Gå til innhold
Fiskersiden

Fluering.


robertar
 Share

Recommended Posts

Hva med å fikse en laksefluering?.. har laget en del fluer, men begynner å gå litt tom for ideer på nye mønster..

vi trenger ca 10 personer i en slik ring.

1. man binder 10 laksefluer i ett mønster man har tro på og sender en til hver av de andre i ringen.

2. bindebeskrivelse og tips om når flua fisker best osv gis av hver enkelt?

3. adresser sender vi over PM.

ser at de har slike ringer på andre forum og det virker som det funker godt.

Noen som synes dette er en god ide?

tips til regler osv?

ADMINS? (kanskje dere har lyst til å styre dette litt, låsing av poster osv..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

alle de 11 første med meg, som sier de vil være med, er med... da må alle de som er med lage 10 fluer å sende til de andre.. Jeg laget 5 fluer i går. dette kan bli gøy.. greit når man mister troa på sine egne fluer, å ha 10 fluer fra andre laksefiskere å ty til... :P

har tenkt på det med adressene, det enkleste er hvis dere som vil være med sender pm til meg, så kan jeg lage en liste å sende til dere etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en mulighet at dere lager en ekstra og sender til redaksjonen med bindebeskrivelse, slik at vi kan legge dem ut under lesernes fluer? Dvs da kan jeg stå for foto osv. JEg kan godt sende dem videre igjen etterpå, så man kan f.eks sende fluene til en av medlemmene innom meg, slik at jeg får tatt bilder osv. Kan lage en "Flueringenfluer" under lesernes fluer.

(Bare et forslag - kom med innspill)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et velment tips:

Det kan være lurt å velge en swapmeister/bytteleder som tar i mot alle fluene, og som sørger for å pakke fluene til hver enkelt.

Det gjør portoen mye billigere, enn hvis alle skal sende en flue til hver og en i bytterunden.

Send med ferdig frankert svarkonvolutt, gjerne en godt foret og kraftig konvolutt.

Har tidligere gjennomførte flere slike bytterunder med internasjonal deltakelse.

Fyldig og illustrert presentasjon av noen av flyswapene mine finner du her:

http://home.online.no/~jfuruly/salmon/flys...wap7/index.html

Og her er de reglene jeg pleier å holde meg til som swapmeister:

http://home.online.no/~jfuruly/salmon/rules.htm

En rekke av fluene som har vært med på bytterundene våre er presentert over 6-7 sider i den relativt ferske boken "Hair wings and tube flies for Salmon and Steelhead" av amerikaneren Chris Mann.

Info om denne boka her:

http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detai...=books&n=507846

Har ikke tid til å være med på denne runden, men blir gjerne med senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode tips Jan Gunnar..

Hva sier dere andre?.. skal vi ha en sentral distrubisjon eller skal hver enkelt sende en stykk flue til hver enkelt i ringen?

Espen: vi kan godt lage en ekstra, ihvertfall synes jeg det høres greit ut, men det må være enighet i ringen, det blir tross alt litt binding. Igjen hva sier dere andre?

Krokvalg: Denne runden valgfritt, lag den krokstørrelsen dere har mest tro på, Jeg har laget litt store fluer på enkeltkrok denne gangen. Str. 1/0 av Partridge of Redditch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan vel ønske seg å fluer av f.eks dobbelt krok og størrelse, ingen vits i å få fluer man ikke kommer til å bruke. hva sier dere ??..

flueringen består nå av

1. Loomis

2. jamolund

3. Robertar

4. ErikR

(dere andre som har sakt ja.. send meg pm med adressene deres så setter jeg dere opp på lista)

setter mandag 11 april som frist til å melde seg på så ser vi hvor mange det blir tilslutt.

max 11 personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flueringen består nå av

1. Loomis

2. jamolund

3. Robertar

4. ErikR

5. Tommy Vik

6. namsenlaks

7. MP(usikker)

8. J.P

9. Fiskersiden (passiv)

hei stenger flueringen for nye medlemmer kl 24 i dag. Sender deretter ut adresser til hver enkelt i ringen. Denne gangen sender vi ei flue til hver person i ringen. Hvis dette virker og folk blir fornøyde og vil lage fler ringer, kan vi følge jfuruly sin måte.

venter fortsatt på PM av MP med postadresse og bekreftelse på medlemskap av ringen. Hvis ikke han svarer før kl 24, strykes han fra listen.

Setter opp Fiskersiden/Espen Ørud på listen, siden mange av medlemmene syntes det var greit å sende inn ei flue til bruk her på fiskersiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.