Gå til innhold
Fiskersiden

Bergen Fiskefestival (Ny dato)


Recommended Posts

Heisann.

Campelen på Bryggen og Nautnes Fiskevær ønsker å invitere til Bergen Fiskefestival på Nautnes like utenfor Bergen.

Bergen Fiskefestival vil foregå 25-26 September 2010.

På Nautnes vil det være god tilgang på overnatting og båter. Og god mulighet til å fortøye egne båter.

Konkurranseformen legger seg opp til mal fra Langesund fiskefestival. Hovedkonkurransen går ut på å oppnå flest antall poeng, der den største fisken i hver fiskeart gir poeng etter et poengsystem basert på grunnvekter.

I tillegg vil største fisk begge dager premieres.

For mer info om konkurransen og festivalen ber vi dere se på hjemmesiden vår. http://bergenfiskefestival.no/

Hvis det skulle være ytterlige spørsmål så kontakt meg på mail: larsivardale@hotmail.com

Mer innfo vil bli lagt ut her og på hjemmesiden så fort det kommer :)

Har fått innhentet priser på overnatting og utleie av båter fra Nautnes Fiskevær.

Priser på overnatting hos Nautnes Fiskevær.

Liten: 2-3 personer. ( C1, C2, C3. Kr 850 pr. døgn, inkl. båt)

Mellomstor: 6 personer. ( A7, A8, A9. Kr 1200 pr. døgn)

Bedre standard: ( A1, A2, A3, A4, A5, A10, A11, A12. Kr 1440 pr. døgn)

Stor: ( A15, A16, A177. Kr 1800 pr døgn)

De største: ( A13 og A15. Kr 2200 pr. døgn)

Utleiepriser båter.

(Utleiepriser uten hytte)

Gimo. 10hk Kr 500 pr. døgn.

Øyen. 25hk med ekkolodd og GPS. Kr 800 pr døgn.

Uttern. 50hk med ekkolodd og GPS. Kr 1200 pr. døgn.

Snekke. kr 1000 pr. døgn

Hvis dere lurer på hvordan de forskjellige hyttene og båtene ser ut så besøk hjemmesiden til Nautnes Fiskevær.

Nautnes Fiskevær

Mvh

Campelen på Bryggen

og

Nautnes Fiskevær

Endret av Campelen på Bryggen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Heisann.

Campelen på Bryggen og Nautnes Fiskevær ønsker å invitere til Bergen Fiskefestival på Nautnes like utenfor Bergen.

Bergen Fiskefestival vil foregå 19-20 juni 2010.

På Nautnes vil det være god tilgang på overnatting og båter. Og god mulighet til å fortøye egne båter.

Konkurranseformen legger seg opp til mal fra Langesund fiskefestival. Hovedkonkurransen går ut på å oppnå flest antall poeng, der den største fisken i hver fiskeart gir poeng etter et poengsystem basert på grunnvekter.

I tillegg vil største fisk begge dager premieres.

For mer info om konkurransen og festivalen ber vi dere se på hjemmesiden vår. http://bergenfiskefestival.no/

Hvis det skulle være ytterlige spørsmål så kontakt meg på mail: larsivardale@hotmail.com

Mer innfo vil bli lagt ut her og på hjemmesiden så fort det kommer :P

Mvh

Campelen på Bryggen

og

Nautnes Fiskevær

Kult, da er et Team fra østlandet påmeldt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare lurte, selvom regelen sier dette:

"3. Det skal fiskes kun med sportsfiskeredskap; stang og snelle + agn, sluk, pilk e.l

fra båt, og det tillates kun å fiske med en stang av gangen pr. deltager."

må man fiske fra båt ? Det er jo såpass gode kystmeiteplasser i nærheten at det burde gå an å komme passe langt opp på lista uten båt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

[quote name=Mr Big fish ^_^' date='05 juni 2010 - 20:52' timestamp='1275763973' post='598488]

Hva blir prisen denne gangen om mann skal leie hytte å båt ?

Ca 850 per døgn, Rorbu med plass til 3. Da er båt med i prisen. Jeg sendte mail til www.nautnes.com og fikk det svaret, sikkert smart å sende mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Har fått innhentet priser på overnatting og utleie av båter fra Nautnes Fiskevær.

Priser på overnatting hos Nautnes Fiskevær.

Liten: 2-3 personer. ( C1, C2, C3. Kr 850 pr. døgn, inkl. båt)

Mellomstor: 6 personer. ( A7, A8, A9. Kr 1200 pr. døgn)

Bedre standard: ( A1, A2, A3, A4, A5, A10, A11, A12. Kr 1440 pr. døgn)

Stor: ( A15, A16, A177. Kr 1800 pr døgn)

De største: ( A13 og A15. Kr 2200 pr. døgn)

Utleiepriser båter.

(Utleiepriser uten hytte)

Gimo. 10hk Kr 500 pr. døgn.

Øyen. 25hk med ekkolodd og GPS. Kr 800 pr døgn.

Uttern. 50hk med ekkolodd og GPS. Kr 1200 pr. døgn.

Snekke. kr 1000 pr. døgn

Hvis dere lurer på hvordan de forskjellige hyttene og båtene ser ut så besøk hjemmesiden til Nautnes Fiskevær.

