Gå til innhold
Fiskersiden

Åkersvika 2010


Ettan
 Share

Recommended Posts

på tur eller

Lurer på en tur til Åkervika i morgen jeg også. Har tenkt å legge utpå en fiskekajakk - vet noen hvor det er lettest å få båten sjøsatt?

En annen ting: jeg har sett på tråden her at det er fiskesone 200 meter vest og 100 meter øst fra E6-brua. Men er det åpent for fiske lenger ut i bassenget ut mot jernbanebrua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 135
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har hatt min 4 tur i vika idag.Ble 2 gjedder idag,totalt 13 så langt i år.Har bitt meg merke til at så fort sola stikker igjennom biter fisken.Kan forklaringen være så enkel som at sola reflekterer i fluene(bruker flash fluer 18cm) sånn at gjedda ser dem bedre?

Håper noen vil knekke koden for meg. :)

Åkersvika pike paradise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur idag,resultatet ble 3 hanngjedder.Det er merkelig de 4 turene jeg har vært der har jeg hatt synkeline og irritert meg over at jeg ikke kan fiske sakte nok uten å gå i bunn.Idag hadde jeg skiftet til intermeadiet,men så viser det seg strømmen hadde forandret seg og det hadde vært en stor fordel med synk. ;) Idag var det på samme måte som tidligere ,litt sol så hugger Gjedda.Håper på en helg med masse sol,mildere netter og null vind. :)

Remy fikk dere noe når du var oppover i helga foresten??

Åkersvika pike parradise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt min 4 tur i vika idag.Ble 2 gjedder idag,totalt 13 så langt i år.Har bitt meg merke til at så fort sola stikker igjennom biter fisken.Kan forklaringen være så enkel som at sola reflekterer i fluene(bruker flash fluer 18cm) sånn at gjedda ser dem bedre?

Håper noen vil knekke koden for meg. :thumbsup:

Åkersvika pike paradise.

Nei, tviler, jeg fisket med wobbler i dag, og fikk 2 og mistet ei, det var 30+10 minutter hvor sola brøt gjennom og varmet og da tok den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tviler, jeg fisket med wobbler i dag, og fikk 2 og mistet ei, det var 30+10 minutter hvor sola brøt gjennom og varmet og da tok den!

Ok.Jeg mente ikke at sola reflekterer bare på fluene,men at alt agn synes bedre når sola står på.

Ny tur idag Ble 3 gjedder + at jeg mistet 4-5 gjedder.Jævli irriterende.Pleier ikke miste mange,men det har jeg gjort i år.Har faktisk mistet opp mot 50% av de jeg har hatt på. :)

Hadde veldig tro idag,men vannstanden er fortsatt på nedtur og fiskeplassene blir dermed ferre.

Gi meg 30 cm van i vika nåååååååååå.

Åkersvika pike paradise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.Jeg mente ikke at sola reflekterer bare på fluene,men at alt agn synes bedre når sola står på.

Ny tur idag Ble 3 gjedder + at jeg mistet 4-5 gjedder.Jævli irriterende.Pleier ikke miste mange,men det har jeg gjort i år.Har faktisk mistet opp mot 50% av de jeg har hatt på. :)

Hadde veldig tro idag,men vannstanden er fortsatt på nedtur og fiskeplassene blir dermed ferre.

Gi meg 30 cm van i vika nåååååååååå.

Åkersvika pike paradise

det har jeg større tro på, at sola gjør vannet klarere og fisken mer bitevillig. Trodde du tenkte på at det var gjenkinn pga. flash jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Åkersvika i dag, men fikk ingenting. Hva er det beste å fiske med? og hvor?

Brukte wobbler jeg. :)

Bilde1147.jpg

Bilde1148.jpg

Over E6

Bilde1149.jpg

Bilde1150.jpg

Tror ingen våger å si hva som er beste agn,men det er sjelden det blir tatt mer fisk på noe annet flue på denne vannstanden.Sånn vannstanden er nå ville jeg helt klart ståttt på sør siden av vika,Såfremt du ikke bruker vadere da.

Skal i veien selv imorgen.Nå bør det gå ann å få noe på over 5 kg snart :rolleyes: Forventningene er ihvertfall på plass.

Endret av GjeddeToro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.