Gå til innhold
Fiskersiden

Tiden er inne...


don don
 Share

Recommended Posts

Nå er morten på gang og tiden er inne til å skaffe seg agnfisk,gjerne for resten av året. Gjedda er som kjent veldig glad i mort,men det er ikke alltid så lett å skaffe mort i en fei på vinteren.Legger du fisken i vann når du fryser den ned holder den seg fint gjennom sommer,høst og neste vinter.Du kan legge fisken i melkekartonger eller fryseposer selv bruker jeg poser da jeg lettere ser hva slags agn det er,størrelse etc. OBS ! Hvis du fryser ned mye samtidig pass på at alt sammen ikke fryser seg sammen til en stor blokk.Legg gjerne papir imellom lagene. :dribble:

Jeg fryser ned 4 fisk i hver pose,fordi jeg bruker 4 stenger under ismeite.

104608_s.jpg

Gjeddegodis

104609_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

noen tips til mort fiske? biter kanskje best med medium til små makk, langs sivkanten?

Mark er fint agn til mort, men husk at mort i agnfisk-sizen har ekstremt liten munn, så hel mark klarer den ikke å få i seg. En str 14-20 fluekrok med en pitteliten bit av en mark er nok. Noe annet som funker er å lage en deig av hvetemel, salt, vann og litt vaniljesukker som aroma. Saltet binder deigen sammen. Dette sitter mye bedre på kroken enn loff. :withstupid:

Endret av Edvard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Små brødbiter pleier å gi en god del små mort i agnstørrelse. Bare pass på at du ikke bruker for store kroker for som sagt er det mye små mort ikke klarer å bite over, og da er det ofte at de stjeler deler av agnet til resten har fallt av. Irriterende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.