Gå til innhold
Fiskersiden

Fluering.


robertar
 Share

Recommended Posts

  • Svar 249
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av MP

Var på Nordisk i dag og blakka meg, ny stikke er anskaffet, samt en del rev og småtteri. Over halvveis i bindingen nå, blir ikke så ille...

hva er dette? bruker du rev? trodde du var en ihuga tempelhundsgutt jeg;)

ps. hva slags stikke kjøpte du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei du! Bruker rev i dette mønsteret. Tempelhund er også lekkert, men fant ut at rev passet best. DU er vel en tempel-gutt virker det som. Og for å glede deg som tydeligvis er en tilhenger av Frødin så har jeg bundet samtlige fluer på dobble Salar-kroker i gull, hehe.

Kjøpte en Apex-stikke, har ett litt trangt student-budsjett så måtte nøye meg med noe til tusenlappen. Den leverte!

Edit: Nå er jeg ferdig!!! Sliten i ryggen og dritt lei fluebinding for en stund, men ganske fornøyd med resultatet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig ferdig, men fikk litt dårlig følelse, har skjønt at de fleste har laget på dobbelt krok (salar)?? jeg har laget fluene på Partridge Single Salmon krok str 1/0 dette er en krok som jeg bruker mye fordi den slanke formen virker godt i de glassklare elvene jeg fisker i, men hvis folk vil ha dobbelkrok kan jeg lage nye.. de jeg har får helt sikkert prøvd seg lell...

so di..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av robertar

Er egentlig ferdig, men fikk litt dårlig følelse, har skjønt at de fleste har laget på dobbelt krok (salar)?? jeg har laget fluene på Partridge Single Salmon krok str 1/0 dette er en krok som jeg bruker mye fordi den slanke formen virker godt i de glassklare elvene jeg fisker i, men hvis folk vil ha dobbelkrok kan jeg lage nye.. de jeg har får helt sikkert prøvd seg lell...

so di..

Jeg var godt igang, men endret krokstørrelse da mine sannsynlligvis var for små(Loop Black Nickel str. 10). endret dette til Partridge dobbelkrok str.6, str.10 er nok litt sært:-) men nå skal nok alt være bare være fryd og gammen..får nok kjørt seg de små også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir korte kropper på de krokene, det er greit og det finnes kroker som ser bedre ut. Men fluer er for meg ikke så mye annet enn fangstredskaper og der synes jeg de krokene er gode! Relatvit tunge, kraftige og stort gap.

Jeg synes folk kan binde på kroker de selv foretrekker og har best erfaringer med, såpass får vi tåle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig med at folk må bare binde, men hvis folk ikke er så nøye på kroken så ville jeg foretrukket at loop ikke ble brukt.

muligens litt off topic, men det er visse punkter jeg forholder meg til når jeg står langs bredden og velger ut en flue blant mine mange fluer.

: boksene åpnes og her kommer det til synes flere hundre fluer i alle verdens farger. her vlger jeg meg ei flue som er pent bundet, ofte ei som jeg ahr fått fisk på før. hvert år har jeg x-antall nye mønstre. er ikke flua pen har jeg ikke tro på den. flotte skarpe kroker og jungel cock sidefjær.fluer jeg ikke har fått fisk på eller ikke har troa på andre måter, tar jeg bort all materialet av med en tapetkniv og bruker krokene igjen så sant de kan brukes. OG: kroken er så absolutt med på å gjøre flua vakker, altså nok til at jeg velger den. ettersom kunnskapene og teknikkene innen binding øker er det stadig lengre mellom de "stygge" fluene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.