Gå til innhold
Fiskersiden

Åkersvika 2010


Ettan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg fant dette:

Hentet fra: http://www.fylkesmannen.no/enkel.aspx?m=5429&amid=1276463

25.04.2006

Fisking i Åkersvika naturreservat

For tiden raster mye fugl i Åkersvika naturreservat. Fylkesmannen ønsker at fiskere tar særlig hensyn til dette og unngår å forstyrre fugl unødig. Se oppslag om regelverket med lovlige fiskesoner i april og mai.

Åkersvika naturreservat er opprettet særlig på grunn av områdets betydning som raste- og hekkeområde for våtmarksfugler. April og mai er de viktigste fugletrekkmånedene. Trekkfuglene tilbakelegger store avstander og det er viktig at de får ro til å hvile og spise på rasteplassene. Derfor er fredningsforskriftens bestemmelser om fiske og bruk av båt utformet slik at fugl har ”førsteretten” i april og mai. Fisking er tillatt hele året, men i april og mai er det kun lov å fiske ved gjennomløpene til alle bruer. Der E6 krysser Svartelva er det definert en lovlig fiskesone 100 meter østover og 200 meter vestover fra brua på begge sider av elveløpet. Garnfiske er forbudt hele året i hele naturreservatet.

Det er vel liten grunn til å tro at det er annerledes nå enn for 4 år siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært nedpå der en tur i ettermiddag. Kjente ikke fisk, men det har blitt tatt en del hanngjedder der de siste dagene etter de rapportene jeg fikk fra de som var der..

Var en tur i Vika idag jeg og.Kjempeforhold og godt fiske.Jeg tok 4stk på 1,5 time,en kompis av meg tok 11stk idag,men de står veldig komprimert så de er vanskelige å finne.

Åkersvika pike paradise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC00519.JPGDSC00520.JPG

Sto noen der i dag, tok et kjapt mobilbilde når jeg raste forbi, samt et fra utsiden av jernbanebrua etterpå.

bloggen ligger en bitteliten videosnutt av området på utsiden av Jernbanebrua, dårlig filmet og null fisk,

men itte greit å være mobilfotograf med ei syk snuppe i bilen

Endret av dacron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.