Gå til innhold
Fiskersiden

Dupper og agnfiskrigg til gjedde


gjeddefiskern84
 Share

Recommended Posts

Hvis du skal bunnmeite så er det veldig bra å få agnet litt opp fra bunnen.Avkroken og Leirud har det du trenger :rolleyes:

Har bunnmeitet litt, med okay resultat. Har ikke hatt utstyr til å få agnet litt opp, så har ikke prøvd så alt for mye. Har bestilt litt forskjellig meiteutstyr nå, måtte bare gjøre det, siden jeg har blitt helt hektet på meitefiske :rolleyes: Har ikke klart 10 kg enda, men har fått to pene i fjor sommer, men de var dessverre under 10 kg grensa. Uansett var det utrolig morsomt. Liker gjeddefisket om sommeren, synes gjedda er rimlig hissig og sterk da. Den ene fikk jeg ved "uhell" helt inne ved land, var ufornøyd med kastet mitt, å dro inn agnet rimlig raskt, slik at agnet gikk helt ved overflaten, å plutselig attacket gjedda med et skikkelig plask, ble jo rent skremt :) moro greier. Den andre fikk jeg ved et såkalt gjedde på raid, så den kom ut fra sivet og 10 sekunder etter var det fast fisk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som det nevnes så finnes det ting å få kjøpt til å få agnfisk litt opp fra bunn under bunnmeite. kalles vel baitpoppere. men du kan like gjerne bruke en passe stor bit med isopor som du binder til takkelet med litt mono.

en metode du burde prøve er "sink and draw". her er agnfisken kastevekt og fiskes aktivt inn med innlagte pauser av variert lengde. når gjedda biter lønner det seg å være kjapp med å gi litt slakt snøre(slå over bøylen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.