Gå til innhold
Fiskersiden

Lawson GTR T20 Single Speed


Trønderflua
 Share

Recommended Posts

Har brukt en slik i to sesonger nå uten problemer. Har landet torsk opptil 20 kg og kveiter opp mot 27 kg på snella helt smertefritt.

Snella virker solid ut, men er relativt tung. Finjustering av bremsen er vel det eneste ankepunktet forutenom vekt.

Man kan vel ikke forvente allverden av en snelle til knappe 1500,-, og den prisen synes jeg snella forsvarer.

Utvekslinga er midt på treet (rundt 1:4), og har du godt med snøre på spola skal det duge greit for effektivt fiske, selv på litt større dyp.

4613269951_a80d4d0d97_o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest raphaug

LarsM: Hvis du synes utvekslinga på snella er lav er det lurt å fylle med mer mono innerst, da får du braiden og utvekslingen der det trengs! :D

Har uansett hørt lite ille om Lawson sneller, virker vel gjennomførte med grei pris.

Endret av raphaug
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsM: Hvis du synes utvekslinga på snella er lav er det lurt å fylle med mer mono innerst, da får du braiden og utvekslingen der det trengs! :rolleyes:

Har uansett hørt lite ille om Lawson sneller, virker vel gjennomførte med grei pris.

Synes ikke utvekslinga er lav jeg :D

Min er fylt til randen med 0,41mm PowerPro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Både jeg og guttungen har denne snella. Største kveita gutten dro i fjor var 23kg , den største jeg dro var 20kg. Jeg hadde derimot på flere større kveiter uten at jeg fikk de opp pga div andre tabber , men det var ikke snella som var skyld i det. Helt grei snelle , men som andre har vært inne på litt stor og tung.

Min kommer til å bli reservesnelle fra denne sesongen da jeg har kjøpt inn Avet MXL 6/4 :fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tight line t20l-II..dvs 2 speed..Er vel akk samme som lawson bare lawson er uten snørefører..Har funket fint den ene gangen jeg testet den :fish:

Følgte ikke med en bruker manual da jeg kjøpte den, så om du mangler den så ligger den her:

http://www.fishing-tackle.com.tw/product1-4.html

Er bare den all-in-one manualen som går ann å laste ned her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mi lawson snelle i dag, men lurer lit når jeg ser bilde av den single speeden lenger opp på siden, bestilte

single speed jeg også men min har blå spole å håndtak, kan det være jeg har fått 2 speed istedet ????? Uansett så

ser snella bra ut.

Dette er 2 speeden: http://www.fisketid.no/lawson-speed-havfiskesnelle-p-1635.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mi lawson snelle i dag, men lurer lit når jeg ser bilde av den single speeden lenger opp på siden, bestilte

single speed jeg også men min har blå spole å håndtak, kan det være jeg har fått 2 speed istedet ????? Uansett så

ser snella bra ut.

Årets modell er blå (både single og two-speed) hvis jag ikke tar feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tight line t20l-II..dvs 2 speed..Er vel akk samme som lawson bare lawson er uten snørefører..Har funket fint den ene gangen jeg testet den :)

Følgte ikke med en bruker manual da jeg kjøpte den, så om du mangler den så ligger den her:

http://www.fishing-tackle.com.tw/product1-4.html

Er bare den all-in-one manualen som går ann å laste ned her..

takk for denne, har leita etter manual for denne snella :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.