Gå til innhold
Fiskersiden

Rogalandstreff 21/5-10


Recommended Posts

Dato: Fredag 21/5 (17.30– 21.00)

Sted: Brusand - Kvalbeinsanden

Oppmøte sted/tid: Shell(Eide, Egersund) klokka 16.30 eller friluftsparkeringen ved fotballbanen på Brusand kl. 17.00

Fiskeart: Piggvar

Utstyrstips: Finn fram det kraftige utstyret. For å lage et godt piggvar-tackle trenger du en otersvivel, sene i 0,40-0,60, et så tungt søkke som stanga di kan kaste og en krok i str. (ca.) 3/O. Som agn benyttes lange makrell/sildestrimler.

VIKTIG: ta med en stangholder, for eksempel et pvc-rør som du har spisset i enden. Ikke få sand i snella.

Premie til størst piggvar: snelle: Okuma Solterra

Premie til størst fisk utenom piggvar: Caps

Endret av Davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin kveld etter piggvaren - en del vind og tørr sand gjorde at vi valgte noen beskyttende steiner som basecamp for å unngå at vi ble helt sandblåste.

Lovise og Signe ble med meg for å se om noe spennende skjedde en kasteavstand fra land.

Jeg fikk en tidlig fisk - skikkelig hylerun, tyngde etter kroking etterfulgt av plasking i overflaten gjorde at jeg trodde at en sjøørret hadde bydd opp til dans.

Det viste seg etterhvert at den var flat og lignet mistenkelig på den vi var på jakt etter - og den hadde en pen størrelse.

104892_s.jpg

2340 og ny pers - grei start.

104894_s.jpg

...til tross for jentenes iherdige forsøk klarte ingen av oss å lure noen flere - men kvalitet vil jo alltid utklasse kvantitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott fisk! :thumbsup:

Den rakkaren der er noko av det som skal satsast på i sommar! Bur ikkje akkurat i smørøyet når det kjem til piggvar, men det er lov å prøve! Den fisken har alltid fascinert meg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.