Nautnes Fiskevær

Mvh

Campelen på Bryggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette pr skalle eller rommet ??

Priser på overnatting hos Nautnes Fiskevær.

Liten: 2-3 personer. ( C1, C2, C3. Kr 850 pr. døgn, inkl. båt)

Mellomstor: 6 personer. ( A7, A8, A9. Kr 1200 pr. døgn)

Bedre standard: ( A1, A2, A3, A4, A5, A10, A11, A12. Kr 1440 pr. døgn)

Stor: ( A15, A16, A177. Kr 1800 pr døgn)

De største: ( A13 og A15. Kr 2200 pr. døgn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene er selvfølgelig for rommet og ikke pr pers.

Da er det jo knallpriser igjen :angry2:

Var jo snakk om at prisene skulle opp på neste treff sist vi var der kun derfor jeg spurte.

Oppfordrer alle som ikke har vært på denne plassen å dra om du/dere har mulighet.

Kjempefin plass det der å hyggelige arrangører :dribble:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på:

- Er det noen begrensninger på tacklene? Antall kroker, lyskilder og eventuelt annet ?

- Man fisker med bare en stang om gangen, men er det noe begrensning på hvor mange stenger man har med seg i båten ?

Hvor mange kroker fisket du med sist ??? :lolu:

Om jeg husker riktig er det vanlig tackel, 2 krok + slep eller 3 kroker, eventuellt pilk å 2 kroker.

Extra stang har jeg alldig hørt har vært ulovelig men den skal ikke være ferdig rigget.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til det som skal på bunnen bruker jeg vanligvis slep og 2-3 kroker over.

Men hvis man skal tråle i vannlagene oppover er det ofte greit med seriekoblede hekler for å finne dybden fisken går på. (vertikalt linefiske :lolu: ).

Reservestanga er vel en ting, men jeg lurte på å ha en slukstang klar til eventuelle fisk i overflaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på:

- Er det noen begrensninger på tacklene? Antall kroker, lyskilder og eventuelt annet ?

- Man fisker med bare en stang om gangen, men er det noe begrensning på hvor mange stenger man har med seg i båten ?

1 - Dersom reglene er tilsvarende Langesund Fiskefestival, er det ingen begrensninger på antall kroker, men det er jo begrenset hva som er praktisk mulig med stang. Dessuten må man jo stole på folk at de begrenser seg. Dette har fungert i 21 år under LFF, jeg ville blitt lettere sjokkert om vestlendinger greide å ødelegge tillitsforholdet mellom arrangører, sponsorer og deltagere på noe sånt som dette. Lyskilder er tillatt.

2 - Kun en stang om gangen ja, men andre stenger kan være ferdig rigget og vil du ha med deg 50 stenger så slå deg løs!

3 - Seriekoblede hekler får bli opptil deg selv å vurdere og evt arrangører. For meg høres det tvilsomt ut, antar dette er vanskelig å fiske med stang dersom noe biter på den nederste kroken? Blir vel litt haling med henda? Da er du i grenseland, og med tåspissen over grensa spør du meg. Det er en grunn til at deltagere i Langesund noen ganger bruker laaaaang tid på å finne silda. Apropos haling med henda, så synes jeg ikke seriekoblede hekler kan sammenlignes med de lengste havfisketacklene. B)

Legger til at jeg uttaler meg på grunnlag av erfaring fra Langesund Fiskefestival, og ikke er kjent med eventuelle endringer i regler som Bergen Fiskefestival måtte finne fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 - Dersom reglene er tilsvarende Langesund Fiskefestival, er det ingen begrensninger på antall kroker, men det er jo begrenset hva som er praktisk mulig med stang. Dessuten må man jo stole på folk at de begrenser seg. Dette har fungert i 21 år under LFF, jeg ville blitt lettere sjokkert om vestlendinger greide å ødelegge tillitsforholdet mellom arrangører, sponsorer og deltagere på noe sånt som dette. Lyskilder er tillatt.

2 - Kun en stang om gangen ja, men andre stenger kan være ferdig rigget og vil du ha med deg 50 stenger så slå deg løs!

3 - Seriekoblede hekler får bli opptil deg selv å vurdere og evt arrangører. For meg høres det tvilsomt ut, antar dette er vanskelig å fiske med stang dersom noe biter på den nederste kroken? Blir vel litt haling med henda? Da er du i grenseland, og med tåspissen over grensa spør du meg. Det er en grunn til at deltagere i Langesund noen ganger bruker laaaaang tid på å finne silda. Apropos haling med henda, så synes jeg ikke seriekoblede hekler kan sammenlignes med de lengste havfisketacklene. B)

Legger til at jeg uttaler meg på grunnlag av erfaring fra Langesund Fiskefestival, og ikke er kjent med eventuelle endringer i regler som Bergen Fiskefestival måtte finne fornuftig.

Reglene på Langesund er vel litt unike i Havfiske konk sammenheng, eller...... ?

På de treffene jeg har deltatt på (Nautnes) har vi fisket med 3 kroker.

Men dette kan vel arrangørene svare på ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.