Gå til innhold
Fiskersiden

Mine meiteturer 2010


nanablag
 Share

Recommended Posts

gratulerer med fremganger! Dette er den typiske ketchup-effekten! Det handler først om å knekke koder, deretter om å skumme fløten! :huh:

Takk takk :)

Dette hr smakt virkelig godt! Selv om fiskene ikke har vært srlig store har disse gitt meg trua på at det går an.

Bread punch skal virkelig prøves mer og i lys av at den klart minste jeg har fått ble tatt på det vil jeg prøve større størrelser enn 8 mm i fremtiden.

Etter å ha dratt opp såpass mange begynner jeg å lure på om jeg kanskje har overvurdert potensialet hva størrelse angår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 522
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grattis med pers igjen Håvard, ser ut som du har fått litt flyt med karussen der :goodjob:

Artig at du har fått såpass igjen for tid og tanker som er investert!

Takk :)

Ellers takker jeg Oz, TØ, Rage og ikke minst Grutle for glimrende tips.

Hvis det er flere som har kommet med tips som har gjort utslag takker jeg dem også :) Ikke meningen å glemme noen her.

Oz har vært veldig tålmodig når jeg har mast :)

Grutle har jeg aldri snakket med, men det var et tips han ga i en annen tråd som la grunnlaget.

Da jeg var på karpetur med beerbellybob diskuterte vi hvem av oss som var dårligst til å fiske karuss, nå tror jeg han endelig har gått opp i ledelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi prøver igjen i morgen du stiller ve?

Når da?

Har du vært der og fóret? Jeg har ikke vedlikeholdt swimen siden sist.

Ring meg, så avtaler vi nærmere.

Stryk det siste, det blir ikke karussfiske på meg i morgen.

Håper dere får, men ikke for stor ;)

Endret av nanablag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.september:

Fisketur med Fredz.

Sørven skulle til pers.

Det skulle fiskes med dupp og agnet var mais.

Fisket var tregt, Fredz fikk noen få sørv og et par mort, jeg fikk enda mindre.

På meg ble det hele 3 sørv, den største på 80 gram, noe som utrolig nok er ny pers :(

Takk for turen, Fredz! Jeg tar gjerne flere turer med deg!

Er forøvrig veldig spent på hvordan det gikk med ESBR & co i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.spetember:

Nytt karussvann skulle prøves.

Jeg klarte å velge meg en swim der det var umulig å fiske, ihvertfall med det utstyret jeg hadde med.

Av den grunn ble det swimbytte. Da jeg så aktivitet et annet sted ble det et nytt swimbytte.

Her hadde jeg intet mindre enn fire interessante napp, dessverre satt de ikke.

Det skal bli spennende å prøve mer her, men neste gang tar jeg med litt annet utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med sørvpers, det føles godt å ha en ferskvannsart med pers som er større enn din ;)

Det er deg vel unnt :)

Knuser meg skikkelig gjør du også.

Vil vel tro du har større suter enn meg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4.september:

Fortsatte der jeg slapp i går.

Dette ble ei økt med mye rot. Mye tid brukt på justering av dupp og kast som ikke gikk der de skulle. Peacock waggleren er visst ikke så lett å kaste med. Busker som står der de ikke skal og sene som er i stiveste laget gjør ikke saken bedre.

En periode var det perfekte siktforhold og jeg obserte mort, gjedde, abbor og ørekyte, men ingen karuss.

Fisket var tregt men en periode fikk jeg endel mort. Mortene jeg fikk i dag var uvanlig spreke og jeg antar at det er relatert til vanntemperaturen.

Jeg mistet en stor fisk som ville betydd noe for meg på grunn av en feil jeg gjorde og hadde forøvrig ett interessant napp som jeg aldri fikk kroket.

Jeg hadde ikke regnet med å få karuss allerede i dag så foreløpig er det meste etter planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.september:

Enda en dag på samme vann.

Igjen mye tøv og tull. Jeg begynner å lure på om wagglerne jeg bruker ikke er beregnet for kasting, å treffe sånn ca der jeg skal faller meg veldig vanskelig og distansen er ikke akkurat lang.

Fisket med to stenger, lite tilrådelig kanskje, men da har jeg to steder hvor ting kan begynne å skje og dersom det skjer noe spennende det ene stedet kan jeg jo heller kutte ut den andre stanga.

Brukte hovedsaklig mais, men brukte mark på den ene kroken en liten periode. Hadde veldig mange napp på marken, men det eneste som satt var en liten abbor og en mikroskopisk mort. På maisen skjedde det lite hele aftenen, men i skumringen ble det litt mer fart i morten og jeg fikk noen. Igjen var det veldig gode siktforhold og kikkingen ga samme resultat som sist. Jeg så endel fisk av ulike arter, men ingen karuss.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6.september:

To små turer til vannet, igjen....

Første turen var jeg der bare for å fóre, andre turen var stanga med.

Da jeg ankom vannet for andre gang, 7,5 timer etter første gangen så jeg til min forundring at all maisen jeg hadde kastet ut var borte!

Det var tross alt snakk om 600 gram mais så jeg lurer virkelig på om det kan være noe interessant som har funnet swimen min.

Om jeg fikk fisk? Neh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7.september:

Den endeløse foringskampanje fortsetter......

Fóret fra i går kveld var borte vekk, så jeg slengte ut igjen litt til.

Mens jeg sto og kikket kom det noen mort inn, men jeg syntes også at jeg kanskje muligens skimtet en større mørk skygge.

Stanga var med, men det ble med et uinspirert kast.

Kan det vre for sent på året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lenge sia med oppdateringer i denne tråden da, var jo spennende å følge med!

Lenge siden jeg har meitet, men det har vært én tur siden sist jeg skrev en raapport.

Til glede for mine lesere kommer rapport fra den turen nå.

2.oktober:

Turen gikk til Lågen.

Planen var å slå til med noe spesielt.

Jeg ankom plassen rundt 16:00, men jeg så ingen gode tegn. Jeg rigget ei stang med dupp og agnet med rekefot da mine "gode" forberedelser hadde sørget for at jeg ikke hadde noe fornuftig agn. Mens jeg ventet på at det skulle skje noe lette jeg etter småfisk langs land og får etterhvert øye på ei nipigget stingsild. Denne tar rekefoten kjapt og blir med på land. Jeg mistenker denne for å være større enn min noterte pers på 0,96 gram, men kan ikke si dette sikkert da jeg ikke har ei mikrovekt. Etter dette fortsatte jeg kikkingen etter dagens mål men kunne ikke se noe interessant og dro hjem uten noe spennende. Dagens fisk kostet meg, bensinutgifter ikke medregnet, ca kr 75000 pr kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.