Gå til innhold
Fiskersiden

Laksestarten på FS 2010


Karl Inge S
 Share

Recommended Posts

Nydelige lakser. Gratulerer så mye til dere.

Takk mao.

Ikke kvar dag en hiver en 14kg´s eller en 15 kg´s på land :o

Den på 14 var vell den 4. største laks jag har dratt på land i mitt 30-årige laksefiskerliv, hehehe

Så det er ju skjelden kost da. Blei litt feiring da, hehehe/hikk.......... :rofl::shifty::ninja:

Skal til Suldal i august så vi får sjå, gjennomsnittet for meg der er runt 8,5 kg hmmmmmmm :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 172
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Det er vel ikke skam å ta til venstre på Berkåk. Jeg har gjort unna mitt fiske i Orkla med godt resultat. Jeg får alikevel lov til å kommer å plukke noen sommerlaks, med kvoten for stor fisk ble fyllt.

Kaldt vann har preget Orkla, og dertil vanskeligerer å få den til å ta flua skikkelig. Trikset var å vente, ja vente meeeget lenge før man løfter. Mye stor fisk passerte de nedre deler, så i Orkla er det håp og ingen foss som hindrer.

Etter å ha bli spylt hjem med stort sølevann, planlegger jeg vel nå en Gaulatur. Har lyst til å prøve meg på en gigalaks, nødvendigvis ikke behov for å slå ihjel flere, "det er jo bunn i fattigfolk også:)".

Har varit hemma ett par veckor nu efter vårat Orkla fiske. Det blev inte så dumt att svänga till vänster vid Berkåk.

Vi hade vårat bästa fiske på mycket länge. Vi fick 14 laks och 8 av dom över 7 kg ( alla på fluga ). Vi tappade ungefär lika många.

Jag fick också en riktigt fet och fin havsöring runt 4 - 4,5kg.

Här är en på 7,3 kg som är en av de starkaste laxar jag har fått eller haft på.

105640_s.jpg

Endret av swelaks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ble 11 laks å en 2kgs ørret på siste 2 døgn i Altaelva, største vi fikk var 13g

Venter fortsatt på invitasjon ;-)

Jeg og (vært en drøm siden jeg sluttet med bleier) helt til jeg så at den største var på 13g - orker ikke å reise så langt for det :)

Ørud - har du ganna meg i år eller henger det igjen fra ifjor?

Jeg har enda ikke kjørt laks i år, og det er vel ca. 15 år siden sist. Har rodd på fisker til andre (fikk nesten ikke fisket selv på grunn av rookier og sykdom i laget) men ikke fått noen selv.

Her nede har det jo vært tørke i hele sommer, med unntak av de to ukene jeg var i Spania, da var det selvfølgelig bra fiske........., og har vært 3 turer i elva uten å kjenne noen ting.

Så Espen hvis du er ute med ganninga igjen, så er dette en oppfordring fra kona mi: Vennligst avblås den for resten av sesongen slik at han blir å leve med i vinter..... please :D

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar til Rana og Vefsna + Saltdalselva i 10 dager på Fredag..gleder meg som en drittunge :) blir endel sjøørretfiske på flua i tillegg på natta(står opp klokka fire om morran-og så går det døgnet rundt...Like høy spenningsfaktor nå som den 1 Juni ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis, da er det håp for "sliterne" også..det er godt når det løsner :thumbsup:

Godt er en underdrivelse - har kun rodd på fisk til andre i år, så det var på tide at jeg fikk kjenne litt flex selv og det var ekstra kjekt å få på flua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.