Gå til innhold
Fiskersiden

Actionkamera - tips?


Stinger
 Share

Recommended Posts

www.GoPro.com - fikk mitt i posten for 2 dager siden. Filmer i HD-kvalitet, er vanntett osv. Jeg valgte Hjelmvarianten da den kommer med hodefeste ala hodelykt osv. De forskjellige utgavene er likt med selve kamera og hus, det er festesettene som er forskjellige. Ligger en del demovideoer av høy kvalitet der også...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi en liten "produktrapport" etter å ha prøvd det ut litt,dvs +/-? Hvordan fungerer den posen som holder kameraet tørt, og er det null vanntett uten denne? Er det greit å trykke record (og evt. andre knapper)når man plutselig trenger dette om storfisken er på? Funger hodefestet? Hva betalte du for det (alt inkludert)?

Jeg hadde først vurdert Panasonic Lumix FT2 som ser ut som et bra kamera, men muligens uten festeanordningen som gjør det litt knotete. Noen som har dette kameraet?

http://www.letsgodigital.org/en/24872/panasonic-lumix-ft2/

www.GoPro.com - fikk mitt i posten for 2 dager siden. Filmer i HD-kvalitet, er vanntett osv. Jeg valgte Hjelmvarianten da den kommer med hodefeste ala hodelykt osv. De forskjellige utgavene er likt med selve kamera og hus, det er festesettene som er forskjellige. Ligger en del demovideoer av høy kvalitet der også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger link til film tatt med dette i Kveite-action-tråden til Nikolaissen. Det er ikke vanntett uten huset nei, alt av festemekanismer er beregnet på å bruke på huset. Kamereaet alene er bitelite og ikke veldig aktuelt å bruke alene. (Jeg har et annet større "vanlig" kamera til slik bruk også*) Det er ike en pose som holder kamera tørt men et plasthus/undervannshus som er vanntett il 60 meter. Testet en kjøretur i går med denne å hodet og det ble kanonbra kvalitet. Eneste "ulempe" jeg ser er at den bruker et oppladbart batteri. Dette fordrer at man har ett ekstra eller har lademuligheter på lengre turer. Det hadde vært en fordel om det f.eks brukte AAA eller AA i såmåte. Nå har jeg turlader for USB-ladekontakter og man kan også laste ned en update til softwaren til kamera som lar deg filme mens du lader så anser det ikke som noe stort problem...

Vil selvsagt legge ut klipp osv etterhvert som det blir brukt til fiskefilming... Om det er av veldig interesse kan jeg gjøre en kort prøvefilming og legge opp filmen i fulkvalitet slik at man kan laste ned og gjøre en vudering selv.

Det finnes også to bakplater til huset - den ene er ikke vanntett og gjør at man får bedre lyd. Kurant når det ikke regner osv...

Null problem å trykke knappene selv om du har det i pannen og ikke ser noen ting...

Festepakken til hjelmutgaven: http://www.goprocamera.com/images/products/large/683_large_CHDHH-001-99-683x426.jpg

Betalt 358$ inkl frakt. Det kan nok dukke opp en momsregning fra FedEx i etterkant.

Av andre nyttige saker å vite:

"Waterproof to 180’ / 60m and tough enough to take a spin across the asphalt, GoPros are built to take a beating. Replacement lens kits are also available for $20, so there’s little worry of scratching the tempered glass lens while going for glory. Trash the housing in a massive crash? Replacements are available for $40. It’s a GoPro...go for it."

Her er demoklippet jeg omtalte av Nikolaissens 50-kveite:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.