Gå til innhold
Fiskersiden

"hjelpearbeid


jon2
 Share

Recommended Posts

hei:) har litt lyst og ta en tur langs en lokal gytebekk, er det noe jeg kan pusle med langs bekken for og hjelpe til med gyteforhold?

feks. renske vekk oppdeminger av kvist og rask, demme opp små kulper i bekkekanten.. høres dette fornuftig ut? vet bekken er i dårlig stand fra før og ønsker litt friskere liv der.

sorry for rotete post.

mvh Jon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en tur langs bekken i dag, så en del bevegelse mellom steiner og røtter:D

men til min store forskrekkelse oppdaget jeg 2 "søppelfyllinger" i skråningen ned mot bekken, sekker med avfall fra oppussing(maling-spann, spraybokser, isopor, flasker og diverse brukt maleutstyr)

var tydelig at det var avfall fra en nætliggende bondegår da det lå tilgjengelig fra en traktorvei fra gården.

16717.jpg

16718.jpg

forøverig en sjarmerende bekk

16719.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SJekk med lokale sportsfiskeorganisasjoner, fylkesmannen osv om det allerede er noen som gjør arbeide i bekken. Man må uansett ha god dokumentasjon og papirer og tillatelser i orden før du får flytte så mye som en stein i slike vassdrag så det gjelder å alliere seg med en som har ansvar for slikt hos sentrale myndigheter i kommunen, fylket eller lignende... Det skal være nevnt en del i de prosjektreportasjene Trond linker til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.