Gå til innhold
Fiskersiden

Laksestarten på FS 2010


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Ja, sitter og binder litt fluer nå. Store FEITmark fluer og KVITFEITmark er satsningen :rolleyes: Neida, er jo ikke det. Men fiske kan jeg, så sølvreven får lete frem sine innerste hemmeligheter nå hehehe..... årets første fluelaks i gaula allerede i begynnelsen av juni, hva skal man si :thumbsup::rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 172
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da fyker jeg til B/L i morgen for første gang i mitt liv å fiske der. Sølvreven har tatt meg under vingene, så da skal det mye til for å ikke få laks :rolleyes: heheh dette blir spennende!!!

Du får kanonforhold for flua. Akkurat kommet hjem fra ei hurtig synkende Gaula nå. Fisk på gang. Var i kontakt med to før den tredje satt. Alt i løpet av 10 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre kjekke ting - jaktet på H1rik ett par dager men det lykkes ikke. Han bodde jo hele 68,74 meter fra meg og fisket på nabovaldet......

Jeg fikk med meg at du hadde vært hos oss på basecamp (etter at du hadde vært der), men det var et strukturet opplegg, hvor laget er avhengig av hverandre, s jeg kunne ikke vandre avgårde på egen hånd :rolleyes: ..så det sosiale måtte vike til fordel for effektiv fisketid :rolleyes: Hadde fisket vært bedre ville vi selvsagt ha blitt grounded og da ville vi ha hatt bedre tid..men ikke denne gangen.

Vi får ha det til gode :thumbsup: Jeg hadde også et møte (før fisket startet) med Robert og seniorene, GeirN og Robert`n som jeg satte veldig stor pris på -nydelige mennesker! Lasse ramlet jeg nærmest over på vei til fiske og det var et veldig hyggelig bekjentskap. Jeg håper å kunne ha bedre tid til dere en annen gang, livet er for kort til å gå glipp av møte med flotte mennesker :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sardin på ca 7

Jeg synes du er litt kaksete og storforlangende :D når du er på sardinkarakteristikk av lakser 98% av den laksefiskende befolkningen ville værtr fornøyd med å få på kroken.

Ikke la dette jaget etter lakser over en viss størrelse ta deg også nå da Nils Master, men gled deg over hugget og fighten, uansett omlaksen er 1,5 kg (okey, litt større da) eller 20 kilo.

Endret av Rigor Mortis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med sardin Master :P

Du tar de små, jeg tar de store :)

Vil si Remy får kjempeforhold ja, ingen tvil. Knall på flua nå på store områder av valdet, og det går storlaks igjen. Ble tatt 9-12 storlakser på ene siden av valdet igår ! Pluss at folk hadde sett en laks bli tatt på en viss godplass som var enorm ! Den dekket hele bordet iflg. flere fiskere. Og det bordet er ikke 1 meter nei :blush: Kanskje en laks på 18-20 kilo, kanskje større også ? Skal bli interessant å vite vekta på den ! John (en dansk RBK-supporter he he som så orntli` fotball igår) fikk sin første inatt på 11 kilo. Så det går da noen klubber histen og pisten ja. Og Remy har nok store sjanser for å få på en feit blanklaks på flua ja, regner med han kommer seg opp grytidlig om morran også. I morges var det svært glissent langs elva også. Reven "jagde" noen dansker over på den andre siden i 04-tiden, de hadde fisket i hele natt. På selveste godplassen MIN på slik vannstand :D Og de var ganske så lei og satt og vurderte å dra over. 90% av laksen stryker landet på andre siden på slik vannstand så det er jo mye større mulighet for de å fiske der. Rulletten bl.a. der bamsen ble tatt igår. De hadde jo sett at det ble tatt mange lakser langs landet der igår. Regner med de får laks der. Men de rakk nok ikke å kjøre over før Silver kjente et ørlite kakk på sluken på en viss kvadratmeter eller to akkurat der de hadde kastet (de burde iallefall ha gjort det) :) Jeg begynte å skjelve noe fandenivold ! Neste kast, stanga vibrerte, laksen tok i litt mere. Neste kast, 2 meter for kort. 4 kast, nådestøtet :D Men jeg kastet nok sikkert 10- 15 meter lenger uti, for det må man akkurat her. Vel, laksen var ca. 10 kilo, og den løsnet på land etter 12-14 min. rolig kjøring. Og den ble sluppet uti, min største C&R-laks, snufs, snufs :hot: Vinket til danskene på den andre siden, de ristet på hodet, he he.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut til at nedre Gaula begynner å bli leirblakket allerede. Vel tidlig ikke ei uke ut i sesongen en gang.

Er dette sant? Har ikke vært i elva. Men dette pleier da ikke starte før på 60-70 kbm og er avhengig av høy temperatur på elva. Starter det allerede nå skal det bli morro utover i sesongen.

mvh

bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var Sølvreven jeg skimtet tidlig i dag med no`stort på land.... Venter i spenning på rapport!!!

Det var nok en aldrende Sølvrev som fikk kjenne melkesyra i morges så det holdt :D

Nå skal jeg slutte å røyke, tror hjertet stoppet noen sekunder gitt. Det er like før bamsene vinner over meg nå. Bamsen eksploderte noe vannvittig må jeg si, og Remy halsende etter Silver i fint driv nedover elva :thumbsup: Har nettopp våknet og melkesyra og blodsmaken i kjeften kjennes enda, blir vel noen ord utpå dagen, og kanskje ett par bilder :dribble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, visste ikke du var på andre siden :D

Trodde det var en 5-6 kilos jeg, den var så snill. Remy gikk opp i bilen og skulle strekke seg en time. Og når jeg ble "kvitt ham" (liker ikke press :dribble: ) så smalt det på første kastet. Og jeg holdt "mellomlaksen" der ute og ringte til Remy som kom ilende til med skikkelig fotoapp. Og heldigvis var han der og fikk tatt noen supre bilder :D Bestemte meg for at den skulle ut igjen, var jo bare 5-6 kilo. Men så eksploderte det i laksen og årets løp var igang ! Og heldigvis kom en god kjenning fra Dk akkurat da, iført vadebukse. Så jeg slapp å vade over bekken i bare støvler ^_^ Han tok over stanga og jeg i hundre gjennom bushen, over brua og ned til elva igjen. Og da var jeg halvdød, fikk rett og slett ikke nok oksygen, he he. Sjokkerende form på meg nåja må jeg si :thumbsup:

Var like før jeg kastet stanga uti elva: -"Du vinner laks" ! Regner med Remy legger ut de fine bildene, for å ta bilder kan ikke jeg. Steike, det går noen bamser nå hver dag, 2 mann til hadde fått på stor fisk i morges, 1 av fiskerne på apeberget også. Men han var så sløv at han brukte 0.60 på hovedlina, men skulle absolutt bruke 0.47 på markfortommen ! Utilgivelig, den sleit selvsagt. Elva er jo over 8 grader nå, og laksen begynner å få mye mere krutt.

Jeg tok min på Trønderskeia 40 gram kobber, haspelsnelle med 0.25 fireline og en halvmeter mono Siglon 0.57 på enden :D Går ikke an å bruke mark nå og finfiske i hølene. Bare 2-3 plasser på valdet det er lurt. Men når elva synker, så går man over hurtig og bra med sluk. For det står stor laks histen og pisten som ikke har sett redskap enda. Eller som enda ikke har fått sluken rolig foran seg.

Her er nå et amatørmessig bilde jeg tok med selvutløser før jeg dro i morges, men hvor stor er den ?

080620101210636464b9dc664e3baf.jpg?17

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.