Gå til innhold
Fiskersiden

Stor lange i liten båt.


SMS
 Share

Recommended Posts

Årets andre tur med gummiskuta i går kveld etter at yr.no meldte 0-1 m/s (hvilket også stemte). Fantastisk vær, og etter hvert en bra fangst også. Målet var lange på 200+/-20 m dyp. Hadde på lange på første og tredje nedslippet, men mista begge etter få meter. Får så en på 7,5 kg etterfulgt av tre resultatløse nedslipp. Bestemmer meg for å gjøre et siste nedslipp, får et forsiktig napp, tilslag, skikkelig tyngde i stanga og tre korte utras med rimelig stram brems. Langa bryter vannet som en u-båt 10 meter fra båten, med en på 9,55 kg på nederste opphengeren på slep. Det var begynt å mørkne, båten var full og det var heller uaktuelt å fiske noe mer etter dette.

Tusen takk til Thomas for plasstips!

104151_s.jpg

21,4 kg, 164 cm. Vanskelig å håndtere og få tatt gode bilder alene i 8' skute.

104152_s.jpg

104155_s.jpg

I grunn ikke så mye enklere på land heller...ikke vant til å holde stor fisk. Godt å endelig bryte 20-kilosgrensa etter å tidligere ha fått to torsk mellom 19,5 og 20. Solid forbedring av gamle langepersen på 14640 fra Mausund var det også.

104153_s.jpg

Kveldens trio.

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Endret av SMS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott trio! ;)

Får meg til å lure på om den einaste båten eg har tilgjengeleg er brukbar til havfiske alikavel... :thumbsup:

104157_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/41856/104157.jpg

Og ja...det er 8 fot, ikkje meter. :P

Endret av Dr. Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! Gratulere! Fantastisk fisk :thumbsup: Godt å se ka en 8 foter holde godt for. Bør greie 30kg i min 9 fots då^^

Potensialet for både stor og sjelden fisk i Trondheimsfjorden kan man i hvert fall ikke klage på! F.eks. kveite på 30+ på grunt vann i gummibåt burde være underholdende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.