lottoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genialt! :)

Men hadde forventet å se et bilde av steinbit, har fått inntrykk av at du bruker å få det her oppe!

Dene gangen fisket jeg kun etter torsk, ellers så er det riktig at jeg bruker å få noen av arten når jeg er der. I følge de innfødte så var det litt kaldt i vannet så steinbiten hadde ikke kommet inn på grunna ennå. Borsett fra enorme mengder torsk så fikk vi 2-3 hyser, den største på anslagsvis 1 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.